שבע ברכות / סיפורי הצלחה / מרגש: נתנה את הטלפון לבחור אחרון לפני שסגרה את כרטיסה - והוא זה שהפך לבעלה

מרגש: נתנה את הטלפון לבחור אחרון לפני שסגרה את כרטיסה - והוא זה שהפך לבעלה

 "כשנכנסתי לאתר כדי למחוק את הכרטיס, ראיתי את הכרטיס של עומר, והחלטתי בכל זאת לתת לו את הטלפון שלי. אך ברגע שנתתי לו את הטלפון שלי - מחקתי את הכרטיס. אני זוכרת שאמרתי לעצמי מיד אחר כך: 'אם זה יילך - מה טוב. אם לא - אני לא מנסה יותר דרך אתרים. כאילו, מה הסיכוי שזה באמת יקרה?". סיפור ההצלחה המסחרר של עדן ועומר - עוד בית נפלא שקם דרך אתר 'שבע ברכות'

כשעדן חוברה בת ה-21 מפתח תקווה פתחה כרטיס בשבע ברכות - היא לא ידעה שהבחור הראשון שאיתו תיפגש - יהפוך לבעלה. "הייתי צעירה נורא, ולא ממש חשבתי על ההשלכות כשפתחתי את הכרטיס. בכלל לא תכננתי להתחתן עכשיו, למרות שתמיד אמרו לי שאני נורא אמהית ושממש יתאים לי להתחתן מוקדם", היא משחזרת. 

מה בכל זאת הניע אותה לפתוח כרטיס בשבע ברכות? גם עדן בעצמה הייתה רוצה לדעת. "אמא שלי ואני בקשר מאוד טוב, וכשאמרתי לה שאני רוצה לפתוח כרטיס באתר הכרויות, היא אמרה שיש לי עוד זמן ושאני לא צריכה למהר. ולמרות שאני אף פעם לא עושה דברים מאחורי גבה, במקרה הזה הייתה לי תחושה שאני כן צריכה לעשות את ההשתדלות שלי - במחשבה שלי זה היה סתם, אולי רק כדי לראות מי הסגנון שלי ומה אני בכלל מחפשת. עובדה ש'שבע ברכות' היה האתר היחידי שנרשמתי אליו, תוך כדי שאני מבטיחה לעצמי שאם זה לא הולך כאן - אני סוגרת ועוזבת את הסיפור הזה לתמיד. לא נותנת יותר צ'אנס לאתרים, וזה יבוא בדרך אחרת".

איך שמעת על שבע ברכות, ומה הרגשת כשנרשמת אליו?

"אמא שלי מאוד אוהבת לראות הרצאות בערוץ הידברות, ושם באמת התוודעתי לראשונה לאתר שבע ברכות. אני בדרך כלל מאוד מקשיבה לאמא שלי, אבל דווקא במקרה הזה - לא יודעת להסביר למה, אבל הרגשתי שיד גדולה ממני מנחה אותי להירשם ולעשות את הצעד הזה. הרגשתי שזה מה שאני צריכה לעשות, ועשיתי".

 

ברגע שנתתי לו את הטלפון שלי - מחקתי את הכרטיס 

היא קיבלה פניות רבות - חלקן מתאימות, וחלקן פחות. "כשראיתי שהסגנון זה לא בדיוק מה שאני מחפשת, הקפאתי את הכרטיס. אבל אז, אחרי תקופה, החלטתי למחוק אותו לגמרי, כי חשבתי שאין טעם שהוא סתם יהיה ולא יהיה".

אלא שאז חיכתה לה ההפתעה הגדולה של חייה, עדיין בלי שיהיה לה שמץ של מושג מה הקב"ה מתכנן עבורה: "כשנכנסתי לאתר כדי למחוק את הכרטיס, ראיתי את הכרטיס של עומר, והחלטתי בכל זאת לתת לו את הטלפון שלי. אך ברגע שנתתי לו את הטלפון שלי - מחקתי את הכרטיס. אני זוכרת שאמרתי לעצמי מיד אחר כך: 'אם זה יילך - מה טוב. אם לא - אני לא מנסה יותר דרך אתרים. כאילו, מה הסיכוי שזה באמת יקרה?".

עומר טוטיאן בן ה-24 מיבנה הוא הראשון והאחרון שעמו נפגשה באתר שבע ברכות - ובאלול הקרוב ימלאו שנתיים לנישואיהם. 

מעניין לציין כי בהתכתבות ביניהם - עדן עדיין לא חשבה שיכול להתפתח כאן משהו. שיש בכלל שמץ של סיכוי. "התמונות לא שיקפו דבר, ורק ברגע שנפגשנו וראיתי אותו הבנתי שיש קליק ראשוני ושאני מאוד מתחברת בהרגשה".

 

"תעשי את הצעד הראשון - והקב"ה יעזור לך. אל תפחדי משום דבר"

ואז הגיע שלב הבירורים, והוריה של עדן, שגרו ביבנה בעבר, גילו פרט מרגש נוסף: "אחותו של עומר הייתה איתי בגן, ואנחנו בנות אותו גיל", מספרת עדן בהתרגשות. 

כבר אחרי הפגישה הראשונה שלהם, עומר הרגיש שהוא רוצה שזו תהיה אשתו. 

באיזה שלב בפגישות הרגשתם שזה הולך לקראת חתונה?

"בפגישה השלישית ידענו שזה הכיוון, אבל כבר מהפגישה הראשונה שנינו מאוד התלהבנו אחד מהשני. ראינו שיש חיבור מאוד גדול בינינו, גם מבחינה נפשית, ובפגישה השלישית ממש הרגשתי שאם אהיה אשתו - אהיה בנאדם יותר טוב".

לפני החתונה היו קצת מניעות עם השמלת כלה, אבל את בני הזוג זה דווקא שימח. "ידענו שאם יש מניעות לפני כן, זה אומר שביום החתונה עצמו הכל יילך חלק וזה בדיוק מה שהיה. הייתה חתונה מאוד שמחה, והשתתפו בה חברות שלי מהאולפנה וחברים של עומר מהישיבה, עם רבנים ובני משפחה. היה קידוש השם גדול ברוך השם".

מסר לבנות שעדיין לא זכו לעמוד תחת החופה?

"מי שבאמת רוצה להתחתן, חייבת לעשות את הצעד הראשון ולא לפחד משום דבר. אל תקשיבי למי שאומר לך לא להירשם לאתר הכרויות, כי את לא יכולה לדעת מאיפה זה יבוא. את תעשי את שלך, את הצעד הראשון - והקב"ה יעזור לך בהמשך. כמו בכל דבר בחיים צריך לעשות משהו, להתקדם. אי אפשר לעמוד במקום ולקוות שדברים יקרו לבד. תראי שאת רוצה, שאת בכיוון. ואם בכל זאת זה לא הסתדר ולא הצליח, חשוב שתדעי שאולי עוד לא הגיע הזמן, ויש חשיבות לזמן. צריך להיות מוכנים בנפש ובלב למחויבות כזו שהיא לכל החיים, וכדי לבוא מוכנים - צריכים להיות פתוחים לאדם אחר, וזה גם לוקח זמן".