שבע ברכות / סיפורי הצלחה / נתתי הזדמנות בגלל המידות שלו

נתתי הזדמנות בגלל המידות שלו

היא היתה בתהליך התחזקות במדרשה, ואילו הוא הגיע לפגישה בלי כיפה, אבל היא הרגישה שצריך לתת הזדמנות. "התרשמתי שהוא רציני ויש לו רצון להתחזק", היא נזכרת. שיחה עם אליהו ועדן, זוג נוסף שהכיר דרך אתר שבע ברכות

"לפני שלוש שנים", נזכר אליהו, "אחד החברים הטובים שלי התחתן. יחד עם ההזמנה לחתונה, שקיבלתי בהמון התרגשות מהחבר, היתה לו גם בקשה ממני: הוא ביקש ממני לשמש עד בחופה שלו. אמנם לא הייתי דתי אז, אבל גדלתי בבית מסורתי עם אמא שחזרה בתשובה לפני כ-12 שנה, וסבי, שהוא עד היום חזן בבית הכנסת. אני מצדי, בלב האמנתי מאוד והשתדלתי להניח תפילין, כך שהחבר שלי מצא בי חוץ מחבר טוב, גם את האדם הכי מחובר ליהדות שהוא מכיר, ועד בחופה, כידוע, חייב להיות אדם שומר תורה ומצוות". במילים אלה פותח אליהו, 33, מהקריות,מנהל פיתוח עסקי במקצועו, את סיפור ההתחזקות המיוחד שלו, שבעקבותיו, זכה להכיר את עדן, לימים אשתו.

"ביום החתונה, קצת לפני החופה, כשהחבר שלי חתם בהתרגשות על הכתובה", מספר אליהו, "פגשתי את הרב שיועד לקדש אותו ואת זוגתו. הרב שאל אותי אם אני שומר שבת, ואני עניתי בעדינות, שאני משתדל. מובן שהרב הבין מהר מאוד שאני לא אדם דתי. בחופה עצמה, הרב הציג את העד השני, וכשהוא הגיע אליי הוא הכריז: וזה אליהו, חבר של החתן, שמתחייב לשמור ארבע שבתות למען החתן והכלה. אני זוכר שהסתכלתי עליו בהפתעה גמורה, אבל בגלל שזה היה בתקופה של אחרי החגים, שזו היתה תקופה מאוד רוחנית עבורי וגם ככה שקלתי לאחריה להתחיל לשמור שבת - ראיתי בזה סימן משמים והתחלתי לשמור שבת".

בעבור אליהו, שבת אחת הייתה סימן לשבתות הרבה, שכן מאז הקפיד לחלוטין על שמירת השבת. כשנתיים מאוחר יותר, שוב לאחר תקופת החגים, שהיתה גדושה ברוחניות עבורו, בחזרה למציאות היומיומית, החל אליהו לחוש תחושת ריקנות מסוימת. "אני זוכר שהרגשתי ממש מרחשוון", הוא מספר. "וקצת נבהלתי כי חשבתי שזה כנראה אומר שהתחזקתי יותר מדי וקצת הגזמתי. אז החלטתי ללכת לכמה ימים לת"א, לבקר חברים, שם בילינו וכך ניסיתי להשכיח את הריקנות שחשתי". מיד כשחזר, נכנס לביתו ומצא שם על השולחן את מגזין הידברות, כשאת עיניו צדה הכותרת: שבע ברכות. או אז התוודע דרורי לאתר ההיכרויות של הידברות והחליט לנסות שם את מזלו. לאחר שנרשם, סינון קצר וראשוני גרם לו להיתקל בכרטיס של בחורה בשם עדן, אותה ביקש להכיר, וזאת למרות שלא הופיעה שום תמונה שלה. "השם היפה שלה משך אותי", הוא מסביר, " אני לא מכיר אף אחת עם שם כזה, וגם העובדה שהיא מתגוררת לא רחוק ממני, בקרית ביאליק, גרמה לי לחשוב שזה עשוי להתאים".

בהמשך, החליפו בני הזוג תמונות ושוחחו בטלפון ("בדיוק כשעדן הייתה בקבר אליהו הנביא עם המשפחה שלה, בדיוק כמו השם שלי!") ומאוד מהר קבעו להיפגש. "החיבור שלנו לא היה מיידי וגם לא ההתאמה", נזכרת עדן, 23, בעלת תשובה אף היא כבר כארבע שנים. "אני הייתי אז בתהליך תשובה מתקדם, שהתחלתי דרך ערוץ הידברות ואילו אליהו הגיע עם גינס וטי שירט ובלי כיפה. למרות השוני בינינו, הרגשתי את הרצינות שלו והתרשמתי מהמידות שלו ומהרצון להתחזק".

באותה התקופה, חזרה עדן לבית הוריה ממדרשה לבעלות תשובה בירושלים. "נכנסתי למדרשת תפארת בנות, ובתקופה הקצרה שזכיתי להיות שם, התחזקתי מאוד וקיבלתי המון כלים לחיים, לבנייה האישית שלי, לחינוך הילדים שלי ולבית שחלמתי לבנות בקדושה. בכלל, אני חושבת שמדרשה נותנת הסתכלות יהודית חדשה על החיים, וזה מדהים כמה חסד יש במקום הזה, כמה אהבת חינם ואיך הבנות שם הן כמו אחיות אחת לשנייה. אני מאוד ממליצה על מסגרת של מדרשה לכל בת שמבקשת להתחזק ולבנות את עצמה באמת, אפילו רק לכמה חודשים, כי בסופו של דבר זאת מתנה לכל החיים".

כחודש לאחר המפגש הראשוני כבר התארסו בני הזוג (אליהו בחר להציע במערת אליהו הנביא), ושלושה חודשים מאוחר יותר, בט באדר התשע"ג בשעה טובה, נישאו השניים באולמי הנסיכה בחוצות המפרץ. "היו הרבה לבטים", נזכר אליהו, " בגלל שרוב המשפחה והחברים הם בכלל חילוניים ולא ידענו איך בדיוק לעשות את החתונה בקדושה וגם לכבד אותם. בסוף נסעתי לשבת לישיבה של הרב זמיר כהן, בה התחזקתי מאוד, ושוחחתי איתו והוא עזר לנו מאוד בכל התהליך וענה לנו לכל השאלות".

היום בני הזוג נשואים כבר כתשעה חודשים, ועדן מספרת באושר ש"אליהו כבר יותר חזק ממני; באמת שלו, ביציבות". אליהו מצידו מקפיד על קביעת עיתים לתורה בשיעור יומי, דרכו הוא שומר על מסגרת של התחזקות. המסר שבני הזוג מבקשים להעביר לכם פה אחד, הוא: "היהדות היא אמת לאמיתה, והמסירות נפש הזאת שתהליך התחזקות ותשובה דורש ממך -

משתלמת. כל מי שמשליך את עצמו על ה והולך איתו בתמימות - זוכה לישועות גדולות בסוף. ואל תשללו כל כך מהר. תנו צאנס. פתחו פתח כחודו של מחט והשם יפתח לכם כפתחו של אולם! תהיו מוכנים להפתעות.. כי יש הרבה כאלה בדרך...".