שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "ראיתי שהרבה אנשים מתחתנים דרך האתר, החלטתי לנסות גם"

"ראיתי שהרבה אנשים מתחתנים דרך האתר, החלטתי לנסות גם"

במשך כעשר שנים חיפשו ערן ורונית זיווג, ונאחזו באמונה למרות כל הקושי. רונית השתדלה להיבנות לקראת חיי הנישואין, וערן החליט להיפתח לכל כיוון שדרכו יכול לבוא הזיווג שלו. ראיון מרגש עם זוג שצמח מתוך הקושי

כאשר היתה רונית נערה צעירה, החלו הוריה להתקרב ליהדות. "לי עצמי ההתקרבות לקחה קצת יותר זמן, ורק כאשר הייתי בת 18, התחלתי לשאול שאלות ולשמור מצוות באופן רציני", היא מספרת. "עם זאת, הכיוון שלי בתוך עולם שומרי המצוות עדיין לא היה ברור, התנדנדתי בין ציבורים שונים, ועברו עוד כמה שנים, עד שהחלטתי איפה אני בדיוק. באותן שנים, לא ידעתי גם מה לחפש בשידוכים, ונראה לי שזה מה שעיכב אותי באותה תקופה מלהתחתן".

לאתר "שבע ברכות" נכנסה רונית רק פעם בכמה שבועות, ובמשך תקופות ארוכות היא כלל לא ביקרה בו. "התחושה שלי היתה שלפעמים אני עלולה לפגוש בחורים לא כל כך רציניים, ולכן נמנעתי מלבקר הרבה באתר. אמנם פגשתי בחורים כאלה גם דרך שדכניות, אך עדיין היה לי קשה עם זה", היא מספרת. "היתה אפילו פעם אחת שבה הקפאתי את הכרטיס שלי, אבל אז שוב נכנסתי, וניסיתי לראות אם יש משהו רלוונטי. האמנתי שכל מה שקורה איתי הוא מאת ה', ולכן החלטתי לאפשר גם את הדרך הזו. כאשר ראיתי את הכרטיס של ערן, כתבתי לו הודעה עם מילה אחת 'היי', וחיכיתי לראות לאן זה מתפתח. לא פרסמתי את תמונתי מצד צניעות, ולכן הבנתי שאני היא זו שחייבת לפנות אליו, על אף שלכתחילה לא הייתי רוצה לעשות זאת. מכיוון שלא היתה לי תמונה באתר, לא ידעתי אם הוא בכלל יענה לי".

ערן, מצידו, הראה רצינות רבה, ומיד לאחר שביקש מרונית פרטים נוספים, הוא התקשר אליה. "הרצינות שלו היתה משמעותית עבורי, מכיוון שנפגשתי גם עם בחורים שאצלם המצב היה אחרת", אומרת רונית, "דווקא העובדה שראיתי מולי בחור עם יראת שמים, שומר עיניים, שנכנס לאתר באמת כדי למצוא שידוך - מצאה חן בעיני".

ל"שבע ברכות" הגיע ערן דרך המלצה של קרובת משפחה. "גם אני בעל תשובה ועברתי הרבה שידוכים", הוא מספר, "אבל השתדלתי להיות באמונה ולהיפתח לכיוונים שונים. אמרתי לעצמי שגם אם לא הולך במקום אחד, יכול ללכת במקום אחר, והייתי פתוח לכל אופציה שדרכה יכול לבוא הזיווג שלי. לפני כן נרשמתי גם לאתר שידוכים נוסף, אבל הרגשתי שהוא ממש רחוק מעולמי כשומר מצוות. רק ב'שבע ברכות' מצאתי סגנון תורני, כמו שבאמת חיפשתי, וביום ההולדת שלי קיבלתי את ההודעה מרונית".

 

"חשבתי איך לצמוח מתוך הקושי"

במשך כעשור עברה רונית שידוכים רבים וקושי רב, אך היה לה חשוב גם לצמוח ולהיבנות לאורך הדרך. "לפעמים דווקא הדרך שאדם עובר - בונה אותו", היא אומרת, "ונראה לי שאם הייתי מתחתנת בגיל צעיר, זה לא היה אותו דבר, מכיוון שהיום אני במקום אחר, ולטובה. בכל מקרה, תמיד חשבתי על המטרה שלי, והשתדלתי להאמין שזהו רצון ה' ולא להתייאש. על אף שההתמודדות הזו לא קלה, אני מאמינה שלכל אחד יש את הכוח להתגבר ולהתמודד. לדעתי, חשוב גם שאדם יעשה איזשהו מעשה טוב שיקרב את הזיווג שלו, משהו שהוא לא עשה אף פעם, ודורש ממנו מעט מאמץ. בנוסף, כאשר מתפללים, תמיד כדאי לומר מה כן רוצים שהבחור יהיה, ולא לדבר על מה שלא, מכיוון שכאשר מתמקדים בחיובי, יוצרים מציאות כזו. אני אישית עסקתי במה שעליי לעשות כדי להתקדם לקראת חיי נישואין ואימהות, ובהחלט חשבתי איך אהיה אמא טובה יותר ואיך אצמח באמונה מתוך הקושי. העובדה שהזיווג לא מגיע, לא אומרת שעלינו להיות בעצבות, אלא שכך ה' רוצה לבנות אותנו, ושעם הבניה הזו נבוא לחיי הנישואין".

כשבוע לפני שנפגשו, קראה רונית ספר בו דיברה הכותבת גם על שידוכים. "בספר, היא פנתה לה' ואמרה לו שחשבה שהיא זו שמשדכת לעצמה, אבל עכשיו הבינה שרק ה' הוא זה שמשדך לה. משום כך, היא ביקשה ממנו שיביא לה את האדם הטוב ביותר עבורה, כי רק הוא יודע מיהו. הספר הזה חיזק אותי, ובאמת שבוע אחר כך, תוך כדי לילה של כאב ושבר, קמתי והמשכתי לחפש באתר. היה בתוכי הרבה כאב ונתתי לו מקום, אבל ידעתי שעלי לקום אחר כך ולהמשיך לנסות. דווקא אחרי אותו לילה שבור, כתבתי את ההודעה הראשונה לערן".

"אנחנו רוצים להודות על הזכות להכיר דרככם", מסיימת רונית. "'שבע ברכות' הוא אתר מקסים, ואחרי שראיתי סיפורים רבים על אנשים שהתחתנו דרכו, החלטתי ששווה להיכנס אליו. לי הוא הרגיש כמו אתר של בית - צנוע, מכוון וטוב".