שבע ברכות / סיפורי הצלחה / שבע (עשרה) ברכות

שבע (עשרה) ברכות

ברק ואפרת צור מירושלים הם הזוג ה-17 שהכיר דרך שידוכי הידברות - כיום האתר "שבע ברכות". "כששמענו שמדובר בהיכרויות דרך האינטרנט, שנינו היינו סקפטיים", הם אומרים, "עד שקלטנו שמדובר במשהו אחר שנעשה לפי כללי צניעות ומכובדות שאין בשום מקום אחר"

למשפחת הידברות, שאפשר לומר שכבר צמחה להיות מרובת ילדים וב"ה כוללת 17 שנישאו דרך שירות ההיכרויות של הארגון - שלאחרונה הלך וצמח לאתר היכרויות שלם, "שבע ברכות" - הצטרף לפני כארבעה חודשים זוג חדש, שהכיר גם הוא דרך המאגר - ברק צור (34) מירושלים ואפרת הללי (29) מרמת גן.

ברק ואפרת באים מרקע חילוני. ברק הוא בעל תשובה כבר כארבע שנים, שעבד לפרנסתו כעשר שנים בתור מנהל ומציל בבריכה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשלב מסוים החל ברק להתחזק. בין הדברים שחיזקו אותו מאוד, הוא מספר, היו סיפורי הצלה רבים של אנשים שברק בעצמו זכה להציל מטביעה ושגרמו לו להרהורי תשובה עמוקים על החיים ועל תכליתם. נוסף על כך, שני אחיו, שחזרו בתשובה לפניו, היוו נקודת השפעה משמעותית להחלטה הזו. בתהליך התשובה שלהם הוא חזה מקרוב מאוד, מה שניפץ אצלו הרבה מיתוסים וגרם לו להישאר עם ראש פתוח בנושא. כשהחל להירקם בחייו של ברק תהליך תשובה אמיתי, הוא הבין שעליו לעזוב את מקום עבודתו, ולהתחיל להקדיש זמן כדי ללמוד יהדות לעומק ובאמת. בשלב זה, עבר לצפת ולמד כשנה בישיבת אור יקר. בסיומה של השנה עבר לירושלים והחל לשלב עבודה בבנק יהב במשרה חלקית, ותוך כדי ללמוד בכולל "אור החיים".

אפרת, לעומתו, חזרה בתשובה רק לפני כשנתיים. אביה ואחותה כבר חזרו בתשובה לפניה. אפרת, עבדה ככלכלנית, ובשלב מסוים פגשה בחברה שהשתתפה בקביעות בשיעורי תורה בנפש יהודי ברמת אביב - פרויקט קירוב מיוחד שפותח את שעריו עבור סטודנטים. אפרת אמנם כבר לא הייתה סטודנטית בתקופה זו, אולם היא בכל זאת קיבלה אישור להגיע לשיעורים והחלה לפקוד אותם באופן קבוע. בהמשך, כשהתחזקה, עברה לגור בדירת בנות ברמת גן. למרות השוני בין שני סיפורי ההתחזקות של הזוג, נקודה משותפת הייתה ההתחזקות דרך הידברות. שניהם מספרים שהחלו לצפות בהרצאות באתר, מה שפתח להם בתחילת הדרך את הלב לנסות ולהבין מקרוב מהי יהדות.

אילו תחושות היו לכם כלפי היהדות לפני שזכיתם להתקרב בעצמכם?

"היה לנו יחס די אמביוולנטי כלפי חרדים וחזרה בתשובה", מספרת אפרת, "החרדים הצטיירו בעינינו בד"כ בצורה לא הכי מחמיאה ואף פרימיטיבית למדיי, אך זכינו להכיר את הצד הזה מבפנים – דרך אחיו של ברק שהתחזקו, ודרך אבי ואחותי שחזרו בתשובה לפניי, כך שזה גרם לאיזשהו איזון - מה שמאוד עזר לשנינו להישאר עם ראש פתוח כלפי הנושא ולא לשלול מדי את האופציה לחזור בתשובה בעצמנו".

כשהיא מגוללת את תהליך התשובה שלה, אפרת נזכרת בשני מפגשים שזכורים לה במיוחד. אלה היו המפגשים הראשונים שלה עם עולם היהדות, והם שבו את לבה. "למעשה, היו לי שני רגעים משמעותיים כאלה. הראשון מביניהם התרחש בהיכרות שלי עם פרויקט נפש יהודי, שבו זכיתי להכיר כמה חכמה נפלאה יש ביהדות שאין באף מקום אחר – מה שגם שבר הרבה מיתוסים שהיו לי על היהדות, כמו למשל זה שמדובר בדת מאוד פרימיטיבית. הרגע השני והמרגש יותר היה בחתונה של אחותי, שהייתה בסגנון חרדי ביותר עם הפרדה מלאה. שם ממש יכולתי להרגיש קדושה ושמחה אמתית שלא חוויתי בחתונות אחרות, ולא רק בגלל שזו אחותי".

איך בעצם שמעתם על שירות ההיכרויות שלנו?

ברק מספר שהגיע לשירות ההיכרויות באתר בכוחות עצמו. "הגעתי למיזם הזה דרך האתר והמגזין האלקטרוני הידברות סופשבוע. ראיתי פרסומים, ונרשמתי אבל לא ממש ייחסתי לזה חשיבות. ואז קיבלתי הודעה לגבי אפרת מצוות ההיכרויות, והחלטתי לנסות...".

"שמעתי דרך חברה על המיזם הזה", מספרת אפרת, "וכמו ברק, הרבה זמן לא התייחסתי. בשלב מסוים נרשמתי למאגר אבל לא ממש ייחסתי לזה חשיבות. יום אחד כשנכנסתי לי לתומי ראיתי כמה כרטיסים של מועמדים שחשבתי שיכולים להתאים, ואחד מהם היה ברק. שלחתי הודעה למערכת, בבקשה לראות את התמונות שלהם, ואחרי שראיתי את התמונה של ברק, בנוסף לנתונים שלו, החלטתי שכמו שזה נראה - הוא ממש יכול להתאים לי, והצוות של המיזם שלח לו הודעה לגביי...".את ההמשך, שהוא כבר היסטוריה, אפרת מגוללת בשמחה לא מוסתרת. "בהמשך ברק שלח אליי הודעה למייל וקצת התכתבנו, אבל משום שאני לא נוהגת לדבר עם בחורים לפני שאני נפגשת איתם, החלטתי לבקש מחברה שתתווך בינינו, והיא התקשרה אליו וקבעה לנו פגישה ואחרי שמונה פגישות במהלך תקופה שנמשכה כחודש וחצי הוא הציע לי נישואים...".

ואיך ההורים קיבלו את הרעיון של החתונה?

ברק: "ההורים שלי קיבלו את זה מאוד, לא הייתה להם בעיה".

אפרת: "המשפחה שלי ישר אהבה את ברק".

החתונה שלהם, שהייתה ב"ה נפרדת לחלוטין, התקיימה באולמי כתר הרימון בבני ברק בכ"ח באדר, והם מתארים אותה - חתונה שמחה במיוחד. היום הם מתגוררים בירושלים באושר גדול. אפרת עובדת במקצועה ככלכלנית, וברק עובד חצי יום בבנק ובחצי השני לא מפסיד לימוד בכולל.

את השיחה שלנו, שניהם מסכמים בחיוך: "כששמענו שמדובר על הכרויות לדתיים, דרך האינטרנט, שנינו היינו סקפטיים לגבי הרעיון, עד שקלטנו שמדובר במשהו אחר שנעשה לפי כללי צניעות ומכובדות שאין בשום מקום אחר. הכל מאתו יתברך. רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום, בחיים לא חשבנו שהישועה תגיע דווקא בדרך הזאת, וכשהישועה הגיעה - זה רץ. הכל הלך ב"ה ממש מהר, מי היה מאמין שאנחנו כבר ב"ה אחרי זה. אנחנו רוצים בהזדמנות הזו להודות להידברות, ותודה מיוחדת לרב זמיר כהן שליט"א".