שבע ברכות / סיפורי הצלחה / תוך שבוע מרגע פתיחת הכרטיס - הזיווג הגיע. חתונה מרגשת נוספת ב’שבע ברכות’

תוך שבוע מרגע פתיחת הכרטיס - הזיווג הגיע. חתונה מרגשת נוספת ב’שבע ברכות’

מאמינים בניסים? כדאי לכם, כי 'בשבע ברכות' הם מתרחשים לעתים קרובות מאוד, ושי ומאור - זוג נוסף שנישא דרכנו, הם ההוכחה המאוד משמחת לכך

צפו במאור ושי כהן, בראיון זוגי מרגש ומעורר השראה:

כששי מור בת ה-19 מחולון התחזקה ברוחניותה, היא ידעה בדיוק מה הטריגר שהניע אותה לשם. "הגעתי אמנם מהעולם החילוני ולא ממש ידעתי מה זה שידוכים, אבל גם כחילונית תמיד רציתי בעל דתי ומשפחה ששומרת תורה ומצוות", היא אומרת.

לאתר שבע ברכות הגיעה כשהיא עדיין בדרך לשם. "לא הייתי ברמה של ללכת לרב ולבקש שיכירו לי בחורים דרך שדכניות, ולכן כשראיתי את סיפורי ההצלחה של שבע ברכות – זה נתן לי תקווה שאולי אם אירשם זה יקרה גם לי".

היא פתחה כרטיס, אך לא האמינה שזה יקרה כל כך מהר. "לא ידעתי למה אני נכנסת. הגיעו המון הצעות, ולרובם לא יכולתי לענות. עמוק בתוכי לא חשבתי שאני באמת איפגש עם מישהו משם ושיקרה משהו, אבל היום אני מרגישה שבורא עולם הוביל אותי לישועה שלי בדרך שאין לי שום יכולת להסביר".

אחד הדברים היותר מופלאים שעשה כאן הקב"ה הוא למשוך את תשומת לבה לכרטיסו של המיועד לה, בדרך שהדהימה גם אותה. וכך, כשמאור כהן בן ה-25 מירושלים פנה אליה ב'שלום' ולא היי כמו כל השאר, היא מיד הסתקרנה לגביו. "זה עשה לי משהו כי זה היה שונה לעין", היא משחזרת. "וכשקראתי את הכרטיס שלו, הפרטים שהוא כתב ישר דיברו אליי. אם זו לא סיעתא דשמייא, אני לא יודעת מה כן".

 

שבוע אחרי שפתחה כרטיס – נפגשה עם בעלה

מי שפתחה עבור מאור את הכרטיס, הייתה לא אחרת מאשר אמא שלו – שהתעקשה כנגד כל הסיכויים. "בהתחלה הוא לא רצה וכל הזמן אמר לה 'די עם השטויות'. הוא אמנם יצא לכמה פגישות, אבל כשהבין שזה לא בשבילו – כמעט סגר את הכרטיס לצמיתות".

מה בכל זאת גרם לו לא לעשות את זה? אתם הולכים להיות מופתעים, ובצדק: הכרטיס של שי לא הפסיק לרצד על המסך שלו, בכל פעם שנכנס לאתר. כן, אתם שומעים טוב. "כשהוא פנה אליי זה היה ממש על סף סגירת הכרטיס לתמיד", מספרת שי בחיוך גדול. "אבל רגע לפני הוא אמר לעצמו: 'יאללה, בוא נבדוק מה הסיפור שלה בפעם האחרונה'".

ומסתבר שהיה כאן סיפור מדהים, ולא סתם הרגיש מאור את שהרגיש. "כשנפגשנו לא ידעתי אם מאור באמת הולך להיות בעלי, אבל הרבה פרטים שדמיינתי לפני שהכרתי אותו, הסתדרו פתאום בדיוק. התלהבתי מכל מה שגיליתי בו, והרגשתי שהוא מתאים לי. היה לנו הרבה במשותף".

 

משיטותיו של היצר הרע: לסגת מיד לאחר שפוגש את האחת של חייו

אחרי שיחה קצרה בטלפון, החליטו השניים להיפגש וכבר בפגישה הרגישו השניים קרבה מסוג אחר: הדבר הורגש בפרט אצל מאור, שכבר רצה להתחתן עם שי והרגיש שהיא האחת שלו, אך דווקא שם נכנס היצר הרע ביתר שאת. "בפגישה השנייה משהו פתאום התקרר בו, והוא לא רצה להמשיך", משחזרת שי.

מדוע בעצם? הסכיתו ושמעו, והיו זהירים ביותר, שכן זו אחת הטקטיקות היותר מתוחכמות של היצר הרע להפריד בין הזיווגים משורש הנשמה. "מאחר ונפגעתי בעבר, היה לי חשש להיפתח וזה יצר את הרושם המוטעה שאני אדם סגור ומופנם בהשוואה אליו, שהוא מאוד חברותי. הוא חשב שזה קצת לא מתאים לו, ועל הרקע הזה הוא אמר את הלא", אומרת שי. "למרות שהוא הרגיש שיש פוטנציאל בינינו, זה הציק לו שאני קצת סגורה".

 

לא הבנתי שמגיע לי להתחתן ושיש משהו טוב בחוץ, שמחכה רק לי"

הפגישה של השניים התקיימה יום לפני סיום חודש אדר - במהלכו קיבלה על עצמה שי להתחזק ביותר בשמחה. "הלכתי להמון שיעורי תורה שדיברו על החשיבות של להיות בשמחה ולראות שהכל לטובתנו, ולמרות שבחודש הזה נפלתי מיליון פעם - בכיתי לעשר דקות ואז קמתי ואמרתי לעצמי: 'יאללה, מעכשיו אני בשמחה'. הקמתי את עצמי בכוח, למרות שלא היה לי חשק לשמוח, ודווקא מרגע שקיבלתי על עצמי את הקבלה הזו - בכל יום גיליתי קושי חדש להתמודד".

אבל היא לא ויתרה. "ראיתי המון שיעורי תורה, וזה ממש החייה את נפשי ונתן לי כוחות להמשיך. זה הדבר היחידי שהרים אותי. אני זוכרת שאחד הרבנים אמר שבאדר יש הבטחה שכל מה שנראה לנו הכי לא הגיוני, עוד יתהפך לטובה. ועם זה הלכתי. אמרתי לעצמי שאם זו הבטחה, אז זה הזמן שלי להתגבר על יצר העצבות ולהילחם על השמחה".

הימים עברו, ולמרות שהקשר ביניהם היה לא ברור לאחר הפגישה השנייה - שי החליטה שהיא לא עוזבת לרגע את התפילה. למרות גילה הצעיר, היא הספיקה לחוות אתגרים וקשיים וכלל לא הייתה בטוחה שמה שהיא מחפשת אמנם קיים. "לא הבנתי שמגיע לי להתחתן ושיש משהו טוב בחוץ, שמחכה רק לי. אבל למרות זאת החלטתי שלא משנה מה קורה, אני ממשיכה להתפלל כל יום על הזיווג שלי, כי מכל השיעורי תורה ששמעתי בתקופה הזו, אני זוכרת מסר שנכנס וחדר אליי בצורה מאוד חזקה: בורא עולם הוא כל יכול ואין לו שום בעיה לתת לי את כל מה שאני מבקשת, אם אני מבקשת נכון".

 

הצעת הנישואין המרגשת שהגיעה בהיסח הדעת

וכך היה. בכל יום עמדה שי מול בורא עולם ואמרה לו בשיא התמימות והפשיטות: "בורא עולם, אתה כל יכול". תפילה קצרה ופשוטה אמנם, אבל כזו שאוצרת בחובהאמונה גדולה בהשם. "עשיתי את זה במשך שנה שלימה, ולצד זה התפללתי שהקב"ה יעזור לי להקים לכבודו משפחה שבה אכבד את בעלי ואגדל את הילדים שלו לתורה ומצוות".

ונחשו מה? לא רק שהקשר עם מאור התחדש זמן קצר לאחר הניתוק הקצר ביניהם, שי זכתה להצעת נישואין זמן קצר לאחר מכן. "לא ידעתי על זה כלום, למרות שהכיוון היה די ברור והיה לנו מובן שזה הולך לקראת חתונה. הוא לקח אותי למקום כלשהו, וכבר מרחוק ראיתי את השלט 'התינשאי לי', אבל לא קישרתי שזה איכשהו מיועד אליי. אני זוכרת שאפילו אמרתי לו: 'תראה איזה מרגש זה שאנשים מתחתנים', ולא ידעתי שכל זה נעשה בשבילי".

איך הוא הגיב כשאמרת את זה?

"הוא שאל אם אני רוצה ללכת לראות את זה מקרוב, ואני עניתי שכן. הכי מצחיק זה שגם כשהוא עצמו צעד על השטיח האדום 'שמישהו' הכין שם לפני, לא קלטתי מה אני רואה ושאלתי אותו מה הוא עושה. האסימון ירד רק כשהוא אמר לי: 'זה הרגע שלנו', ואז התחלתי לבכות".

בני הזוג נישאו באולמי 'קדמה' בנווה אילן, בחתונה "מהממת ושמחה שלא הותירה עין יבשה", מספרת שי ומוסיפה גם מסר אחד ויחיד למי שקורא את הדברים: "אל תגידו שלכם זה לא יכול לקרות או שלא מגיע לכם חלילה. "בזכות התפילות, לא רק שזכיתי בבן הזוג שלי - בנסי ניסים הקב"ה החזיר לי פי שתיים ממה שהחתונה עלתה, וראיתי אותו עין בעין בכל ההכנות. פתאום היו סיילים מטורפים ושמלה שעולה 15,000 ש"ח עלתה לי רק 8,000, פתאום בעל האולם מחליט לפנק אותנו בהנחה משמעותית מבלי שביקשנו ועוד. תתפללו על הכל ואל תעזבו את התפילה, כי שום דבר ממה שאתם מבקשים לא הולך לאיבוד".