שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא האמנתי שאכיר דרך אתר"

"לא האמנתי שאכיר דרך אתר"

עוד לא עברה שנה מאז הגירושין, אבל הוא החליט לקום ולהמשיך הלאה. היא, מצדה, לא חשבה לרגע שהזיווג שלה יבוא מאתר, בלי שתהיה לה גישה למחשב. שיחה עם משה ורבקה, עוד זוג מאושר בזכות אתר שבע ברכות

החודש זכו כמה זוגות מאושרים להתחתן דרך אתר "שבע ברכות", ביניהם משה ורבקה, 29, חרדים מבית, "קומפלט", כמו שמשה אומר . ביקשנו מהם לשתף אותנו בשמחה. "אני יליד חו"ל, גדלתי בארה"ב עד גיל 20", מספר משה. "אז עליתי לארץ ולמדתי בישיבה אמריקאית . בשנותיי הראשונות בישיבה התחתנתי, בפעם הראשונה, למדתי בכולל, ובד בבד השתלבתי בעבודות בתחום החינוך כממלא מקום, עוזר מלמד. היינו נשואים שש שנים".

הנישואים הראשונים של משה נגמרו בגירושין, לפני פחות משנה, ומהם נולדו לו שתי בנות. "התגרשנו בצורה מאוד מכובדת, אם אין ברירה ומוכרחים חלילה להתגרש, מומלץ לעשות זאת בצורה מכובדת, לשמור על כבוד הדדי, איפוק, לא ללכת ראש בראש", מספר משה על התהליך הקשה. היום משרת משה בצבא בתור בודק תוכנה בשח"ר כחול. ועוד חודשיים משתחרר.

"גם אחרי שהתגרשנו", מספר משה, "תמיד הדבר הכי חשוב היה אצלי היה בניין הבית והמשפחה. קיוויתי שה יזמן לי זיווג, ונרשמתי לאתר שבע ברכות. פתחתי כרטיס עם פרטים. הכרתי מישהי בת 30, בדקנו וזה ולא הלך. אבל היא באדיבותה המליצה לי על חברתה, רבקה, גם היא גרושה עם ילדים, לימים אשתי.

משה, איך הצלחת להמשיך הלאה, פחות משנה מהגירושין?

"היתה לי דילמה: אולי לעשות פסק זמן, ליהנות קצת מהשקט, או אולי מראש לצאת רק עם מישהי בלי ילדים. אבל בסוף החלטתי ללכת על זה, ולהתרכז במידות טובות, יראת שמים, שזה הכי חשוב. פניתי אל רבקה, ואחרי שלושה חודשים התחתנו. לקחנו דברים צעד צעד, היכרנו וראינו שיש בינינו התאמה עמוקה מכל הבחינות. מבינים זה את זה, מוכנים לתמוך זה בזה. להבין את הדרך שכל אחד עבר. הילדים שלה נחשבים כילדים שלי, וכן מצדה".

גם רבקה, שנישאה למשה לפני פחות מחודש, היתה גם היא נשואה כמה שנים. אבל היא לא האמינה לרגע שהישועה תבוא דווקא דרך אתר. "את שבע ברכות לא הכרתי", היא מספרת, "ולא חשבתי שאכיר מישהי דרך אתר, כי אני לא מחזיקה מחשב בבית. אבל חברה טובה שלי כן פתחה כרטיס ויכלה לשדך לי משם. היא אמרה שאנחנו מתאימים, מנטליות דומר, שנינו חוצניקים. היא מכירה אותי מגיל צעיר ויכולתי לסמוך על שיקול הדעת שלה. האופי שלו מאוד דומה לשלי, צורת ההשקפה, הראייה, כיוון בחיים, סגנון, היתה לנו תקשורת טובה".

משה ורבקה שניהם אוהבים לעסוק בחינוך ובדגש על נוער. הוא אמנם איש מחשבים כעת, בעיקר מצורכי פרנסה, "אבל מאוד היה רוצה לחזור לתחום החינוך", מספרת רבקה. "הילדים ב"ה מאוד מקבלים את הנישואים השניים, מאוד שמחים שזכו לדמות של אבא בבית. משה הוא מאוד חיובי ושמח, ומאוד סבלני, שזה דבר נדיר".