שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "הלכתי לשמונה שדכניות. לא קיבלתי מאף אחת מהן שום הצעה"

"הלכתי לשמונה שדכניות. לא קיבלתי מאף אחת מהן שום הצעה"

יעל הייתה מיואשת, והחליטה שהפגישה עם ארז היא הניסיון האחרון מבחינתה. הוא, מצידו, עמד לסגור את הכרטיס ב"שבע ברכות", והחליט לתת הזדמנות רק עוד שבוע אחד. ומה הקשר לכתבה על זוגות שהתחתנו דרך האתר?

יעל הגיעה רק לגיל 20, אך כבר אז הרגישה את קושי השידוכים ביתר שאת. "היה לי רצון עז להתחתן בגיל צעיר, והרגשתי שאני מוכנה ומסוגלת לכך. ניסיתי כבר מגיל 18, אך הדבר לא קרה", היא מספרת. "אנשים רבים השתדלו לעזור ולהציע הצעות, והלכתי גם לשדכניות. החלטתי כניסיון אחרון להירשם גם ל'שבע ברכות', מכיוון שהאתר הציע מגוון רחב של אנשים, והדבר פתח עוד אופציות. הייתי נכנסת לאתר יחסית הרבה, אך רוב הזמן לא ראיתי שם הצעות שנראו לי רלוונטיות. בשלב מסוים, גם מ'שבע ברכות' התחלתי כבר להתייאש". יעל היתה אז בתקופה לא קלה מבחינת שידוכים. "הגעתי למצב שבו היו לי כמה הצעות, אך כולן נדחו או לא יצאו לפועל מסיבות שונות. בנוסף, הקשר האחרון שבו הייתי, הסתיים מצידו של הבחור, והדבר היה לי קשה מאד. התפללתי המון, שלחתי את שמי לארגוני קודש שיתפללו עליי, נסעתי לעמוקה, קרעתי את השמים בתפילות, והרגשתי ששום דבר לא מתקדם".

כדי לשמור על פרטיותה, בחרה יעל שלא לפרסם את תמונתה באתר. "שלחתי תמונה רק למי שביקש אותה", היא מספרת, "והיה לי חשוב להיות בקשר עם בחורים באופן הכי צנוע שאפשר. ההורים שלי היו שותפים בכל מה שקורה, וגם הם ראו ובחנו כל הצעה שקיבלתי". כששלח לה ארז הודעה, החליטה יעל לתת צ'אנס אחרון. "הייתי בייאוש מוחלט, ולא היה לי כבר כוח לפגוש אף אחד. ראיתי שארז עומד בכל הקריטריונים שרציתי, והחלטתי שזה הניסיון האחרון שלי, ואחר כך אני לא נפגשת יותר".

ארז (22) רצה אף הוא למצוא את החצי השני שלו, והתחיל לחפש את הזיווג שלו כבר בגיל 19. "הלכתי לשמונה שדכניות, אך לא קיבלתי מאף אחת מהן שום הצעה", הוא מספר, "הגעתי אפילו לשדכן ששילמתי לו סכום מכובד, אך גם אצלו מספר ההצעות הסתכם בשתיים-שלוש". כשהיה בן 20, נרשם ארז ל"שבע ברכות", אך נראה היה שגם ממנו לא תבוא הישועה. "לא יצא לי להיפגש עם הרבה בחורות דרך האתר, ודי התייאשתי. החלטתי שהגיע הזמן לסגור את הכרטיס שלי".

רגע לפני שסגר את הכרטיס שלו, קרא ארז כמה כתבות על זוגות שהתחתנו דרך "שבע ברכות". "ראיתי שהרבה מהם הגיעו לסף ייאוש, ודווקא אז מצאו את הזיווג שלהם", הוא מתאר. "אמרתי לעצמי שאנס עוד שבוע אחד בלבד". ארז שלח ליעל הודעה, והם החליפו ביניהם מספר פרטים לצורך בירורים הדדיים.

אחרי שעברו את שלב הבירורים וההמלצות, החליטו בני הזוג לצאת לדרך. "נפגשנו כל שבוע בחודש אלול, והוורט היה לפני יום כיפור, בחשוון היו האירוסין, ובכסליו החתונה. שנינו מאותה העיר, ובה גם זכינו לבנות את ביתנו", הם אומרים בהתרגשות, ומוסיפים: "אחרי הקושי שבו היינו, הישועה פתאום הגיעה. לא כדאי להתייאש, כשהדבר הוא בנפשו של אדם ויש לו רצון חזק ועזרה ממרומים - בסוף זה קורה".