שבע ברכות / סיפורי הצלחה / השאיפה: להקים בית של תורה

השאיפה: להקים בית של תורה

צעדי ההתחזקות הראשונים של רועי החלו אחרי לילה מסויט לבד ביער בניו-זילנד. אלבינה, לעומתו, צעדה בעקבות אחיה. שנתיים וחצי מאוחר יותר, רצה מסובב הסיבות והם הכירו דרך אתר ´שבע ברכות´ של הידברות. שיחה עם הזוג המאושר

רועי, 30, מחולון, ואלבינה, 27, מאשדוד, הם זוג טרי שנישא ממש לפני כחודשיים. שניהם חוזרים בתשובה כבר כמעט שלוש שנים. שניהם באים מבתים חילוניים, אבל מסורתיים - כאלה שתמיד הרגישו בה את צלה של האמונה. שניהם הכירו באתר השידוכים לדתיים של הידברות, "שבע ברכות".

אלבינה מספרת, שאת האמונה העיקרית בחייה, עוד לפני שנחשפה להידברות, ספגה מאמה, ילידת קווקז ואישה רוויית סיפורי אמונה והשגחה. בשלב כלשהו החל אחיה של אלבינה להתחזק מאוד, ומתוך כך גם שמע על הידברות. קצת אחריו גם אלבינה, שהתעניינה מאוד בתהליך שעובר אחיה, החלה לשמוע דרך ערוץ הידברות הרצאות ששבו את לבה מהר מאוד. בהמשך היא הלכה לשבת סמינר רווקות, שארגן הערוץ במלון ´בית K´ בנהריה, יחד עם חברה טובה, ששימש לה כמעין ´מקפצה רוחנית´: לאחר מכן, החלה אלבינה כבר בצעדים מעשיים, כדוגמת שמירת שבת, צניעות ונתינת מעשר. גם שבת - ששמרה עוד לפני כן, החלה לשמור ביתר שאת. "לאט לאט זוכים ללמוד", היא מסבירה, "וחוזרים לשורשים. מרגישים ומבינים דברים אחרת, רואים כל כך הרבה השגחות וניסים שאי אפשר להישאר אדישים, ומתקרבים יותר. הדרך לא תמיד קלה, אבל שווה. זו מתנת חינם שה´ מחלק, ומי שזוכה - אשריו".

רועי, לעומת זאת, אוחז בסיפור התחזקות בעל אופי דרמטי יותר: בשלב כלשהו בחייו, החליט רועי לטוס ולטייל בחו"ל. מהר מאוד הוא גם מצא את המקום שאליו חשקה נפשו להגיע – ניו-זילנד. שם, החליט לטייל לבד, וכך במשך שבועיים, טייל בתוך נופיה עוצרי הנשימה של ניו-זילנד. אלא שלילה אחד הוא נקלע בטעות למקום מסוכן ומבודד, שם מצא את עצמו לגמרי לבד, בלי יכולת אפילו להזעיק עזרה. מרוב פחד, הוא לא היה יכול לעצום עין כל הלילה, ובמקום זאת, הוא מצא את עצמו מתפלל וקורא תהילים מעומק הלב לה´ שיוציא אותו מהמקום הזה. כשהבוקר האיר שוב, רועי מצא את דרכו בחזרה, לא רק במסלול הטיול, אלא גם במסלול החיים.

משם מיד החל רועי לחפש את בית-חב"ד הקרוב ביותר, שם גולל לפני הרב את כל הקורות אותו והחל להתחזק בדרכו, ולגלות עולם שלם של יהדות שמשך אותו מאוד. "השבועיים האלה לבד בטיול", הוא נזכר, "גרמו לי לחשוב על דברים שבדרך כלל אין לי פנאי לחשוב עליהם ולשאול את עצמי שאלות מהותיות שהבנתי שאין לי תשובה עליהן ושאני חייב להתחיל לברר. לאט לאט התחלתי להבין דברים אחרת, ואחרי הטיול הממושך, כשחזרתי הביתה לארץ, אמנם חיצונית עוד לא ראו עליי את ההתחזקות, אבל כבר ´התבשלתי´ פנימה כהוגן עם המהלך הזה - התחלתי לשמור שבת, הקפדתי להניח תפילין והתחזקתי מאוד באמונה. החתונה שלנו, היתה הפעם הראשונה שהתחלתי ללכת עם כיפה בקביעות".

אז איך זה התחיל?

אלבינה: "שלחתי לרועי הודעה לכרטיס שבע ברכות, שאני מעוניינת להכיר אותו. התכתבנו ואחרי היכרות של כחודש - החלטנו להתחתן. אחרי ארבעה חודשים בלבד, בג´ בתמוז, כבר נישאנו בחתונה קטנה, קדושה ומרגשת באולמי ´חצר המלכה´ בצומת כנות".

איך ההורים קיבלו את זה שהחלטתם לערוך חתונה בהפרדה?

אלבינה: "היה להם קצת קשה ולקח להם זמן להתרגל לרעיון, כי זה לא מה שהם רצו עבורנו, אבל בסוף הם קיבלו את זה, וב"ה גם כיבדו אותנו".

האם מההתחלה הרגשתם וחשבתם ש´זה זה´?

רועי: "אני יכול להגיד שאחרי הפגישה הראשונה אלבינה מאוד מצאה חן בעיניי, אבל כגבר, השליטה והאיפוק העצמי שלי לא אפשרו לי להרגיש מעבר לזה כל כך מהר".

אלבינה: "נראה לי שאני הבנתי מהר יותר מרועי שזה זה. להכריז - רק ה´ מכריז ומחליט עבורנו מי הזיווג שלנו, אבל זה הרגיש נכון מהר מאוד".

מהן השאיפות שלכם לעתיד?

אלבינה: "להמשיך להתחזק, ללכת בדרך ה´ תמיד, להקים בית אמיתי של תורה, עם משפחה וילדים, כשהכל על בסיס דרך ה´".

יש טיפים שתוכלו לתת לאנשים אחרים שמצפים לישועה שלהם בתחום הזוגיות, מתוך הניסיון שלכם?

"לא ללכת בכל כך הרבה ביטחון עצמי שאני עושה משהו ואני יודע מה אני עושה והכל תלוי בי. אלא להקדים לכל דבר תפילה, הרבה תפילות ובסוף ה´ עונה לכולם, וכל אחד מקבל את מה שמגיע לו בזמן שהכי נכון עבורו, לזכור תמיד שה´ מתכנן את הדברים בצורה מדויקת ומושלמת".

היום אלבינה ורועי נשואים באושר כבר כחודשיים, מתגוררים בחולון ועובדים ביחד בתחום המזון. הם ממשיכים להתחזק דרך הידברות, אולם לכל אחד מהם העדפות שונות - רועי הכי אוהב לשמוע את ההרצאות של הרב אלי עמר ואילו אלבינה מתחברת במיוחד לשיעורי הרב עמנואל מזרחי. ה´חוט המקשר´ ביניהם, הוא הרב ששניהם אוהבים לשמוע את הרצאותיו - הרב זמיר כהן שליט"א. הם אף מקפידים להגיע לשיעור השבועי שהוא מקיים ברמת אביב, והרב מעניק להם שיחות ש

הדרכה ועידוד כאשר הם זקוקים לכך.

לסיום, בני הזוג מבקשים להודות לה´ יתברך ולשליחים שלו, שהיו במקרה הזה צוות ´שבע ברכות´  ו´הידברות´, וכן לרב זמיר כהן, ´האבא´ של כל הפרויקט המדהים הזה.