שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "פחדתי משידוכים, ’שבע ברכות’ פתחו לי פתח"

"פחדתי משידוכים, ’שבע ברכות’ פתחו לי פתח"

יונתן חשש מאד מנושא השידוכים, והעדיף לנסוע לשליחות בחו"ל, במקום להתמודד עם הנושא. סייפן התייאשה מהאתר די מהר, ורק לאחר לחצים של אמה החליטה לנסות בפעם האחרונה

כבר בגיל 18 רצתה סייפן להתחתן, אך הדבר לא הלך מהר כל כך כפי שחשבה. כשהייתה בת 21, רבות מחברותיה כבר היו נשואות ועם ילד ראשון, ואילו היא עדיין ציפתה לישועה. אנשים מסביב הציעו לה שידוכים, והיא גם הלכה לשדכניות, אך הזמן עבר ודבר לא קרה. 

בשלב מסוים החליטה סייפן שעליה לעשות השתדלות נוספת, ונרשמה ל"שבע ברכות". "נרשמתי רק לאתר זה, שהתאים לי מבחינה תורנית, ולא למקומות אחרים, אך בכל זאת, כשנכנסתי אליו, קיבלתי הודעות גם מאנשים שלא היו רלוונטיים עבורי, והדבר גרם לי לרתיעה. משום כך, לאחר כחודש, השהיתי את החשבון שלי, ולא ראיתי עניין להיכנס אליו יותר", היא מספרת. "לאחר שלחצה עליי אמי שאנסה שוב בכל זאת, החלטתי לשמוע לעצתה ופתחתי את החשבון בשנית, אך אז שוב היו הודעות לא מתאימות עבורי, והחלטתי להימחק סופית מן האתר. רק לאחר הפצרותיה של אמי, נכנסתי אליו בשלישית, לניסיון של שבועיים בלבד, ובזמן זה זכיתי לפגוש את יונתן. לכל מי ששמע אחר כך שנפגשנו דרך האתר, זה היה נראה מוזר במקצת, אך אין דרך מסוימת למצוא את הזיווג, אלא כל אחד בדרכו שלו, וזו הדרך אותה רצה הקב"ה עבורנו".

יונתן, מצידו, התחיל גם הוא לחפש את הזיווג שלו בגיל צעיר, אך לאחר כמה ניסיונות שידוך כושלים, הוא התייאש מהעניין, והחליט להשהות אותו לתקופה. "במקום להמשיך כאן בארץ, בחרתי לנסוע לשליחות בקהילה בסין, ושם העברתי תקופה ארוכה", הוא מספר. "רק לאחר שנתיים, הרגשתי שעליי לדאוג שוב לנושא החתונה, ועל אף שביקשו ממני להישאר בקהילה בחו"ל, החלטתי לחזור ארצה. התחלתי לחפש בדרכים שונות, שאחת מהן הייתה להירשם ל'שבע ברכות', וכתבתי באתר באופן מפורט בדיוק מה אני רוצה, כך שהצלחתי להתמקד ככל האפשר בסגנון אותו חיפשתי. היה ברור לי שאני רק עושה השתדלות, והקב"ה ישלח את הזיווג מאיפה שהוא ירצה. באמת, חמישה חודשים אחר כך, זכיתי לפגוש ב'שבע ברכות' את סייפן".

מה יש לכם לומר על "שבע ברכות"?

"לדעתי, האתר הזה ממש מציל אנשים", אומר יונתן. "יש אנשים שלא קל להם למצוא את זיווגם, והם אפילו פוחדים ובורחים מתקופת השידוכים ומהקושי הנלווה אליה. אולם כאשר עוזרים לאדם בנושא זה, הדבר פותח לו איזשהו פתח, ואז הוא פחות מרגיש את הקשיים, ומצליח להתקדם בנושא. באתר, הדברים נעשים בצורה מאד יעילה, צנועה ומכובדת, וזו שליחות גדולה לעזור כך לאנשים, ועבודת קודש של ממש". 

לסיום, מה יש לכם לומר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

"שאדם צריך לעשות את ההשתדלות שלו, אך בסופו של דבר הקב"ה הוא זה ששולח את הזיווג בזמן הנכון. האמונה בה' מאפשרת לאדם להמשיך לחיות בטוב גם בתקופת החיפושים, ולא להפסיד גם את ההווה שלו בדאגות וקשיים. הזיווג נקבע עוד לפני שנולדנו, והקב"ה לא שוכח אף אחד. למי שמחפש אין מה להתייאש, כי בעזרת ה' זה יגיע בסופו של דבר".