שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "לא האמנו שנתחתן דרך האתר, בסוף זה קרה"; עוד הצלחה מ’שבע ברכות’

"לא האמנו שנתחתן דרך האתר, בסוף זה קרה"; עוד הצלחה מ’שבע ברכות’

נעמי לא האמינה שאפשר למצוא את הזיווג דרך אתר שידוכים, ונרשמה ל'שבע ברכות' רק בעקבות לחץ של חברתה. להב, לעומת זאת, ראה שם דווקא הרבה רצינות. "יש לי כמה חברים שהתחתנו דרך האתר, ניסיתי גם"

כבר מגיל צעיר, היה ברור ללהב (27) שבבוא היום הוא רוצה להתחתן ולהקים בית. "לפני שנה וחצי בערך, זכיתי לחזור בתשובה, ומהר מאוד הגעתי גם ל'שבע ברכות'", הוא מספר. "למדתי בישיבה של הרב זמיר כהן, וחברים שהיו איתי הציעו לי להיכנס לאתר. גיליתי מקום רציני, שרואים שהוא נבנה לשם שמיים, ומעידה על כך גם העובדה שאין בו צורך בתשלום".

את הרצינות חיפש להב גם באתרי שידוכים נוספים, אך לא מצא אותה. "מניסיון העבר באתרי היכרויות אחרים, הרגשתי שאנשים לא מחפשים בהם קשרים רציניים, אלא משהו זמני בלבד. לעומת זאת, ב'שבע ברכות', התחושה היא שהנרשמים הם אנשים רציניים, שבאמת מעוניינים להתמסד ולהתחתן. אהבתי את העובדה שיש צורך לפרט על מצב שמירת המצוות, מה שמראה על כוונות אמתיות. גם מגוון הזרמים הקיים באתר הוא טוב בעיניי, שכן כך כל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו. ולבסוף, העובדה שהרב זמיר כהן עומד בראש כל הפרויקט הזה, מראה שבהחלט אפשר לסמוך עליו. יצאתי לכמה פגישות דרך האתר, עד שנעמי, אשתי לעתיד, שלחה לי הודעה, ושלושה חודשים לאחר מכן כבר היינו מתחת לחופה. הרב זמיר כהן קידש אותנו בחתונה, וזכינו להקים בית נאמן לתורה".

 

את תורמת לאתר ולא תירשמי אליו?

לנעמי (27), בשונה מלהב, לקח זמן רב יותר עד שהגיעה להחלטה להירשם לאתר. "אני טיפוס פרפר, ועל אף שתמיד בלב היה הרצון להתחתן, לקח זמן עד שהגעתי לכך", היא מספרת. "לפני כשנתיים, הייתי בטיול עם חברה, והיא ראתה אותי תורמת ל'שבע ברכות'. 'את תורמת לאתר, ולא תירשמי אליו?', היא שאלה אותי אז, ושכנעה אותי לפתוח כרטיס בעצמי. עם זאת, מכיוון שלא האמנתי שאמצא כך את הזיווג שלי, במהלך אותן שנתיים הקפאתי והחזרתי את הכרטיס שלי כמה פעמים, ודרך האתר יצאתי רק לפגישות מעטות".

למרות חוסר האמון במציאת הזיווג דרך 'שבע ברכות', הגיעה בסופו של דבר נעמי להבנה שיש בו גם צדדים שמתאימים לה. "במהלך הניסיונות למצוא זיווג, הרגשתי שהרבה הצעות מאנשים הן לא מספיק רציניות או קולעות למה שאני מחפשת. ב'שבע ברכות', לעומת זאת, הרגשתי שיש לי יותר יכולת לבחור את מה שאני באמת רוצה. נכנסתי רק לכרטיסים עם תמונה ופירוט על הבחור, והיה לי טוב עם העובדה שאני יכולה להחליט מה לכתוב על עצמי, למי לפנות, ועם מי להמשיך לדבר או לא. נרשמתי גם לאתר שידוכים נוסף, אך לא הרגשתי שיש בו את הרצינות המספיקה או האנשים הנכונים עבורי לבניית קשר אמתי, ולכן עזבתי אותו".

בעקבות עצתה של חברה נוספת, החליטה נעמי לקחת צעד נוסף בחיפושיה אחרי הזיווג. "בשלב מסוים, אמרה לי חברה שאולי כדאי שאפנה בעצמי לאנשים באתר, ולא רק אחכה שייפנו אליי. כשראיתי את תמונתו של להב, הדבר איתגר אותי, והחלטתי באמת לעשות זאת. אני זו שפניתי אליו, ולהפתעתי הרבה דווקא בדרך הזו זכינו להתחתן. תמיד אמרתי לכולם שלא נראה לי שאצא עם אדם תורני כל כך כמוהו, אך הקב"ה חשב אחרת, ושם בליבי לפנות דווקא אליו".

"כאשר הדבר צריך לקרות, ישועת ה' היא כהרף עין", מסיימים שניהם, "ואז אפילו בלי מאמצים, זה פשוט קורה. אנחנו מכירים עוד כמה זוגות שהתחתנו דרך האתר, ושמחים לראות את ההצלחות המתחוללות דרכו. עבור לא מעט אנשים שמתקשים למצוא את זיווגם בדרכים אחרות, 'שבע ברכות' הוא ממש חסד מאת ה'".