שבע ברכות / סיפורי הצלחה / מהצצה ראשונית ב"שבע ברכות" דרך חסד עצום – ועד החופה

מהצצה ראשונית ב"שבע ברכות" דרך חסד עצום – ועד החופה

דור הופתע לראות את הבחורה שראה לרגע באתר שבע ברכות הופכת לשותפתו לחסד נפלא. חצי שנה לאחר מכן, הם זכו להקים בית בישראל

שלום לכולם,

שמי דור חדד. הרשו לי לשתף אתכם בקריעת ים סוף הפרטית שלי.

כמו רבים, החיפוש אחר הזיווג היה לי לא פשוט כלל. התחלתי את דרכי בעולם התשובה, ובמקביל – החלו להציע לי לצאת ולהכיר. החלטתי לנסות בכל כוחי למצוא את החצי השני שלי.

במשך ימים ולילות התפללתי, חיפשתי ולא מצאתי. לאחר חמש שנים והרבה ניסיונות, החלטתי לסגור את כל  הכרטיסים שלי באתרי ההיכרויות. האחרון שנשאר פתוח היה הכרטיס באתר "שבע ברכות" של הידברות. ברגע שרציתי לסגור את הכרטיס, הציצה לי לכרטיס מישהי חדשה שהצטרפה לאתר. משך את תשומת הלב שלי שהכרטיס שלה היה כמעט ריק, הדבר היחיד שהיה מודגש אצלה היה שהיא מחפשת איש חסד. התרשמתי מאד.

לאחר שעה ניסיתי להיכנס שוב, ולצערי הבנתי שהיא סגרה את הכרטיס.

יום למחרת קיבלתי בדף הפייסבוק שלי לזיכוי הרבים – "תאמין בה' והכל יתגשם" – תיוג של מישהי שפרסמה מקרה עצוב. היא כתבה שיש אישה מבוגרת משכונת התקווה שאינה יכולה לישון בחדר השינה שלה, כיוון שנכנס לה גשם לחדר, והרטיבות עשתה לה חסימת ריאות. האישה ישנה במטבח וחייבים לשפץ לה את הבית בדחיפות. הזדעזעתי ממה שקראתי, והרגשתי שאני חייב לעזור.

שלחתי הודעה לזו שפרסמה את המודעה, ולאחר שיחה קצרה החלטנו להיפגש למחרת עם אנשי מקצוע בביתה של אישה זו. לצערנו הרב, אנשי המקצוע שלי לא יכלו להגיע, אז נסענו לראות את הבית ולקחת מידות. כשהיא נכנסה לרכב, הופתעתי לראות שזו אותה אחת שראיתי בכרטיס ב"שבע ברכות"... אך לנגד עיני הייתה מטרה ברורה – לעזור לאותה אישה. נסענו אליה, לקחנו מידות ודיברנו איתה במשך שעתיים וחצי. היא החליטה לספר לנו את סיפור חייה, ואם כל מה שסיפרתי לכם היה מרגש, חכו שתשמעו את הסיפור של האישה הזו. היא זכתה להיות השמשית האישית של הרבנית בת שבע קנייבסקי זצ"ל, אשתו של הרב קנייבסקי שליט"א.

לאותה אישה הייתה בת שלצערנו ירדה לתרבות רעה, והכירה בחור ערבי שלקח אותה לכפר. 12 שנה היא לא ראתה אור יום. כמובן שנעשו ניסיונות רבים להחזיר אותה הביתה, אך כלום לא עזר, עד היום בו הרב קנייבסקי שליט"א דפק על השולחן ואמר לרבנית שהשבוע הבת שלה חוזרת.

אותה אישה התחפשה לערביה, ועם איש ביטחון מטעם ארגון מסוים הצליחה להגיע אל הבת ולהוציא אותה משם עם שני ילדיה. במהלך השנים בהן ניסתה להחזיר את בתה – בעלה התגרש ממנה, וכך היא הגיעה לבדה לשכונת התקווה. רגע לפני שהלכנו, אותה בחורה, שהסיפור נגע לליבה, הניחה מתחת לכרית של האישה שטר של 100 שקלים. באותם רגעים הרגשתי נבוך על שלא חשבתי על זה קודם, לכן פתחתי את הארנק, שלמזלי נשארו בו 20 ש"ח אחרונים.

לאחר שיצאנו, האישה ראתה את הכסף והתקשרה לברך אותנו על התרומה ועל העזרה הגדולה עבורה, ובירכה אותנו לחתונה השנה. מיותר לציין שזו פעם ראשונה שנפגשנו – ונעשינו נבוכים.

 

כשנפתחו שערי שמיים

בדרך, כשהחזרתי את הבחורה לביתה, היא סיפרה לי קצת על עצמה – שהיא יתומה מאם מגיל צעיר, וגדלה בפנימייה. הופתעתי מהרצון החזק שלה לתת לאחרים ושאלתי האם היא פנויה, כי אהבתי מאוד לראות את החסד שלה – והיא ענתה בחיוב.

לאחר יומיים החלטנו לנסוע להילולת הבבא סאלי הקדוש בנתיבות, לאסוף שם כסף כדי להתחיל לשפץ את דירתה של האישה.

הצטרפו אלינו כמה חברים, וכך, עם קופסאות חומוס, אספנו כסף למטרה שלנו.

עם ישראל קדושים! אין אדם שלא נתן, ואין אדם שלא ראה אותנו רצים מצדקה לצדקה, במטרה אחת – לסייע לאותה אישה. בסוף היום הצלחנו לארגן סכום גדול מאד של כסף – ופה רק מתחיל הסיפור.

למחרת נפתחו שערי שמיים, ובכל מקום שבו הלכתי – ה' חנן את הציבור להפוך אותי לקופת צדקה מהלכת.

200 שקלים מונחים פתאום על הספסל, 100 שקלים במעלית, אנשים ששמעו את הסיפור החליטו לתרום ללא הגבלה, אנשי מקצוע מדהימים פנו אלינו וביקשו לעזור בהשגחה פרטית. בתוך חודשיים שום טיפת גשם לא נכנסה לביתה של האישה, ויותר מזה – כל דירתה שופצה מחדש! רבים התנדבו – אנשי מקצוע, חיילים, אברכים, אנשים מכל הסוגים ומכל המינים. פשוט אהבת ישראל!

במהלך השיפוצים אני ואותה בחורה נפגשנו בעיקר בביתה של האישה הזו. לא יצאנו לבתי קפה, מפאת חוסר הזמן והמטרה שהיתה לנגד עינינו.

הרגשתי שזו האישה של חיי, ולאחר 40 יום ביקשתי את ידה. אך כמובן, יצר הרע התחיל לעבוד, ומשפחתי כלל לא יכלה לשמוע על זה. חשבו שהשתגעתי, "איך תוך 40 יום אתה מציע נישואין? אפילו לא ראינו אותה". אותי זה לא עניין. הרגשתי משהו שלא הרגשתי מעולם. ההתמודדות בבית עם המשפחה היתה קשה, לכן החלטתי לנסוע לקבר הצדיק מיבניאל, ולסיים שם ספר תהילים שלם.

למחרת חלמתי חלום, ובו מורי ורבי, הרב אברהם בנישו שליט"א, אומר לי שיש מישהו שיוכל לעזור לי עם המקרה הזה. בחלום, רבי דוד אבוחצירא שליט"א התקשר אלי. לא זכרתי יותר מידי, רק זכרתי שדיברתי איתו רבות ושהוא עזר לי מאוד. התעוררתי ולא ידעתי מה לעשות. התייעצתי עם מורי ורבי הרב אברהם בנישו, והוא אמר לי לנסוע לרבי דוד אבוחצירא, לנהריה, אך לפני כן לנסוע לקבל את ברכתו של הרב ישראל ניסים לוגסי שליט"א מבת ים, שהוא מקורב של הצדיק מנהריה, והוא עצמו גדל על ברכיו של הבבא סאלי הקדוש. הלכתי אליו. הוא בירך אותי ואמר לי למנות את רבי דוד לשליח, ולעשות מה שהוא יגיד. הגעתי לנהריה, לרב, ולפתע קראו לי להיכנס. נתתי לרב את הפתק, הוא הניח עליו את ידו ובירך "ברכות וישועות, כן יהי רצון". לא הבנתי, ותוך שניות כבר הייתי בחוץ עם עוד יותר שאלות.

עובר שבוע, ואני חולם חלום ובו אני רואה את הרב ישראל ניסים לוגסי שליט"א לוקח את ידי ואומר לי שאתמול היה אצל רבי דוד, ושהוא קרא את מכתבי וביקש למסור לי שאין לי ממה לדאוג – הכל יסתדר!

אני מתעורר, כולי צמרמורות. באותו ערב באתי לבשר לרב לוגסי על החלום. הוא עצר אותי לפני שהספקתי לומר משהו, ואמר לי שהוא יודע שחלמתי עליו, ובא לומר לי שהיה אתמול אצל רבי דוד. הוא קרא את המכתב, ביקש למסור שהכל יסתדר לטובה, ואמר עוד משהו שבד"כ לא נוהג לומר –האישה שזכית להכיר היא הזיווג שלך משמיים!

ההתרגשות היתה עצומה.

בנוסף לכל, לאחר זמן קצר, אותה אישה שאצלה הכרנו זכתה גם היא למצוא את החצי השני שלה. הם התחתנו במניין צנוע של עשרה גברים בביתה, ביום שישי בצהריים.

חצי שנה לאחר מכן זכינו גם אנחנו לעמוד תחת חופה וקידושין. הרב שחיתן אותנו הוא איש החסד הגדול, הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א. תחת החופה הוא סיפר את סיפורנו כדי לקדש שם שמיים, וביקש מאיתנו לפרסם את הסיפור הזה בכל מקום, כדי לחזק את כל הרווקים והרווקות בעם ישראל שלא יתייאשו כלל, כי הקב"ה יושב למעלה ומזווג זיווגים!