שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "רציתי דווקא בחורה מבאר שבע, בסוף התחתנתי עם מישהי מהמרכז": גם עידן ונטלי הכירו בשבע ברכות

"רציתי דווקא בחורה מבאר שבע, בסוף התחתנתי עם מישהי מהמרכז": גם עידן ונטלי הכירו בשבע ברכות

הם דומים בהמון דברים, ואפילו הכירו בעבר במקום אחר – אבל את ההיכרות האמיתית שלהם הם עשו ב"שבע ברכות", ובדיוק בזמן המתאים

לפני כשנה וחצי עידן היה רשום לאתר שידוכים מסחרי כלשהו, אך לא נחל שם הצלחה רבה. יום אחד הוא נתקל בפרסומת לאתר שבע ברכות – הכרויות לדתיים בחינם. "היתה לי הרגשה שהשידוך שלי יגיע מהאתר שלכם", הוא אומר – וזה למרות העובדה שחלק גדול מן ההצעות שמצא באתר חפף להצעות שראה באתר המקביל.

"נכנסתי לאתר, וחיפשתי ביודעין מישהי דווקא מבאר שבע, שם אני גר. רציתי מישהי שגרה קרוב אלי – שיהיה קל להיפגש וכו'. מהר מאד ראיתי שבאמת יש באתר בחורות מבאר שבע, ושלחתי הודעות לכמה מהן שנראו לי מתאימות. אבל אף אחד מהניסיונות האלה לא התקדם.

"אחרי תקופה, שוב שלחתי הודעה למישהי, שלא ידעתי איפה היא גרה. לא באמת חשבתי שיצא מזה משהו, זה היה מן ניסיון 'באוויר'. אבל היא ענתה. כששאלתי אותה איפה היא גרה, היא ענתה שבכפר סבא. רחוק. בכל זאת החלטתי 'לזרום' עם זה, והתחלנו את הקשר".

"אני הייתי סקפטית לגבי אתרים. הייתי הבנאדם האחרון שהתאים לו להירשם", מספרת נטלי. "שתי חברות שלי ממש 'ישבו לי על המוח', נדנדו לי שאנסה להירשם. בסופו של דבר החלטתי להירשם לאיזה אתר, בעיקר כדי להשתיק אותם, וגם במחשבה שאולי אצליח כן להיפגש עם מישהו דרך האתר. אבל אחרי תקופה שלא יצא מזה כלום, החברות שכנעו אותי להירשם ל'שבע ברכות'. הסכמתי, בין השאר כי נהניתי מזה שהאתר חינמי, ואין בו הגבלה על כמות האנשים שאני יכולה לפנות אליהם. נפגשתי אולי עם בחור אחד או שניים דרך האתר, ואז הגיע עידן".

הקשר בין השניים, התברר לפתע, התחיל כשנה לפני כן. "הוא שלח לי הודעה, וחשבתי שהוא נראה לי מוכר", אומרת נטלי. "פתאום חשבתי שאולי הכרנו באתר אחר. התחלתי לחפש אחורה הודעות קודמות, ובאמת ראיתי שבערך שנה לפני כן הוא שלח לי הודעה באתר אחר – אבל מכיוון ששם היה צורך במנוי בתשלום, ולשנינו לא היה מנוי כזה באותו הזמן, לא יכולנו לקרוא את ההודעות בפועל".

אז סתם הפסדתם שנה?

נטלי: "בדיעבד, זה היה לטובה. אם היינו נפגשים באותה תקופה אני לא חושבת שזה היה מצליח. באותו זמן הייתי בתקופה 'מרובעת' מאד, חיפשתי משהו ספציפי מאד, ובדיעבד, אחרי תקופה התברר שהדבר שחיפשתי – בכלל לא התאים לי. עברתי איזשהו תהליך של שינוי ועיבוד עצמי, וקצת אחרי זה – עידן שלח לי הודעה ב'שבע ברכות'".

איך הסתדרתם עם המרחק?

נטלי: "נפגשנו בתל אביב. בהתחלה חשבתי שזה רחוק מידי בשבילי, אבל באמת הייתי אחרי תהליך של שחרור, והחלטתי לזרום".

עידן: "גם לי היה קשה עם המרחק. אבל אחרי שיצרנו את הקשר הראשוני, פתאום ראינו שאנחנו פשוט שכפול אחד של השני. ההבדל היחיד בינינו היה מקום המגורים... זה הגיע עד לרזולוציות מצחיקות ממש. דברנו בטלפון לפני הפגישה הראשונה, והיא אמרה שהיא מגיעה עם רכב. רציתי אפשרות לזהות אותה ושאלתי איזה רכב. היא ענתה – 'יונדאי גטס'. הופתעתי, ושאלתי אותה באיזה צבע הרכב. היא ענתה שהוא לבן. התחלתי לצחוק, ושאלתי אותה אם אולי במקרה היא גנבה לי את הרכב... כי גם הרכב שלי הוא יונדאי גטס לבנה... היו עוד המון דברים קטנים כאלה שקשרו בינינו. אפילו ימי ההולדת שלנו בתאריכים קרובים".

הפגישה הראשונה בין השניים התרחשה בנר ראשון של חנוכה בשנה שעברה, אבל הם לא מיהרו להחליט. "לקח 5 חודשים עד שהוא הציע לי נישואין", מספרת נטלי. "עשינו את זה ממש לאט. שנינו באיזשהו מקום לא האמנו שזה ממשיך ולא נגמר. אני הייתי רגילה למצבים שבהם אחרי פגישה-שתיים – אחד הצדדים 'חותך'. גם אצל עידן לא היה פשוט, כל אחד מגיע עם המטען שלו, אז לקח לנו זמן".

עידן: "בהתחלה של הקשר, משהו לא הסתדר לי. נפגשנו כמה פעמים, ופתאום מצאתי את עצמי חושב, זו בחורה שיש לה X ו-Y, הדברים שחיפשתי, ו---איפה הבעיה שלה? חייבת להיות בעיה. אבל לא מצאתי בעיה. כל הזמן, בתחילת הקשר, חיכיתי ל'קאץ'', למשהו ה'לא בסדר' שיגיע. ואין קאץ'. הכל בסדר. אין שום בעיה. הייתי חוזר מהפגישות עם כאבים בלחיים, כי כל הזמן חייכתי. ומצאתי את עצמי חושב שזה לא יכול להיות. אם הכל בסדר כל כך הרבה זמן, משהו פה לא תקין...

"אחרי 3 או 4 פגישות מצאתי את עצמי שואל את נטלי, הכל בסדר? שום דבר בקשר הזה לא מפריע לך? ושום דבר לא הפריע לה. זה היה מפתיע בשבילי".

עידן ונטלי התחתנו ממש לאחרונה, וקל לשמוע את האושר שלהם בכל מילה.

מה הייתם רוצים לומר לאנשים שעדיין מחכים לזיווג שלהם?

נטלי: "האתר 'שבע ברכות' פותח עוד דלת, עוד אפשרויות להכיר. בציבור שלנו זה לפעמים קצת מורכב יותר להכיר, כי אין הרבה אינטראקציה בין גברים לנשים ביומיום. האתר פותח דרך להתקדם. מה שאהבתי בו, שהוא אפשר לי לקדם את עצמי, לא רק לחכות שיציעו לי. גם קל יותר לזהות מי מתאים ומי לא, כי יש מבחר גדול של אפשרויות באתר. צריך רק לעבור את השלב הזה של הבושה, 'מה, אני אירשם לאתר?'... כי באמת, מה כבר יכול לקרות? מקסימום מתחתנים... (מחייכת). אני הייתי הכי סקפטית, והיום – אני הכי מנסה לשכנע אחרים להירשם. אולי לא יצא מזה כלום, אבל אולי זה יפתח את הדרך. כל שידוך שנופל מקדם אותנו בדרך לאחד המתאים".

עידן: "תגידי לכולם לא להיתקע על סטיגמות. חיפשתי מישהי מבאר שבע – קבלתי מישהי מכפר סבא. העדפתי שיער בהיר – קבלתי מישהי עם שיער שחור. צריך לפתוח את הראש לרעיונות חדשים. לא מקבלים תמיד בדיוק מה שמתכננים מראש, אבל בסופו של דבר, מקבלים בדיוק מה שמתאים.

"ועוד דבר – במשך תקופה די ארוכה, חבר שלי ואני היינו באותו מקום של חיפוש, והתפללנו אחד על השני. אני התפללתי עליו, והוא התפלל עלי. 'כל המתפלל על חברו נענה תחילה', נכון? שנינו מצאנו את הזיווג שלנו באתר 'שבע ברכות'. אני נשוי טרי, והוא עומד להציע נישואין ממש בקרוב".