שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא הצלחתי להתנתק מהאתר בצהריים, ועד הערב קיבלתי ממנו הודעה"

"לא הצלחתי להתנתק מהאתר בצהריים, ועד הערב קיבלתי ממנו הודעה"

אורלי ניסתה להתנתק מ'שבע ברכות' בצהריים ללא הצלחה, וכשבאה לעשות זאת בערב, מצאה בחשבונה הודעה חדשה. חיים חשב גם הוא להתנתק, ועם הרבה תפילות, ניסה רק פעם אחרונה. "שבע שנים חיכיתי, פתאום זה בא"

חיים, בן 59, ואורלי, בת 51, נישאו בט"ו בשבט השנה בנישואין שניים, לאחר תקופת חיפושים לא קלה. רגע לפני שהתייאשו שניהם, וחשבו להתנתק מ'שבע ברכות', הישועה דפקה אצל כל אחד מהם בדלת, בדרך מפתיעה. 

"מהר מאד לאחר גירושיי, התחלתי לחפש זיווג שני, שכן תקופת הגירושין ארכה זמן רב, ובמהלכו כבר הספקתי להתכונן לשלב הבא", מספר חיים. "אנשים סביבי היו קצת בהלם ושאלו למה לרוץ ואם אינני רוצה לנוח מעט, אך אני לא רציתי לחיות לבד, אלא להיפך - חיפשתי חיי נישואין רציניים ומשפחה. במשך מספר חודשים יצאתי לפגישות שונות, אשר מכמה מהן התאכזבתי מאד. בשלב מסוים הרגשתי שאני מתחיל להתייאש, ואז פניתי לקב"ה בתפילה. אמרתי לו שאני כבר לא יכול יותר, ושאם הוא רוצה, שישלח לי את האחת שהיא אשתי, אחרת אני כבר מרים ידיים. מעט אחר כך, נכנסתי ל'שבע ברכות' לחיפוש נוסף, ופתאום ראיתי את כרטיסה של אורלי, המתגוררת באריאל. כל שאר הנשים שפגשתי היו ממקומות אחרים, ואילו היא הראשונה שראיתי, שחיה בעיר בה גם אני מתגורר. שלחתי לה הודעה והתפללתי לה' שהיא תחזיר לי תשובה, ולבסוף נפגשנו עוד באותו יום, לאחר שיחה טלפונית קצרה".

אורלי, שהייתה גרושה במשך שבע שנים, הייתה רשומה בכלל לאתר הכרויות אחר שהכירה, ורק מאוחר יותר, כשגילתה את 'שבע ברכות', נכנסה גם אליו. "במהלך שנות הבדידות שעברתי, לקח זמן עד שהתנתקתי מדפוסי ההתנהגות שסיגלתי לעצמי בנישואיי הקודמים", היא מספרת, "ומסתבר שהיה עליי לעבור כמה דברים, כדי להכין את עצמי טוב יותר לקראת הקשר הנכון. במהלך הזמן התחזקתי, שמעתי שיעורים והרצאות בנושא מציאת בן זוג, ולמדתי יותר על עצמי - מי אני ומה אני רוצה".  

מעט לפני שפגשה את חיים, היתה אורלי בתקופה עמוסה של לימודים, והניסיונות ליצור קשרים דרך 'שבע ברכות' הקשו עליה להתמקד בכך. "מכיוון שרציתי להתרכז בלימודיי, חשבתי להתנתק מהאתר לתקופה, ולחזור אליו רק לאחר שאסיים אותם", היא מוסיפה. "במהלך אותו יום, הניסיון להתנתק בצהריים לא צלח, ולכן החלטתי שכאשר אחזור הביתה בערב אעשה זאת. באותן שעות שלח לי חיים הודעה, ומהר מאד אחר כך כבר יצאנו לפגישה".

 

"זה לא חלום, זו מציאות"

איך מתמודדים עם המורכבות של נישואין שניים?

"המורכבות אכן קיימת, יחד עם האתגרים המשפחתיים שסוחבים לפעמים מהגירושין", אומר חיים, "ולדעתי הדבר החשוב ביותר כדי להצליח בכל זאת, הוא לדעת לוותר. בכל מערכת נישואין, אם אין ויתורים, זה לא ילך למקום טוב, וכשאני מסתכל אחורה לנישואיי הקודמים, זה מה שלמדתי משם. נקודה נוספת היא להחליט עוד לפני החתונה על קווים מסוימים שחשוב שיהיו בצד השני, וברגע שהם קיימים ונוצר חיבור, תבוא בהמשך גם מציאת החן". 

"אני אישית", מוסיפה אורלי, "למדתי מכל קשר שהייתי בו, ובכל פעם שקשר כזה הסתיים, ישבתי עם עצמי, עשיתי חשבון נפש מה עוד עליי לתקן, מה אני רוצה מעצמי, והשתדלתי להפיק מכך לקחים לעתיד. לדעתי, זה מה שקירב אותי לבן הזוג המתאים, ולבסוף, כשקיבלתי בעל שאפילו לא חלמתי עליו, הבנתי שזה באמת אפשרי. גם לאחר הנישואין, חשוב לא להיות שאננים, אלא כל הזמן לעבוד על המידות ולהתפלל, בלי לחשוב שמגיע לנו משהו, אלא מתוך הבנה שצריך להיות בנתינה". 

מה יש לכם לומר על "שבע ברכות"?

"אני אישית ניסיתי לחפש באתר נוסף, אך עזבתי אותו מהר מאד, שכן ראיתי שהוא מיועד לרוב למי שאינו שומר מצוות, ושקשר רציני כנראה לא יבוא דרכו", אומר חיים. "בהמשך, פניתי גם לשדכנית ושילמתי לה ממיטב כספי, הרגשתי שהיא מבינה מה אני מחפש, אך בפועל התאכזבתי ממה שהציעה לי. לעומת זאת, ב'שבע ברכות' גיליתי מגוון אפשרויות עצום לפרק ב', ובוודאי גם למי שמחפש את פרק א', והרגשתי שאנשים בו הם רציניים, ובאמת מחפשים לבנות בית".

"חשוב לי לומר שלפעמים אנשים מפחדים לחפש את זיווגם בדרך הזו" אומרת אורלי, "אך עליהם לדעת שכפי שהם שם, בוודאי רשומים לאתר עוד אנשים כמוהם שמחפשים את זיווגם, ושבהחלט אפשר למצוא אותם". 

מה יש לכם לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"חשוב לא להתייאש ולהרבות בתפילות, וגם ללכת עם הדרכה, וללמוד איך להתקדם כדי למצוא את בן הזוג", אומרת אורלי. "אך הדבר המשמעותי ביותר בעיני, הוא שאדם יידע מה הוא רוצה מעצמו, באופן שהוא אפילו יישב ויכתוב מהם היתרונות והחסרונות האישיים שלו, ומהן הנקודות המסוימות אותן הוא מחפש במי שמולו. גם כאשר כבר נפגשים, צריך לא למהר מידי, אלא לבדוק טוב מיהו האדם העומד מאחורי הכרטיס שרואים באתר, ולבסוף, חשוב לדעת שישועת ה' היא כהרף עין, וכשזה מגיע - אז זה הכי טוב בעולם. בנוסף, כאשר מתחתנים, נמחלים כל העוונות ואפשר להתחיל מחדש, ודבר זה נותן את התחושה, שאפשר להניח מאחור את משקעי העבר ולהתקדם הלאה. במהלך הזמן, קראתי סיפורי הצלחה של זוגות שהתחתנו דרך 'שבע ברכות', וחשבתי לעצמי שאולי לזוגות צעירים קל יותר, אבל היום אני יודעת שאם מתכווננים נכון, אז הנס הזה יכול לקרות בכל גיל ולכל אחד, כפי שחיכיתי אני שבע שנים, ולפתע הגיעה עבורי הישועה".

"אין צורך להתייאש, מכיוון שתמיד יש אנשים טובים, ובכל שלב בחיים אפשר למצוא את הזיווג", מדגיש חיים, "ואני רוצה להודות ל'שבע ברכות' על העשיה הגדולה. יהי רצון שתמשיכו לפעול ולעשות, ושייתן ה' את שכרכם בשמים, ויצליח את דרככם".