שבע ברכות / סיפורי הצלחה / גיליתי את הטריק של אתרי ההכרויות: כך סוחטים מאיתנו כסף

גיליתי את הטריק של אתרי ההכרויות: כך סוחטים מאיתנו כסף

ד' היתה מנויה באחד מאתרי ההכרויות בתשלום, וגילתה את השיטה לטענתה. אז איך מצליחים להוציא כסף מגולשים תמימים?

שלום רב לעורכי האתר.

שמי ד', ואני מעדיפה מאוד לא להזדהות. אשמח אם תכבדו את הבקשה, ותציינו רק את האות הראשונה בשמי.

כמו רבים וטובים, גם אני מחפשת זיווג זה תקופה ארוכה. אני אמנם "רק" בת 28, ואמנם יש כאלה שכבר חצו את גיל ה-40, אבל האמינו לי שגם עבורי זה לא קל. להתאכזב כל פעם מחדש, דייט אחר דייט, להרגיש שאני יוצאת ל"ראיון עבודה", וכמובן להתבשר על עוד חתונה ועוד חתונה מסביב – זה לא פשוט בכלל, אבל מאידך אני מקבלת את הכל באהבה (משתדלת לפחות) וממשיכה לחפש.

מה שקצת יותר קשה לי לקבל באהבה, זה את הגופים והגורמים שמנסים לנצל את החולשה שלנו באופן הכי ציני שיש, ואפילו להתעשר מזה.

כן, אני מדברת על אתרי ההכרויות בתשלום. לא כולם כמובן. אבל מי שרשום בהם – כדאי שיפקח עיניים ולא ייתן לאף אחד את היכולת לשטות בו.

אני כותבת את המכתב הזה דווקא לאתר הידברות, כיוון שהידברות מפעילה את "שבע ברכות" - אתר נקי מהשיטות הפסולות למיניהן. מדובר באתר חינמי לגמרי, לשם שמיים, ולכן אין פלא שלא נתקלתי בו באותן שיטות לסחיטת כספים. רואים שמדובר באתר אמיתי, באנשים אמיתיים, בהודעות אמיתיות. בשירות אמיתי.

אז על מה אני מדברת בדיוק, אתם שואלים?

כולם יודעים שבאתרי הכרויות ישנם לא מעט כרטיסים פיקטיביים. הכרטיסים נועדו לייצר מצג שווא שכאילו יש תנועה, שכאילו יש אנשים איכותיים, אבל בפועל מדובר בדמויות מומצאות שיכולות לשלוח אליך פנייה מאוד מעניינת, וכרטיסם מרשים מאוד, אבל כאן בדיוק זה יגמר. זה קרה לי לא פעם, לא פעמיים וגם לא 20 לצערי. קיבלתי שלל פניות מאותם כרטיסים פיקטיביים (ומרשימים, יש לציין!), אבל כששלחתי הודעה בחזרה – פתאום לא קיבלתי מענה.

אז מה אני רוצה לחדש לכם?

ששמתי לב לטריק מאוד מלוכלך. בהתחלה שמעתי אותו מחברה שלי. היא סיפרה לי שיומיים לפני שהסתיים המנוי שלה באתר הכרויות כלשהו, היא קיבלה פתאום 8(!) הודעות ממנויים באתר. היא לא הבינה מה קרה שיש פתאום גל התעניינות, עד שבין ההודעות במייל קיבלה "במקרה" גם תזכורת שעליה לחדש את המנוי...

אני חייבת להודות שבזמן אמת, כשהחברה סיפרה לי על כך, חשבתי שהיא קצת מגזימה. אני יודעת שהאתרים האלה לא הכי אמינים, אבל כמה נמוך אפשר לרדת? כמה מלוכלך אפשר להיות? כמה אפשר לרקוד על הדם ולרמות אנשים – לרמות, פשוטו כמשמעו – כדי לקבל עוד כמה עשרות שקלים כדמי מנוי? ואח"כ האתרים האלה עוד מתהדרים ב"מצווה" שהם עשו... ושוכחים שעל הדרך רימו עשרות אלפי אנשים אחרים. נכון שזה ביזנס, אבל גם לביזנס יש גבולות מוסריים. מה ששנוא עליך וכו'.

די שכחתי מהסיפור של אותה חברה, בעיקר בגלל שלא הייתי בטוחה שהיא לא מגזימה (יש לה מן נטייה כזו), אבל... אחרי חודש וחצי גם המנוי שלי עמד להסתיים, ולא תאמינו מה קרה! אני קמה בוקר אחד, ומגלה שאני כנראה האדם הפופולרי ביותר עלי אדמות! נכנסתי לאותו אתר הכרויות מסחרי, ומה אני מגלה? 31 הודעות, ו-89 אנשים שצפו בכרטיסי! אחרי כמה שניות של אופוריה ושמחה, נפל לי האסימון: כנראה שהמנוי שלי באותו אתר עומד להסתיים... בדקתי ואכן גיליתי שהמנוי מסתיים מחרתיים. כנראה שלא מספיק שעד היום הוצאתי מאות שקלים באותו אתר - לבעלים זה לא מספיק, והם מנסים לגרד ולסחוט עוד ועוד.

האמת היא שזה לא מכעיס, כמו שזה מביש. מביש ומעציב אותי שהגעתי למצב שבו יש אנשים שמנסים לנצל את מצבי, כרווקה מודאגת, כדי להוליך אותי שולל, לשלוח אליי הודעות מפוברקות מאנשים שלא קיימים, או "לייצר" צפיות והודעות פיקטיביות – והכל למען בצע כסף. איך הם מסוגלים להסתכל במראה? איך הם מסוגלים לקנות לילדיהם ממתקים מכסף שהם גזלו מאחרים? איך הם מסוגלים לישון בלילה?

אחרי 5 שנים באותו אתר, החלטתי למחוק את הכרטיס. לא רק בגלל שלא הצלחתי למצוא שם את שאהבה נפשי, אלא כאמירה ברורה: אני לא מוכנה להיות מריונטה ולהישאר בתפקיד הנעקצת הקבועה. יש גבול לכמה שאפשר לזלזל בי ובשאר הרווקים והרווקות. לא מספיק שאנחנו לבד, לא מספיקה הבדידות – האם אנחנו גם כספומט שאפשר להוציא ממנו כספים במרמה ובלי סוף?!

ולכם אני אומרת: ישר כח לכם על הפעלת אתר שבע ברכות! יש לי הערות שונות על האתר, בעיקר על ממשק המשתמש, אבל אין ספק שאתם עושים מצווה אדירה, וכמות החתונות האדירה מוכיחה זאת. בזמן שאחרים מגלגלים מיליונים באמצעות זיוף כרטיסים וזיוף הודעות ופעילות-לכאורה, אתם הולכים בדרך האמת, ובגלל זה אני מעדיפה להישאר רשומה רק ב"שבע ברכות", אחרי שמחקתי את הכרטיס מהאתר השני. מאמינה שדווקא אצלכם אכיר את החצי השני שלי. אני מעדיפה שידוך אמיתי מאשר פייק-הכרויות, ומעדיפה לשמור את הכסף לדברים באמת נצרכים, ולא לשלם כדי שיעקצו אותי ועוד רבים אחרים!

הכותבת בדמע (אבל לפחות מתוך תחושת גילוי האמת),

ד'