שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אם הייתי יכולה, הייתי יורדת לרחוב וצועקת: "תירשמו לשבע ברכות, יש הצלחות מדהימות"

"אם הייתי יכולה, הייתי יורדת לרחוב וצועקת: "תירשמו לשבע ברכות, יש הצלחות מדהימות"

איילה נרשמה לאתר שבע ברכות ברגשות מעורבים, אחרי שהתאלמנה מבעלה הראשון. דרך אתר שבע ברכות היא הכירה את ניר והקליק היה מידי. לפני חודשיים הם נישאו בחתונה מרגשת ושמחה

כשאיילה כהן נרשמה לאתר שבע ברכות, היא החליטה שזאת תהייה ההשתדלות שלה להעניק לעצמה חיים חדשים, אחרי שהתאלמנה מבעלה הראשון, אותו סעדה במסירות בכל התקופה בה היה חולה. "לפני שנה וחצי איבדתי את בעלי הראשון", היא מספרת. "התאלמנתי אחרי שנתיים בהן הוא שכב במצב קשה בבית החולים אחרי שעבר אירוע מוחי. היינו נשואים 17 שנה, וכל התקופה בה הוא היה חולה הייתה תקופה קשה מאד. אחרי שנתיים ששכב מאושפז בתל אביב והיינו נוסעים אליו בכל יום, היה ממש קשה לאבד אותו. עברנו משבר רציני, כי שכנעתי את עצמי ואת כל הסביבה שיקרה לנו נס, וזה לא קרה".

במשך כל התקופה בה היה חולה, מספרת איילה, היא האמינה שהוא אכן יחלים. "הלכנו לרבנים וצדיקים, הייתה התחזקות גדולה, אבל בורא עולם רצה אחרת. קל זה לא היה, והיו כל כך הרבה שאלות ותמיהות שמתרוצצות בראש, כי הרי ניסינו הכל, התחזקות ותפילות וברכות מגדולים ומה לא, אבל הקדוש ברוך הוא רצה אחרת, והבנתי שבטח יש תשובה מצוינת שאני לא יודעת. בלית ברירה השלמתי עם מה שהקב''ה רוצה. הייתה תקופה לא פשוטה של התאוששות וחזרה לשגרה. חזרה לתלם ולמחויבויות ולבית שצריך לתפקד ולילדות שבבית, אבל בפנים היה ממש קשה".

אחרי פטירתו של בעלה, בעודה מנסה לאסוף את השברים, הבינה איילה שלמרות השבר בגדול, היא לא רוצה להישאר לבד. "כשהוא היה חולה, לא היו לי מחשבות מה יהיה אחר כך, כי הייתי בטוחה ושכנעתי את כולם שהוא הולך להיות בריא, לא חשבתי על שום דבר אחר. רק אחרי שהוא נפטר וניסיתי לחשוב עם עצמי מה יהיה הלאה, הבנתי שאני חייבת למצוא את הכוחות כדי להמשיך הלאה".

מה שחיזק אותה, אומרת איילה, הייתה המחשבה כי לו הייתה שואלת אותו לדעתו, האם כדאי ומתאים לפתוח פרק חדש, הוא היה מאשר. "היה לי ברור שהוא היה אומר: 'מה השאלה בכלל? ברור שאת ממשיכה הלאה הכי טוב, כדי לא להיות לבד!'. התובנה הזאת נתנה לי המון כוח. הרי הבנות תגדלנה בעז''ה ותקמנה בתים, ואני – מה איתי? נגזר עלי להישאר לבד כל החיים?".

איך ומתי החלטת להירשם לאתר שבע ברכות?

"האמת שממש זמן קצר אחרי שנבטה בי ההבנה שאני רוצה להמשיך הלאה, החלטתי להירשם לאתר שבע ברכות. לא היה לי כוח לשדכניות, אפילו לא היה לי כוח להתפלל, כי את כל הלב והנשמה נתתי לבעלי, אבל החלטתי לעשות השתדלות. החלטתי לבדוק בהתחלה את שבע ברכות, כי הוא היה נראה לי אתר רציני ומפוקח. הייתה לי הרגשה טובה מאד שהכל בפיקוח ומסננים עבורי הודעות. אחרי שנרשמתי קיבלתי רק הודעות רציניות מגברים שבאמת התאימו, ובאמת במהלך השנה הזאת נפגשתי עם בחור אחד או שניים דרך האתר, וראינו שזה לא זה".

מתי בעצם פגשת את האחד?

"כמה חודשים אחרי שנרשמתי לאתר הכרתי את ניר, בעלי. נפגשנו, והאמת שלא הייתי בטוחה בהתחלה, אבל לא היו לי סיבות לפסול. נפגשנו עוד פעמיים ואז הגיע הקליק. גיליתי אדם איכותי, ממש מתנה מהקדוש ברוך הוא, והבנתי שהוא רציני מאד ומעוניין. ההרגשה הייתה שהולכים עם זה ביחד, לקפוץ למים. שנינו עברנו הרבה בחיים. אני התאלמנתי מבעלי והבאתי איתי שתי בנות, והוא עבר גירושים כואבים ואב לארבעה ילדים גדולים. הגענו לפגישות מתוך נקודת מבט מפוכחת, שאף אחד לא מבטיח לנו כלום ואלו החיים, אבל הקב''ה הוביל אותנו עד לפה, והייתה לנו סייעתא דשמייא גדולה. ואיך אומרים? אם זה טוב – זה טוב".

אחרי הפגישות הראשונות, איילה וניר הבינו שמדובר בקשר אמיתי וחזק, ותוך זמן קצר היה ברור להם שהם הולכים רק בכיוון אחד – חתונה. חודשיים אחרי הפגישה הראשונה הם החליטו להינשא. בימים אלו הם חוגגים חודשיים לחתונתם. בשיחה איתה, איילה נשמעת זורחת ומאושרת כאילו התחתנה עכשיו.

"זה מדהים מה שהקב''ה עושה", היא אומרת בהתרגשות. "אני מרגישה עכשיו שהקב''ה מפצה אותי על כל הכאב והסבל שעברנו, על כל התקופה הקשה. להיות מוקפת בכזאת מסירות ויופי ובכזאת אהבה, זו מתנה מה'. זה נשמע מצחיק, אבל לפעמים נראה לי שאם הייתי יכולה, הייתי יורדת לרחוב וצועקת: 'תירשמו לאתר שבע ברכות, כי יש הצלחות מדהימות!'. לא האמנתי שאצליח למצוא שוב זוגיות יפה ואוהבת כל כך, אבל בזכות 'שבע ברכות', הבלתי ייאמן קרה. אני ממש מרגישה שזכיתי בתיקון על כל התקופה הקשה שעברתי".