שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "רציתי אתר אחר. מפוקח יותר, חזק יותר": גם יפעת ואוריה הכירו בשבע ברכות

"רציתי אתר אחר. מפוקח יותר, חזק יותר": גם יפעת ואוריה הכירו בשבע ברכות

יפעת ואוריה חשבו שאין להם מה להפסיד כשהם נרשמים לאתר. לא לקח להם הרבה זמן לגלות שלא רק שלא הפסידו – הם הרוויחו בגדול. ראיון זוגי ומחויך

שיחת הטלפון שלי עם יפעת מתנהלת כשאוריה ברקע. עד מהרה אני מבחינה שהם משלימים זה לזה את המשפטים. אוריה זורק מילה – יפעת כבר משלימה את כל המשפט.

השניים כבר חובקים היום תינוקת מתוקה בת חצי שנה – אך הזיכרון של המפגש ביניהם באתר "שבע ברכות", הכרויות לדתיים בחינם, עדיין טרי אצלם, וממלא את לבם באושר.

אוריה נרשם בפשטות לאתר כאשר ראה פרסומת שלו באתר אחר. אצל יפעת הדרך היתה מעט ארוכה יותר. "חברה שלי הכירה את בעלה באתר הכרויות אחר, שמיועד למגזר הדתי. ניסיתי לחפש באותו אתר – אך גיליתי שמדובר באתר פתוח מאד, והיה לי קשה למצוא בו מישהו כמו שחיפשתי. רציתי משהו סגור יותר, מפוקח יותר, חזק יותר. חברה אחרת המליצה לי על שבע ברכות, אז החלטתי להירשם. ביום שנרשמתי לאתר – ראיתי את הפרופיל של אוריה".

יפעת מעידה על עצמה שקשה לה להתנסח, ליצור פרופיל מסודר, להעלות תמונה... לכן כאשר ראתה את הפרופיל של אוריה החליטה פשוט לשלוח לו הודעה. אוריה ענה להודעה, ועד מהרה עברו השניים לשוחח בטלפון.

 

"חשוב לא לפסול"

כשבוע לאחר שיחת הטלפון הראשונה – הם נפגשו, ומכאן הכל התקדם במהירות. "לי זה היה ברור מהרגע הראשון", אומרת יפעת במענה לשאלתי, מתי הבינה ש"זה זה". "אם הוא היה מציע לי נישואין בפגישה השנייה – כבר הייתי אומרת כן. רק שלא נעים לסגור כל כך מהר... לקח 3 חודשים עד שהתארסנו".

אוריה מדגיש: "לקח 3 חודשים עד שנתתי לה טבעת. אבל בפועל כבר אחרי חודש היה ברור שאנחנו מתחתנים; הלכנו יחד לסגור אולם, צלם, כל מה שהיה צריך".

יפעת מציינת שלא היה לשניים שום סיכוי-לכאורה להיפגש בדרכים טבעיות. "אני מאשדוד, והוא מטבריה. הוא למד בישיבה בקרני שומרון, מבחינתי זה ממש חור, לא הייתי מגיעה לשם בשום דרך שהיא".

מה הייתם רוצים לומר לרווקים שעדיין מחכים לשידוך שלהם?

"צריך המון סייעתא דשמיא בדבר הזה", אומרת יפעת מיד. "חשוב גם לא לפסול שום דרך. אם הייתי מחכה להצעות בדרכים הרגילות – עד היום הייתי נשארת רווקה. צריך לבוא ולזרום. אתר של שירות שידוכים לא נשמע כמו אופציה של ממש, גם אני חשבתי ככה בהתחלה. אבל הנה, עובדה שדווקא דרך האתר הגיעה אלי ההצעה שתקתקה הכי מהר, ושהתאימה יותר מכולן".

אוריה מוסיף: "לפעמים צריך לזרוק את מה שאתה חושבת, את האמונות הקטנות, או יותר נכון הסטיגמות שאתה מאמין בהן, בשביל למצוא את הזיווג הנכון".

יפעת מחייכת ומשלימה: "היו לי המון קריטריונים שנראו לי ממש ברורים – הגבר הוא זה שצריך ליזום את הקשר, הגבר צריך לשלם כשיוצאים... דברים כאלה. בסוף אני פניתי אליו... הכל עשינו הפוך מהסטיגמות שהיו לי. את הסטיגמות צריך לשבור, כי הרבה פעמים מגלים שדווקא ההיפך ממה שחשבנו – זה מה שטוב לנו".