שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "בסוף גילינו שהזיווג נמצא מעבר לרחוב": אפרים וירדנה – סיפור הצלחה מרגש

"בסוף גילינו שהזיווג נמצא מעבר לרחוב": אפרים וירדנה – סיפור הצלחה מרגש

כשירדנה נרשמה לאתר שבע ברכות היא לא תיארה לעצמה מה צופן לה העתיד. רגע לפני סגירת הכרטיס, התעודדה מדברי מהרב זמיר כהן כי הישועה קרובה לבוא. בהשגחה עצומה, נתקלה בכרטיס מפתיע באתר - אכן, ברכת הרב התגשמה בדמות אפרים, השכן מהרחוב הסמוך

"לפעמים חושבים שהזיווג שלנו בעיר אחרת או מעבר לים, ולמעשה הוא ממש כאן, מעבר לרחוב", מקדימה ירדנה את המאוחר בסיפור ההיכרות הלא שגרתי בינה לבין אפרים, זוג לבבי, שחיפש ומצא דרך אתר 'שבע ברכות' את החצי השני, לאחר נישואים ראשונים שלא צלחו מסיבות שונות.

ההחלטה להירשם ל'שבע ברכות' הייתה ברורה לירדנה מההתחלה: "מצאתי את עצמי לקראת גיל 50 גרושה עם 4 בנות, וזה לא היה נעים בכלל. ההתמודדות קשה בעיקר בחגים ושבתות ובלילות. החלטתי שאני נרשמת לאתר המיועד לציבור דתי-חרדי. שבע ברכות, האתר גם בחינם וגם בלי התחייבות. בנוסף הגישה וההתמצאות באתר קלה ונוחה".

עם זאת, מעלה ירדנה נקודה חשובה עליה התעקשה לאורך כל הדרך: "הקריטריון הראשון שעמדתי עליו הוא שמירת נגיעה, ועל כך אין פשרות. המשכתי להקפיד על הנושא הזה גם כשהדרך לא הייתה פשוטה. אחרים טענו ששמירת נגיעה זה בעיה, אך אני נשארתי איתנה בדעתי שבחור שלא שומר אין לו מקום בליבי...".

 

רגע לפני סגירת הכרטיס, הרב זמיר כהן ברך "בקרוב זה יסתדר"  

בצר לה, החליטה ירדנה לפנות לרב זמיר כהן לקבלת עצה, רגע לפני סגירת הכרטיס: "שיתפתי את הרב זמיר, והוא אמר לי שאשאיר את הכרטיס פתוח, ובקרוב זה יסתדר. נכנסתי לאתר שבע ברכות לניסיון אחרון ושם ראיתי את אפרים, בתחילה החזות שלו כלל לא היתה דתית, הוא בכלל היה בג'ינס טריקו שחור וכיפה קטנטנה סרוגה על ראשו... רחוק מלהיות חרדי בתנאים שחיפשתי. הייתי בהלם, אך כשקראתי שהוא מעיר מגוריי, באר שבע, והוא מעוניין להתחזק. חשבתי ששווה לנסות, אז השארתי הודעה קצרה 'אם אתה רציני – תתקשר', ויצאתי מהאתר".

כאן נכנס אפרים לתמונה, וממשיך לתאר: ירדנה היא זו שיצרה קשר לכרטיס שלי. כתבתי שם שאני מעוניין להתחזק, ורוצה בית של תורה. התקשרתי אליה מיד בצהרי היום היא אמרה שבערב היא עסוקה במתן הרצאות ב'ערכים', אבל היא יכולה עכשיו. זה היה מוזר להיפגש עם בחורה בצהרי היום ליד הבית כנסת השכונתי. אחרי סיבוב קצר בשכונה ידעתי שאני רוצה אותה לאשה".  

"העדפתי פגישה בצהרי היום ליד הבית הכנסת השכונתי", מבהירה ירדנה, "וכך שוחחנו על מהות בניין הבית שברצוננו לבנות, אפרים הביע את רצונו לבית של תורה בלי טלויזיה, ורצון להקפדה על שיעורי תורה. נדהמתי מידע התורני שיש בו הלימוד ואהבת השם. ידעתי שיש לנו הרבה משותף אך יש גם הרבה עבודה בבניין בית".

השיחה נעצרת כשירדנה מסבה את תשומת לבי לפרט המפתיע, כי אמנם לא הכירה את אפרים לפני כן, אך יד ההשגחה הציבה את מקום מגוריו סמוך למקום מגוריה, בתיאום מופלא: "הגיעו לפגישות בחורים מרחבי הארץ ברכבות אוטובוסים וברכבים, ובסוף את מגלה שהזיווג שלך נמצא מעבר לרחוב..."

 

הצעת הנישואין – ברוך מזווג הזיווגים

לאחר שנה מפתיחת הכרטיס לראשונה סגרה ירדנה את הכרטיס באתר, כשהשידוך תפס צעד מבורך קדימה: "אפרים הציע לי נישואין בפגישה השלישית", נזכרת ירדנה בלב נרגש. "כמובן שלא מיהרתי להגיד כן עד שבררנו שאנחנו הולכים על בית משותף, כי זה לא העיקר החתונה אלא בעיקר מה יהיה אחרי, כמה נסתדר, נבין, נתקשר ונתמוך אחד בשני המצבים שונים. זה עיקר הנישואין החיים מתחילים אחרי החגיגה הגדולה".

הזוג המאושר החל בהכנות לקראת המאורע הגדול בחייהם, וההתרגשות הייתה רבה. "לגבי החתונה, ירדנה רצתה משהו צנוע בבית הכנסת השכונתי או מסעדה קטנה, אני לעומת זאת אמרתי שחייבים לחגוג עם המשפחה והחברים. רציתי לראות אותה בשמלה לבנה שמחה ומאושרת עם סעודת הודיה לבורא עולם", אומר אפרים בפשטות.

"אפרים לא ויתר", מוסיפה ירדנה צבע למאורע, "בלי להודיע סגר תקליטן, אולם, צלם וכמעט אירגן חולצות משמחות לכול החוגגים אילולא עצרתי אותו.. התרגשתי מאוד בחתונה, הבנות שלי רקדו ופרגנו. כמובן שהייתה מחיצה. חברות רקדו ושלחו איחולים כל הערב, הרב הנדל הכהן בירך אותנו ברכת כוהנים מרגשת, והשמחה היתה רבה. אין לי מה להוסיף במילים חוץ מלהגיד: ברוך מזווג הזיווגים".

 

באתר שמבורך ומנוהל בקדושה, בוודאי ימצאו הם את זיווגם

לפני סיום, מבקש אפרים לציין: "קהל הגרושים שהולכים ומתרבים לצערנו במדינה, כל אחד מגיע עם מטען חיים, ילדים ועוד, והקושי לפתוח פרק ב' מתעצם, והאתר שבע ברכות מסייע מאוד בתהליך למציאת השידוך הנכון". עוד מדגיש אפרים: "מבחינתי, היה כדאי לשמור נגיעה, בפרט שזכיתי באשת חיל, רצינית ויראת שמיים". 

גם ירדנה מבקשת להעביר מסר חשוב, בפרט לבנות ישראל: "ברצוני לחזק את הבנות ששומרות נגיעה, לא לוותר - תהיינה חזקות. להתפלל חזק, והשם מזווג הזיווגים ישלח להם את זיווגם בקרוב", 

"אני מכירה בחורות גרושות שהתאכזבו מאתרים שונים, כי בחורים לא התייחסו אליהם ברצינות וחבל", מדגישה ירדנה בביטחון, "לעומת זאת שבע ברכות מבורך על ידי גדול מזכי הרבים, הרב זמיר כהן, ואם הקשר ינוהל בקדושה, בוודאי ימצאו הממתינים זה את זו, ויקימו בית כשר בישראל".