שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "קרוב לגיל 70, ידעתי שאם אני מאמינה שאתחתן - זה יקרה"

"קרוב לגיל 70, ידעתי שאם אני מאמינה שאתחתן - זה יקרה"

כשיואלה ושמעון נפגשו, היא לא ראתה התאמה, והחליטה לא להמשיך. אך הוא החליט לא לוותר, וביקש ממנה לתת עוד צ'אנס. "למרות השוני, הצלחנו לחבר בין העולמות", הם מספרים ומציינים: "בלי אתר 'שבע ברכות' לא היה סיכוי שניפגש"

כשפתחה יואלה את הכרטיס שלה ב"שבע ברכות", היא ראתה, לאכזבתה, שאין יותר מידי גברים בגיל אותו היא מחפשת. "אני בת 69, גרושה כבר 17 שנה", היא מספרת, "ומאז שנכנסתי לאתר, נפגשתי אולי עם אדם אחד דרכו. מאז, כמעט שלא בדקתי את הכרטיס שלי, ולא היו לי כלל ציפיות". יחד עם זאת, אהבה יואלה את הקונספט של אתר הכרויות. "זה היה לי קל ונוח, מכיוון שלא היה שם גורם שלישי שיתערב, אלא רק אני וההחלטות שלי. יתרונות נוספים שראיתי ב'שבע ברכות' הם שהאתר חינמי, ושיש בו בדיקה וסינון".

שמעון, בן 76, הכיר את "שבע ברכות" דרך עלון שקיבל בבית הכנסת. "נרשמתי רק לאתר הזה", הוא אומר, "מכיוון שידעתי שכולם בו הם שומרי מצוות או לפחות שומרי מסורת, והיה חשוב לי לחפש מישהי שהיא גם בכיוון הזה. אני אלמן וגרוש, ורציתי למצוא אישה טובה, שאפשר לחיות איתה בדרך היהדות".

כששלח שמעון הודעה ליואלה, היה נראה לה שלא יכולה להיות ביניהם התאמה. "שנינו מעולמות די שונים, אבל ראיתי שהוא אדם רציני, נחמד ועדין, ולכן החלטתי בכל זאת לנסות", היא מספרת. "עם זאת, אחרי שתי פגישות, אמרתי לו שהשוני הוא גדול מידי, ובאמת החלטנו לא להמשיך". זמן מה אחר כך, החליט שמעון לשלוח הודעה ליואלה, ולבקש ממנה לנסות שוב. "הוא עשה זאת בעדינות ובאופן מכובד, והדרך שבה הוא כתב לי את ההודעה, מצאה חן בעיני. היו פעמים שכשאמרתי שאין התאמה, נפגעו ממני או ענו בכעס שלא אמצא מישהו אחר, וכאן התשובה היתה מאד עדינה. לא רציתי לפגוע בו, אז אמרתי שלא נראה לי שכדאי, אבל שמעון ביקש שננסה בכל זאת, והחלטתי לתת לזה צ'אנס".

הם החלו להיפגש שוב, ושבוע אחר כך כבר החל שמעון לדבר על חתונה. "די פחדתי מצעד כזה", מספרת יואלה, "התרגלתי הרבה מאד שנים להיות לבד, עצמאית, ופתאום זה הגיע. במהלך השנים לא חיפשתי הרבה, היו לי החיים שלי, עם עבודה, חברות וילדים, ולא היה משעמם. יחד עם זאת, רציתי מאד להתחתן, מכיוון שלא היה קל להיות לבד. אמרתי לעצמי בתוך תוכי שאם אני רוצה משהו ומאמינה בו, אז הוא יקרה. לא יכול להיות אחרת".

בני הזוג המשיכו להיפגש עוד כמה חודשים, ואז הגיעה ההחלטה המשמחת. "עשינו חתונה באולם, עם כל הילדים והנכדים, והם שמחו מאד בשבילנו", מספרת יואלה. "מאז, אנחנו ממשיכים לארח אותם אצלנו בשבתות, הילדים של שמעון כבר בוגרים מאד, ולכן מגיעים פחות, אך שלושת הבנים שלי מגיעים יותר".

"נישואין בגיל כזה הם לא פשוטים, וצריך הרבה גמישות", היא ממשיכה, "אבל אני מקווה שהפקנו לקחים מהנישואין הקודמים שלנו, ובוודאי שנוח ונעים יותר להיות ביחד, במיוחד בגיל מבוגר. שנינו מודים מאד לאתר "שבע ברכות", כי ברור שבלעדיו לא היה כל סיכוי שניפגש".

מה יש לכם לומר למי שמחפש את זיווגו בשלב הזה?

"צריך סבלנות ודבקות במטרה", אומר שמעון, "ולבוא לקשר עם כוונות טובות וטהורות". "ובכל גיל זה אפשרי", מוסיפה יואלה, "ולא כדאי לוותר מתוך חשש שאולי זה לא ילך. לפעמים אנשים לא מעוניינים בזוגיות שניה, מכיוון שקשה להם לעבור את תהליך החיפוש מחדש. צריך ללכת, להציע את עצמך, לחוות שם כל מיני דברים, ולא לכל אחד יש את הכוח. אבל אם יש אמונה ורצון חזק, אז בעזרת ה' זה יקרה, ולא כדאי לוותר. חשוב גם לא להיות תקועים בבררנות או להחליט על תנאים שצריכים להתקיים מראש, כי גם כשיש שוני, אפשר לחבר בין העולמות. העיקר הוא ששני בני הזוג פתוחים לשינוי, ורוצים אחד את טובתו של השני".