שבע ברכות / סיפורי הצלחה / נמחקה ונרשמה לשבע ברכות בכל פעם מחדש, ואז השידוך הגיע

נמחקה ונרשמה לשבע ברכות בכל פעם מחדש, ואז השידוך הגיע

קצת אחרי שהתגיירה, נרשמה אבישג לשבע ברכות. דווקא שם היא גילתה את הבחור ששירתה עמו בצבא. "הכרתי אותו כחילוני גמור, הייתי בשוק כשראיתי תמונה שלו מתחזק"

כשהייתה אבישג בצבא היא שירתה במשטרה הצבאית, ויחד איתה שירת קצין בשם שקד נדב. מלבד היכרות שטחית לא היה אז  שום קשר בין השניים.

אבישג, כיום בת 24, החליטה באותה תקופה להתגייר ולהתקרב לדרך התורה. "אבי ז"ל היה יהודי, וכבר בצעירותי הרגשתי חיבור ליהדות וניסיתי לשמור שבת. כשהגעתי לצבא, עברתי תהליך גיור מסודר, ועם לימודי היהדות, החלטתי שזה הדבר הנכון עבורי, והתחלתי לשמור מצוות".

כשנה לאחר הגיור, היא נרשמה לאתר שבע ברכות, ואז במשך כמה שנים נמחקה ונרשמה בכל פעם מחדש. "לא מצאתי את הזיווג שלי, ולכן אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאמצא מישהו בדרך הזו, ויצאתי מהאתר. אחר כך החלטתי שאולי יש עוד סיכוי ונרשמתי שוב. זה חזר על עצמו מספר פעמים".

נרשמת גם לאתרי הכרויות אחרים?

"נרשמתי לעוד אתר, אבל היו שם קצת תקלות, וגם היה צריך לרכוש מנוי כדי לדבר עם אנשים אחרים. לעומת זאת, בשבע ברכות מצאתי אתר פתוח, עם מגוון של אנשים איכותיים. הרגשתי שאני יכולה לבחור לעצמי את מי שאני רוצה ושזו לא עבודה בעיניים".

 

לא להתייאש

במשך השנים בהן לא מצאה את זיווגה, התרחקה שוב אבישג מדרך התורה, אך אז גמלה בליבה ההחלטה לחזור חזרה. "החלטתי שאני חוזרת לשמור את כל המצוות מחדש. הבנתי שאין מצב למשהו אחר, ושזו הדרך שאני רוצה ללכת בה", היא מספרת.

עם ההתחזקות, היא התחברה שוב לשבע ברכות, ולהפתעתה מצאה שם את הכרטיס של שקד. "הייתי בשוק, כי הכרתי אותו כחילוני, ופתאום אני רואה באתר תמונה שלו, הבנתי שהוא מתחזק", היא מתארת.

שקד (27) החל בתהליך של תשובה כמה חודשים לפניה, וחשב לקחת את הזמן כדי להתחזק, בלי לחשוב על חתונה בינתיים. "אבל אז הוא הגיע לאיזו חתונה, והחליט שגם הוא רוצה", צוחקת אבישג. "הוא נרשם לאתר שבע ברכות ויומיים אחר כך כבר הכרנו".

בני הזוג החלו בשיחות טלפוניות, ומעט אחר כך החליטו להיפגש. "אם לא 'שבע ברכות', לא היה סיכוי שנגיע אחד לשני. שקד הוא מתל אביב ואני מהקריות, לא היה שום סיכוי שניצור קשר", אומרת אבישג.

חודש אחרי שנפגשו הם כבר סגרו אולם, ולפני כחודשיים זכו לבוא בברית הנישואין. "היה בינינו חיבור מדהים, שנינו באנו בידיעה שאנחנו רוצים להתחתן, ולא סתם למשוך מערכת יחסים", היא מסבירה. "בנוסף, אם לא היינו חוזרים בתשובה, בטוח לא היינו מסתדרים זה עם זה, כי שנינו היינו עם אופי שתלטן, כאלה שלא מוותרים, והחזרה בתשובה מיתנה אותנו".

לסיום אומרת אבישג: "סיפרתי לשקד שעשיתי את הסגולה של קריאת שיר השירים ארבעים יום, וגילינו שכמה ימים אחרי שהתחלתי איתה, הוא התחיל לשמור שבת. מאז, זכינו להעיף את הטלוויזיה ולקנות במקומה ארון ספרי קודש. זוהי הרגשה מדהימה".

מה יש לך לומר לאלה שעדיין בדרך?

"שאין שום ייאוש בעולם כלל. גם אני אחרי שלוש שנים של חיפושים הייתי מותשת ועל סף ייאוש, אבל רגע לפני שרוצים לוותר - הישועה מגיעה".