שבע ברכות / סיפורי הצלחה / הכל החל מעצה פשוטה

הכל החל מעצה פשוטה

סיפורי ההצלחה של אתר "שבע ברכות" לא מפסיקים לזרום. והשבוע: הם לא ממש האמינו באתרי היכרויות, אבל שמחו להתבדות באתר שהקים ארגון הידברות. בב´ בניסן נישאו נאוה ואבינועם בטקס מרגש באולמי "אליזה ספייס" שברחובות

כשנאוה חזרה מאוכזבת מעוד פגישה, היא לא תיארה לעצמה  שעצהפשוטה אחת של דודתה, תביא לה את הישועה המיוחלת; כשאבינועם נרשם לאתר ההיכרויות לדתיים, "שבע ברכות" מבית הידברות, הוא לא היה בטוח שמשהו בכלל ייצא מזה, ובכל מקרה בטח שלא כל כך מהר...

עד לפני שבע שנים, אבינועם כ, בן 26 ממושב במרכז הארץ, היה חייל מן המניין. בשלב מסוים סבו הדתי החל ללחוץ על המשפחה, ועליו בייחוד, להתחיל ללכת לשיעורי תורה. זה לא שלפני כן הוא היה לגמרי מנותק מהמסורת, אבל לא ממש היה לו נעים לסרב לסבו. כך נוצר מצב, שאבינועם החל להשתתף בהרצאותיהם של הרב זמיר כהן ורבנים נוספים. ומתוך שלא לשמה, מהר מאוד הגיע לשמה. אבינועם התחבר ובגדול לכל ההרצאות ששמע, ולאט לאט החל בתהליך התחזקות. "עם סיום הצבא, החלטתי ללכת ללמוד בכולל", הוא מספר, "ואחרי שהרגשתי שכבר בניתי את עצמי בצורה יציבה מספיק - התחלתי לחשוב ברצינות על הרעיון של הקמת משפחה, ואז שמעתי על אתר ההיכרויות של הידברות, "שבע ברכות". נרשמתי, לא יודע כמה באמת האמנתי שייצא מזה משהו, ואז האתר הוקפא בשל עבודות שדרוג, ומיד כשהוא עלה מחדש - הכרתי את נאוה".

נאוה ,26, גדלה בבית מסורתי-דתי, אולם משבגרה החלה אף היא להתחזק יותר, ונהגה ללכת באופן קבוע לשיעורים במדרשה. "בשנים האחרונות הרגשתי צורך להתחזק, ולכן הלכתי למדרשת חן, של ארגון לב לאחים, בעיר מגוריי רחובות, שאגב, אני מאוד ממליצה עליה. אני זוכרת שהרב זמיר כהן הגיע אלינו כמה פעמים, ובמקביל לשיעורים של רבנים אחרים - הרגשתי שאני ממש מתחזקת. בשלב כלשהו גם אני התחלתי לחשוב על רעיון הנישואין. אמנם שמעתי שלהידברות יש אתר הכרויות עם סיפורי הצלחה, אבל כיוון שלפני כן נרשמתי לשני אתרים אחרים ולא יצא מזה כלום - לא התלהבתי להירשם וויתרתי על זה".

אבינועם ונאוה עשו מאמצים והשתדלות נצרכת בכל מיני דרכים כדי למצוא אחד את השני. וכמו בכל חיפוש, גם הם חוו קשיים בדרך. עד שיום אחד, הסתבר שדווקא מתוך הקושי - צמחה הישועה הגדולה:  "ערב אחד חזרתי מאוד מאוכזבת אחרי עוד פגישה לא מוצלחת", מספרת נאוה, "דודה שלי, שבדיוק שמעה על כך מבני המשפחה, התקשרה אליי ותוך כדי שהיא ניסתה לעודד אותי, יעצה לי להירשם לאתר ההכרויות של הידברות, שמסתבר שגם היא וגם אחותי רשומות שם. הרגשתי שכבר אין לי מה להפסיד, ובלי הרבה ציפיות - נרשמתי".

לאחר כשבוע וחצי בלבד פנה אליה אבינועם, וביקש להכיר אותה. "הכרטיס שלה היה נראה לי מתאים", הוא מסביר בחיוך, " קודם כל, הגיל - היה לי נורא חשוב שזו תהיה מישהי בערך בת גילי, שמבינה עניין, מלומדת, משכילה ושומרת מצוות. כשראיתי שנאוה היא בת 26 וגם מורה, אמרתי לעצמי ששווה לנסות".

תאמינו או לא, אבל מכאן הכל כבר זרם על מי מנוחות, בסיעתא דשמייא בלתי רגילה- השניים שוחחו קצרות והחליטו להיפגש. כבר בפגישה הראשונה שניהם הרגישו שזה זה. "אני זוכר שמיד כשראיתי אותה - הרגשתי שזה זה", הוא מספר. גם נאוה מצידה לא נשארת חייבת ומתארת את אותן התחושות: "היתה לי הרגשה חזקה שהפעם זה שונה מכל השידוכים הקודמים שהיו לי. במשך תקופת הפגישות גיליתי בחור ירא שמיים, אחד ששומר את עיניו, בוגר בנפשו, איכותי, בעל מידות טובות, שבאמת מחפש קשר רציני".

חודש וחצי מאוחר יותר, כבר הפגיש אבינועם את נאוה עם בני משפחתו, ובדרך חזרה, כשהסיע אותה לביתה, שאל אותה כבדרך אגב מה דעתה להינשא לו... "למרות שהרגשתי שזה זה, לא חשבתי שזה יבוא כל כך מהר", היא צוחקת. וכשנאוה אומרת שזה בא במהירות, היא לא מתכוונת רק להצעת הנישואין, אלא לזמן שחלף מאז ועד הרגע שמצאה את עצמה כאישה נשואה.

בני הזוג נישאו כעבור ארבעה חודשי היכרות בלבד, בתאריך ב בניסן, 13.3.13, בטקס מרגש שנערך באולמי "אליזה ספייס" שברחובות. את בני הזוג קידש הרב אברהם סוויסה, ראש כולל מבית ים, ושניהם מתארים את החתונה כאירוע מרגש ומשמעותי ביותר. "אני אף פעם לא חשבתי שאהיה נשואה תוך ארבעה חודשי הכרות. במציאות שאנחנו חיים בה היום, חשבתי שחצי שנה זה מינימום הזמן הדרוש להכיר באמת, ולא חשבתי לרגע לצאת עם בחור פחות זמן מזה. והנה, הגיע הבחור שלי והפך את כל מה שחשבתי. זה היה מדהים עד כמה לא היו ספקות. כמה זה הרגיש הכי נכון גם לעשות את הצעד הזה מהר. זה רק מעיד על כמה באמת התרשמתי ממנו, וכמה סיעתא דשמייא עצומה הייתה לנו".

היום, בני הזוג נשואים מזה כחודשיים, אבל מסתבר שגם בפרק זמן כזה כבר לומדים דבר או שניים על אהבה וחיי נישואין: "נישואין זה המון נתינה - כל הזמן לתת לבן הזוג", משתפת נאוה, "לדאוג לו, לדעת שזה כבר לא מסתכם רק בי, שיש עכשיו עוד מישהו, לא פחות חשוב ממני, בתוך התמונה הזו". גם אבינעם מוסיף: "מבחינתי, למדתי כמה צריך להתפלל לה שאם משהו שמגיע לפתחנו הוא טוב עבורנו - שיעזור לנו ושזה באמת יקרה".

לסיום מוסיפה נאוה טיפ קטן וחשוב לכל אלה בינינו שנמצאים עדיין בתקופת החיפושים: "מהניסיון שלי, כשיוצאים לפגישה צריך לתת תמיד צאנס, לא משנה מי עומד מולנו. לא לשפוט, לנסות, ולא לצמצם את האפשרויות, כי כשבנאדם מחליט ישר שלא - הוא מצמצם את אפשרויות הבחירה שלו. צריך להיות עם ראש פתוח, מחשבות חיוביות והמון המון אמונה בה, שהוא יודע מה הוא עושה עם כל אחד ואחד מאיתנו".

בני הזוג מתגוררים ברחובות, נאוה היא מורה לחינוך מיוחד ואילו אבינועם עובד בחברת אלקטרוניקה. ומה הלאה? שניהם מצהירים שהם רוצים מאוד להמשיך להתפתח רוחנית ומקצועית - אבינועם מתכנן ללמוד מקצוע כלשהו בעתיד הקרוב, שניהם חולמים להרחיב את המשפחה, ולהתקדם, "תמיד קדימה בכל מה שנעשה. וכמובן, הכי חשוב, להמשיך ולקבוע עתים לתורה".

לסיום, מבקשים בני הזוג להודות להידברות: "אנחנו רוצים להודות מכל הלב לכל מי שלוקח חלק בפעילות הזו, כל מי שעושה מאמצים וטורח - אנחנו מעריכים את זה מאוד ומברכים אתכם שה ישלם לכם כגמולכם ותמשיכו לעסוק בזיכוי הרבים".