שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "התכוונתי להתנתק מהאתר, בדיוק אז ראיתי את הכרטיס שלו"

"התכוונתי להתנתק מהאתר, בדיוק אז ראיתי את הכרטיס שלו"

אורטל התכוונה להתנתק מ'שבע ברכות', אך בדיוק אז ראתה את הודעתו של שפריר, והחליטה להיענות לה. הוא, מצידו, עשה ככל יכולתו כדי למצוא את הזיווג, ודרך 'שבע ברכות' אכן זכה להגיע אליו

שפריר ואורטל, שניהם גרושים טריים יחסית, הרגישו צורך להתחיל את פרק ב' בחייהם, ויצאו לחיפוש מחודש אחר זיווגם. שפריר מצידו ראה ב'שבע ברכות' דרך מבורכת למציאת הזיווג, כאשר אורטל, לעומתו, קצת חששה מכך. "בגיל 38, עם שני ילדים, רציתי מאד לבנות בית, ולאחר תהליך גירושין מתמשך, הרגשתי כבר בשלה לנישואין שניים", מספרת אורטל. "כאשר נרשמתי ל'שבע ברכות', לא שללתי את החיפוש גם בדרכים אחרות, אך אמרתי לעצמי שהכל מאת ה', ושאני פותחת עוד דרך אפשרית, שכן אי אפשר לדעת מהיכן תבוא הישועה. האמת היא שהיה לי מוזר קצת לחפש דרך האינטרנט, אך בכל זאת נתתי צ'אנס, ולא שללתי את צורת החיפוש הזו על הסף". 

בכל זאת, אחד הקשרים דרך 'שבע ברכות' שלא צלח, הביא את אורטל לרתיעה מסוימת מדרך זו, והיא הגיעה להחלטה שעליה להתנתק מהאתר. "רגע לפני שעשיתי זאת, קפצה לי לעיניים הודעתו של שפריר, מבין כמה הודעות שקיבלתי, והחלטתי לפתוח דווקא אותה. הדברים הכתובים בכרטיס שלו מצאו חן בעיני, ובמקום להתנתק סופית, מצאתי את עצמי מחזירה לו תשובה".

שפריר (46), אף הוא היה גרוש במשך כמה חודשים, כאשר החל לחפש זיווג שני. "לאחר הגירושין, עברתי תהליך של התאוששות וגם התחזקות מבחינה דתית, עם הרבה תמיכה מהמשפחה והחברים", הוא מספר. "מיד כשהרגשתי שהבראתי את עצמי, התחלתי לחפש בשנית, שכן רציתי מאד בית וזוגיות. אנשים מסביב אמנם תהו אם זה לא מהר מידי, אך לאחר התהליך שעברתי, הרגשתי בשל לכך. יש לי חמישה ילדים, וכאשר דיברתי עם אורטל לראשונה, מצב זה קצת הרתיע אותה. אך אני אמרתי לה שילדים זה שמחה, ושאלו נשמות של בורא עולם, דווקא האופן הקליל בו התייחסתי לכך, עזר לה להחליט להמשיך בקשר. כשבוע לאחר שנפגשנו, היה עליי לטוס לחו"ל למשך חודש, אך גם במהלך תקופה זו, היינו בקשר טלפוני רצוף. לאחר שחזרתי ארצה, היה ברור שמדובר רק בעניין של זמן עד החתונה. התייעצנו עם הרבנים של שנינו, אשר נתנו את ברכתם ואף המליצו לנו להתחתן בלי עכבות, כדי לא להביא לסיבוכים ובעיות. כך חודשיים וחצי אחרי שהכרנו לראשונה, כבר זכינו לעמוד תחת החופה".

 

אתגר לא קל וסיפוק גדול

איך מתמודדים עם האתגר של נישואין שניים?

"נישואין שניים הם מצד אחד מורכבים יותר, ובהחלט דורשים להתרגל לאדם החדש שמולך", אומר שפריר, "אך יש גם צד שבו קל יותר, מכיוון שמגיעים אליהם כבר למודי ניסיון, ויודעים לא לחזור על טעויות העבר. מבחינתי, כאשר אדם בא ממקום שמכבד את אשתו, ורואה בה את עיקר הבית, אז קל יותר להתמודד. צריך לדעת לתת מקום אחד לשני, ואישית אנחנו קבענו לעצמנו כלל - שלא הולכים לישון בכעס, לא משנה מה יהיה. בהקשר זה מגיע לאורטל שאפו גדול, מכיוון שהיא תמיד באה נטולת אגו ועוזרת לפתור את הקשיים שעלו, וזהו מבחינתי סוד ההצלחה - לבוא בלי גאווה, עם כבוד אחד לשני, ולא לעשות סצנות, אלא לתת מענה אמיתי לבעיות".

"נישואין שניים הם אכן לא פשוטים", מסכימה אורטל, "אך אם יש חיבור טוב מלכתחילה, וקבלה אחד של השני בהבנה, אז כל הקשיים מתגמדים, ומצליחים לבנות חיים טובים. יש גם התמודדות עם נושא הילדים, שזקוקים לזמן ולתהליך אישי משלהם כדי להסתגל למצב החדש, אך הקב"ה דואג לכל מלמעלה, ונותן כוחות גם להתמודדות הזו".

מה יש לכם לומר על "שבע ברכות"?

"הייתי מנוי אמנם גם באתרי שידוכים נוספים", אומר שפריר, "אך רק בשבע ברכות הרגשתי את הקדושה ואת הרמה התורנית הגבוהה. כמי שחיפש להקים בית כשר ונאמן בישראל, היה ברור לי שזהו אתר השידוכים היחיד דרכו אוכל למצוא זאת. מדובר באתר שמנוהל עם יראת שמיים, ואני בטוח שאחוזי ההצלחה בו הם גבוהים. זיווג הוא תמיד משמיים, אך העולם היום מתפתח, ונוצר גם הכלי הזה, אז אם הוא קיים - למה לא להשתמש בו? אמנם צריך לדעת לסנן, ויש אנשים שמשום כך נרתעים קצת מחיפוש בדרך הזו, אך מבחינתי גם כאשר הולכים לשדכן יש צורך במחשבה מה מתאים ומה לא, כך שאין הבדל משמעותי בין הדרכים".

"אני אישית כמעט ולא חיפשתי דרך אתרי אינטרנט, פשוט בגלל שלא היה לי זמן לכך", אומרת אורטל, "אך אני בהחלט חושבת ש'שבע ברכות' הוא אתר מוצלח ומבורך, וממליצה עליו בחום. גם העובדה שהאתר מפוקח על ידי הרב זמיר כהן מוסיפה לעניין, ואני מאמינה שלא מעט אנשים בסופו של דבר יצליחו למצוא דרכו את זיווגם".

ומה יש לכם לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"לא להתייאש, גם אני חשבתי שיהיה קל יותר, אך בהחלט צריך סבלנות", אומר שפריר. "ספציפית באתר, לפעמים שולחים הודעה ומחכים לתשובה, וזו לא תמיד מגיעה מיד, ויכולה להגיע אפילו רק אחרי שבועיים-שלושה. יש גם פעמים בהם רוצים מאד, אך הצד השני מסרב, ויש תקופות של יובש, בהן לא רואים אור בקצה המנהרה. מה שצריך זה סבלנות והבנה שהחיפוש הזה הוא תהליך, ובעיקר להאמין שיש יד מכוונת משמיים, ושמה שצריך לקרות, בסוף יקרה".