שבע ברכות / סיפורי הצלחה / חודש אחרי הגירושים - הכירה את זיווגה "משורש הנשמה" בשבע ברכות

חודש אחרי הגירושים - הכירה את זיווגה "משורש הנשמה" בשבע ברכות

מה הסיכוי שגרושה עם שמונה ילדים תמצא את זיווגה תוך שלושה חודשים מרגע קבלת הגט? אל תתפלאו! הקב"ה נמצא עם כולנו, ויש לו ישועות לכל אחד (בתנאי שהוא עושה את ההשתדלות שלו, ולא מתייאש אף פעם ממציאת האבדה)

כשאמונה טוביה קיבלה את הגט שלה והתגרשה - היא לא האמינה שתוך זמן קצר כל כך תמצא את זיווגה "משורש נשמתה" באתר שבע ברכות. "אני אמא לשמונה ילדים, ולא ממש האמנתי באתרים שאפשר למצוא שם בחורים באמת טובים".

אבל מה שהביא אותה לפתוח כרטיס בשבע ברכות בכל זאת, הייתה הידיעה שאח של חברה מצא את זיווגו שם, ואם כבר השתדלות - אז שיהיה דרך אתר שהרבנים נותנים עליו את הסכמתם. "כשפתחתי את הכרטיס מהר מאוד הבנתי שזה לא בשבילי. לא מצאתי אף אחד שדיבר אליי, והתכוונתי לסגור", משחזרת טוביה (37) מקרני שומרון. 

אלא שאז - הבלתי יאומן קרה, ובתיבת ההודעות הנכנסות קראה טוביה את ההודעה של מי שלימים יהפוך לבעלה - אסף גרינפלד. "כשקראתי את ההודעה ממנו הוא נשמע לי חמוד, והחלטתי שזה הצ'אנס האחרון שאני נותנת. ואז אני סוגרת את הכרטיס". 

 

"בפגישה השנייה הוא כבר אמר לי שמבחינתו הפגישה השלישית זה חתונה"

השניים שוחחו בטלפון קצרות, וקבעו להיפגש - לאחר שהשיחה זרמה בנעימות. "מיד הרגשנו שיש חיבור וקליק ראשוני, ואם לא היו את הילדים שלו ושלי - מבחינתנו השידוך הזה היה נסגר כבר בפגישה הראשונה", אומרת טוביה. "נשיאת החן הייתה הדדית, וכבר הבנו שיש כאן משהו אחר. הרגשנו שהנשמות שלנו מכירות כבר".

גרינפלד אף הוא הגיע עם שלוש בנות מפרק א' שנמצאות תחת חסותו, ולמרות שלכאורה הילדים 'הפריעו'  - היה ברור שזה הולך לכיוון של חתונה. "בפגישה השנייה הוא כבר אמר לי שמבחינתו הפגישה השלישית זה חתונה. גם אני הרגשתי ככה".

מרגע הגירושים ועד לרגע החתונה - עברו בדיוק שלושה חודשים,  ואת ניסי הנסים שהתרחשו עבורם בזמן הזה - מייחסת טוביה לעבודת התודה של הרה"ג שלום ארוש, ששניהם - גם היא וגם אסף - הם תלמידיו. "עבודת התודה של הרב ארוש היא הסוד לכל הדברים התקועים, לכל הבעיות", היא אומרת. "הרב אומר להגיד כל יום חמי שעה תודה, גם על הדברים הטובים וגם על מה שהולך הכי לא טוב בחיים שלך. אני הייתי מסורבת גט שלוש שנים, ואיך שהתחלתי להגיד תודה על הכל - קיבלתי גט תוך שלושה חודשים, ומצאתי את הזיווג שלי חודש אחרי הגירושין. עבודת ה'תודה' הופכת את המניעות לנעימות".

רוצים דוגמה? "יש הרבה, אבל אחת שהכי הכי חרוטה לי בזיכרון היא הפנצ'ר שהיה לי באוטו יום לפני החתונה בשיא הלחץ של הסידורים. איך שהתחלתי להגיד תודה, תוך חמש דקות הגיעה עזרה והכל הסתיים".

מסר למי שעדיין מחפש את זיווגו?

 "הבעיה בדור שלנו היא שאנחנו מאוד בררנים, ואסור להיות בררנים. כן צריך לבדוק עם הרב ועם התלמידים מי הבחור שאיתו את נפגשת, אבל כשאת כבר מחליטה להיפגש תבואי עם ראש פתוח, ותהיי קשובה לצד השני. תראי אם יש קווי התאמה ביניכם, אם השיחה זורמת ואם אין חילוקי דעות. נכון שזה חשוב למצוא חן והבנה, אבל יש גם עניין של ויתור. במקרה שלנו שנינו היינו צריכים לוותר - הוא על השקט שלו, ואני על דברים אחרים. זה לא צריך להיות מושלם, בדיוק איך שאת מבקשת. צריך שיהיה בערך בסגנון לטעמך, ולא יותר מדי - כי אנשים משתנים ממילא".