שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "גר צדק מרוסיה ובחורה מבית ספרדי - על שידוך כזה לא חלמנו"

"גר צדק מרוסיה ובחורה מבית ספרדי - על שידוך כזה לא חלמנו"

משה עלה מרוסיה וזכה להתגייר, וכשנרשם ל'שבע ברכות', עדיין לא האמין שייווצר חיבור בינו לבין בחורה ישראלית. סימה מצידה, פסלה שידוכים רבים מספור ולא האמינה שתזכה לעמוד תחת החופה

כשהגיעה סימה לגיל 31, היא כבר לא ממש האמינה שתזכה אי פעם להתחתן. "אני בשידוכים מאז שאני זוכרת את עצמי. מעולם לא הלכתי לשדכניות, אך יצאתי לאינספור פגישות דרך מכרים ששידכו לי", היא מספרת. "עם השנים, כבר הגעתי לפגישות בלי חשק ובלי להשקיע בעצמי, הייתי מעבירה עוד ערב, וחוזרת הביתה בידיים ריקות. מרוב ייאוש כבר לא היה לי כוח להכיר אף אחד, והפסקתי להאמין שהדבר אי פעם יקרה. אנשים סביבי אמרו שאני בררנית, ופוסלת מהר מידי את כולם. מכיוון שאני גבוהה מאד, לא רציתי את כל מי שנמוך ממני, והיה חשוב לי גם להמשיך לגור בעיר בה גדלתי - עכו, שמבחינת בחורים רבים לא באה בחשבון".

אביה של סימה, שכאב מאד את המצב, הציע לה כמה וכמה פעמים להירשם ל"שבע ברכות". "הוא ממש לחץ שאעשה זאת, אך אני לא ראיתי טעם. לא האמנתי שאפשר להכיר מישהו בדרך הזו, וגם ככה לא היתה לי תקווה", היא מספרת. "אבא שלי גם ביקש ממני לעשות סעודת אמנים, אבל לא היה לי כוח כבר לשום דבר. באותו שבוע שמעתי הרצאה של הרב זמיר כהן, בה הוא דיבר על כך שאפשר לקנות כל רהיט מיד שניה, חוץ ממיטה. 'במיטה', כך הוא אמר, 'נמצאים כל הזכרונות של האדם, ולכן כדאי לקנות אותה חדשה, בלי שיהיו על גבה חיים של אנשים אחרים'. באותו שבוע יצאתי לקנות לעצמי מיטה חדשה, ומיד אחר כך עשיתי את סעודת האמנים שאבי כל כך ביקש. שבוע אחר כך, נרשמתי בחוסר חשק ל'שבע ברכות', ולהפתעתי, זמן לא רב אחר כך זכיתי להכיר שם את משה".

משה בן ה-34 התחיל את מסלול חייו באופן שונה לחלוטין, מזה של רעייתו. "נולדתי ברוסיה לאב יהודי ואמא גויה, ועד גיל 28 חייתי כך את חיי", הוא מספר. "עם השנים, דווקא מתוך כך שדברים לא היו מושלמים, התחילו לעלות אצלי שאלות. חיפשתי את עצמי, רציתי משהו משמעותי יותר, והגעתי למסקנה שיש בורא לעולם, ושעליי לעשות עם זה משהו. התחלתי לשמוע את שיעוריו של הרב זמיר כהן, והם עזרו לי להבין דברים רבים. כשמבינים את האמת, כבר אי אפשר להישאר אדיש, ובשלב מסוים החלטתי שאני רוצה להתגייר. ההחלטה לא היתה פשוטה עבורי, ודווקא משום כך הלכתי אחורה, והפסקתי לשמוע את השיעורים. במשך תקופה של שנתיים חזרתי לחיות כמקודם, ולא התעסקתי יותר בנושא".

משה המשיך את חייו כרגיל, אך בשלב מסוים האמת לא נתנה לו מנוח. "ברגע אחד, הכל התפרץ בחזרה החוצה, והחלטתי שלא משנה מה, אני הולך להתגייר. התחלתי ללמוד את היהדות וההלכות לקראת ביצוע התהליך, וכיוון שהיתה לי אהבה רבה לכך, נהניתי מאד מן הלימוד. מי שעדיין נמצא עם סימני שאלה במקום הזה, מתקשה יותר לעבור אותו, אך אני הלכתי בלב שלם, ולכן סמכתי על הקב"ה שהוא יגלגל את הכל וייקח אותי קדימה. התחושה שלי היא שכאשר אדם נמצא במקום כזה, שבו הוא מכיר בכך שיש בורא לעולם, ופשוט סומך עליו לחלוטין - דווקא אז הקב"ה מראה לו השגחה פרטית מדהימה".

 

"הוא גר צדק מרוסיה, ואני בכלל ישראלית מבית ספרדי"

משה נרשם ל"שבע ברכות", והתחיל לחפש שם את זיווגו. "לא היה לי קל לעשות את הצעד הזה, משום שידעתי שכולן באתר הן ישראליות, ואילו אני עם מבטא ומנטליות רוסית", הוא אומר. "אבל אמרתי לעצמי שאני חייב לזרוק את השכל וללכת על זה, ושה' כבר יסובב את הדברים כפי שהוא רוצה. באמצעות אתר 'שבע ברכות' זכיתי לפגוש את סימה".

כאשר פנה משה לסימה, היא עצמה לא הבינה למה ענתה לו. "הוא גר צדק מרוסיה, ואני בכלל ישראלית מבית ספרדי. כשראיתי את התמונה שלו, זה בכלל לא נראה לי קשור, וכמי שאמרה 'לא' לכל כך הרבה בחורים, מה היו הסיכויים שאסכים לצאת דווקא איתו? גם כאשר הוא פנה אליי, עניתי לו בעצלתיים ו'מרחתי' אותו בהודעות קצרות במשך כמה שבועות, ורק לאחר מכן נוצר בינינו קשר רציני", היא משתפת. 

משה מצידו, חש גם הוא שקרה כאן חיבור לא רגיל. "המנטאליות שלי היא רוסית, ולא חשבתי בכלל להכיר ישראלית. מעבר לכך, חייתי בעולם מושגים אחר, ולא חלמתי בכלל שיבוא יום שבו אזכה להינשא כדת משה וישראל. התחושה שלי היא, שהקב"ה לקח מאיתנו את השכל והבחירה, וחיבר בינינו. רק הוא יכול היה לסובב כך את הדברים. אישית אני מרגיש שדווקא אחרי שמסרתי את עצמי ועשיתי שינוי מהותי כל כך בחיי - הקב"ה החזיר לי בחזרה, והוביל אותי בכל הדרך הניסית הזו".

על אף השוני הגדול, כבר בפגישה הראשונה הרגישו בני הזוג את ההתאמה ביניהם, והיה ברור להם שהם הולכים לקראת חתונה. "לחתונה שלנו הגיעו הרבה מאד אנשים, רק כדי לראות שאמרתי 'כן' למישהו", מספרת סימה בחיוך, "והיום חשוב לי לומר שאסור להתייאש, ושאם אני זכיתי למצוא את זיווגי, אז כל אחד יכול". על דבריה מוסיף משה: "חשוב להיות חזקים ולא לוותר, למסור את עצמך לה' ולהאמין בו שהוא יוביל את הדברים. אני מודה מאד על אתר 'שבע ברכות', שהוא אתר חינמי, וזוכה לעזור ולהציל, לקרב ולזווג. חשוב לי להודות גם לרב זמיר כהן על כל החיזוקים שזכיתי לקבל דרכו, ולברך אתכם שתמשיכו להפיץ את כל הטוב הזה בעולם".