שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אחי החל להפיץ את עלוני שבת - ואז מצאתי את החצי שלי"

"אחי החל להפיץ את עלוני שבת - ואז מצאתי את החצי שלי"

אחרי שהתגרש, התקרב ליהדות, ועבר אצל שדכניות רבות, היה יוסי על סף ייאוש. גלית, מצידה, בכלל לא האמינה שתוכל למצוא את בעלה באתר שידוכים. ומה הקשר להפצת עלוני שבת? קראו את סיפור ההיכרות המפתיע

גלית (32) לא האמינה שתוכל למצוא את בעלה באתרי שידוכים או אצל שדכניות. "את הכרטיס ב'שבע ברכות' פתח עבורי אח שלי. לי לא היה כוח לזה", היא מספרת. "יצאתי רק לשידוכים שהציעו לי אנשים שהכירו אותי, ורק אחרי שביררתי היטב והרגשתי שיש סיכויים טובים להתאמה. ניסיתי לסנן כמה שאפשר, מכיוון שכל פגישה לא מתאימה הורידה אותי נפשית. משום כך, היו גם תקופות בלי הצעות, אך היה מתסכל יותר להיפגש עם מישהו לא מתאים, מאשר לא להיפגש בכלל".

על אף השנים שעברו, השתדלה גלית לא לתת לקושי הרווקות להשתלט על חייה. "השתדלתי לחיות את הרגע הנוכחי ולהרפות מהלחץ. רציתי מאד להתחתן, והיו גם רגעים קשים, אבל באופן כללי לא הייתי מדוכאת. מילאתי את חיי, וניצלתי את הזמן לעשות דברים, שאחר כך בחיי הנישואין פחות מתאפשרים".

כמה חודשים אחרי שרשם אותה אחיה לאתר, הוא הוריד לה את אפליקציית "שבע ברכות" לטלפון הנייד. "הוא אמר שאם יתחשק לי, אני יכולה מידי פעם לפתוח את הכרטיס שלי, ובאמת כך עשיתי", היא מספרת. "לפעמים, כשלא הסתכלתי, הוא היה בא ואומר שיש לו מישהו מהאתר להציע לי".

יוסי (29) עבר גירושין והתקרבות ליהדות. "הלכתי לשדכניות, כן", הוא אומר בחיוך, "והיו הרבה פגישות לא קשורות, שבהן שאלתי את עצמי מה אני בכלל עושה כאן, איך אני מסיים את הפגישה בלי לפגוע בצד השני".

לאתר "שבע ברכות" הוא היה רשום במשך יותר משנה. "לא רציתי להיות באתר פרוץ, עם תמונות לא צנועות והתכתבויות שלא במקום, ובהקשר זה, 'שבע ברכות' היה בין האופציות הכי טובות בשוק", הוא מתאר. "זה גם אתר ששובר את החומות בין המגזרים, שובר סטיגמות ונותן אופציות להרבה קהלים. עשו בו עבודה נפלאה".

באותה תקופה, הוא כמעט והגיע לייאוש גמור. "הרגשתי חצי בנאדם, לא ידעתי לאן מתקדמים החיים שלי. גם מהאתר כבר כמעט והתייאשתי, אך אז זכיתי למצוא את גלית", הוא מתאר.

השידוך ביניהם, אומרים השניים, הוא לא ברור מאליו. "שידוך של גרוש ורווקה לא היה יוצא לפועל כל כך מהר, אם לא דרך אתר שידוכים, שבו אנחנו ראינו זה את זו והחלטנו להיפגש. לא נראה לנו שמישהו היה חושב להציע שידוך כזה באופן הרגיל".

במהלך הזמן, השתדלה גלית לקרב את זיווגה על ידי סגולות רבות, וגם בני משפחתה החליטו לעשות מעשה. "אחותי וגיסי היו בכנס והציעו להם שם לחלק עלונים לשבת, והם החליטו לעשות זאת בשביל זיווג הגון עבורי. שנה אחרי שהם התחילו עם העניין - היתה החתונה שלנו".

"הישועה יכולה לבוא בכל רגע", מסיימים השניים, "וחשוב לא לאבד תקווה ולא להתייאש. ברוך ה', 'שבע ברכות' היו שליחים טובים, ובזכותם זכינו להתחתן גם אנחנו".