שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "התעודדנו מהזוג שנישא בשלישית"

"התעודדנו מהזוג שנישא בשלישית"

כמו רבים אחרים שחוו תהליך של גירושין, גם לרחל ויעקב לא היה קל לנסות לפתוח פרק ב בחיים. אז איך מוצאים כוחות לפתוח פרק חדש, ומה עושים כשיש גם ילדים בתמונה? התשובות בראיון עם זוג נוסף שהכיר דרך שבע ברכות, אתר ההיכרויות של הידברות

כשקיבלה רחל לראשונה את הפנייה מיעקב, לאחר שנרשמה באתר ההיכרויות של הידברות,שבע ברכות, לא יכולה הייתה שלא לחשוש מצעד שכזה. רחל, 56, התגרשה לפני קרוב ל-20 שנה, אולם מאז התקשתה לחשוב על רעיון של הקמת בית מחדש. "מה שעורר מחדש את הרצון הזה, בין היתר", היא מתארת, "הייתה כתבה שקראתי במגזין האלקטרוני הידברות סופשבוע, על זוג שהתחתן בפעם השלישית, למרות כל הקושי. אני זוכרת שקראתי את הכתבה והיא ממש עוררה בי רצון מחדש לחפש משהו. הרגשתי שגם אני חייבת, לפחות לנסות, לעשות השתדלות בכיוון".

לא יאומן, אבל גם יעקב בעלה, 59, מצביע בדיוק על אותה הכתבה כטריגר שעודד אותו לעשות את הצעד לאחר שלוש שנות גירושין. "גם אני", הוא נזכר, "מאוד התרשמתי מהכתבה הזאת, והיא השאירה אצלי נקודה עמוקה למחשבה. הרגשתי שגם אני חייב לעשות צעד בכיוון".

רחל ויעקב מספרים שהם צופים נלהבים של ערוץ הידברות. "התחברתי מאוד לרב זמיר כהן, וזה מאוד כיוון אותי. מדי שבוע אני שומע אותו, ובאמצעות השיעור שלו גם נרשמתי לאתר והגעתי לרחל", הוא מתאר. כך נחשפו השניים לאתר ההכרויות לשומרי נגיעה בלבד שפתחה הידברות, וגמלה בלבם ההחלטה להירשם.

ההמשך היה מהיר יחסית: יעקב שלח פניה לרחל, רחל החליטה להיענות לבקשתו של יעקב, וכעבור מספר התכתבויות שלחה לו את מספר הטלפון שלה. הם שוחחו, ובעקבות הרושם החיובי שנוצר, החליטו לקבוע פגישה. "התרשמנו אחד מהשני, ושם בעצם התחלנו איזשהו תהליך", משחזר יעקב. "ב"ה ה כיוון אותנו, עד שזכינו לרגע הזה ולבשורה הזו". רחל, מצידה, מוסיפה: "הפגישה הראשונה לא הייתה ארוכה, אבל מלאת רגש. מבחינתי ראיתי את האדם שהוא, כמו שהוא, את האיש שלי היקר שחיפשתי. מהרגע שראיתי אותו - חזות פניו ועיניו סיפרו על הפנימיות שלו. ידענו גם לחתוך את השיחה בזמן, שזה חשוב מאוד בפגישה ראשונה, כדי להשאיר רושם טוב. הפגישה השנייה כבר הייתה ארוכה יותר".

לאחר הכרות של חודשיים וחצי, החליטו בני הזוג להינשא, לאחר שגם קיבלו את ברכת רבותיהם. החתונה שהתקיימה בו בשבט באולם קטן בירושלים, נערכה באופן מצומצם וכללה רק בני משפחה קרובים, את ילדיהם ונכדיהם של בני הזוג, וכמה חברים קרובים ורבנים שהכירו את יעקב היטב. " מה שמרגש ומשמח אותי במיוחד", מציינת רחל, "זה שלמרות שהחתונה הייתה יחסית דיסקרטית, קיבלתי בסופו של דבר מבול של הודעות וטלפונים מאנשים ששמעו על כך וביקשו לשמוח בשמחתי. הרבה מהטלפונים הפתיעו אותי מאוד. כולם אמרו לי: את לא יודעת איך שימחת אותנו, ואיך איחלנו לך את זה בסתר הלב כל כך הרבה שנים. אין להם מושג כמה הם שימחו וחיזקו אותי בתגובות שלהם".

רחל הינה אשת חינוך, שעוסקת במקצועה, ויעקב יושב ולומד כל היום תורה, לשמחתם של השניים. הם מתגוררים בירושלים, לא מפסיקים לתאר את האושר שהצעד הזה הכניס לחייהם, ומתארים גם את תמיכת חברי המשפחה והילדים בצעד כעניין משמעותי. הם גם בוחרים לדבר על קושי שיש לזוגות רבים שמעוניינים להינשא מחדש: מה קורה כשיש לכל אחד מבני הזוג ילדים משל עצמו, מנישואים קודמים? "יש לי ב"ה ארבעה ילדים", מסבירה רחל, "שיתפתי אותם וראיתי את התמיכה שלהם מהרגע שזה יצא לפעול ועד היום. אני זוכה לתמיכה מקסימלית, ומאחלת לכולם שיזכו לזה. אני מוכרחה לומר שבעיני, רק אם רמת הקשר בין ההורים לילדים טובה ויש פתיחות - מומלץ לספר על כך כבר מההתחלה. זה רצוי ואפילו מומלץ. ילדים יכולים לעודד בתוך תהליך כזה, אבל גם לעשות את ההפך. יש אפילו זוגות ששמענו עליהם, שלא נדע, שממש התגרשו בגלל ההתנגדות של הילדים לקשר. לכן חשוב לבחון איך ובאיזה שלב מספרים על זה לילדים, וכאמור, זה תלוי באופי הקשר איתם".

"קיבלנו עצות חכמות מרבנים", מוסיף יעקב, "לגבי איך צריך לכוון את הילדים. למשל, למרות שלשנינו יש דירות משלנו, החלטנו לא לגור באחד מהבתים שלנו, ולבנות יחד בית במיקום ניאטרלי עבור שנינו, כך שזו תהיה ממש התחלה מחדש. דבר חשוב נוסף שרבנים ייעצו לנו, הוא שהילדים לא יתגוררו איתנו לפחות בשנה הראשונה, מה שב"ה יכולנו לקיים כי הילדים של שנינו כבר גדולים ולא גרים איתנו בכל מקרה. אבל חשוב לזכור שזה באמת מצב מאוד רגיש, ומספיק שרק אחד מבני הזוג יאמר או יעשה משהו שלא ייראה לילד - וזה ישר יגרום למטענים כלפיו, כי בכל זאת, מופיע אדם אחר שכביכול מחליף את אבא או את אמא, וזה לא קל עבורם. לכן אנחנו בעיקר מארחים אותם בשבתות, וזה באמת הכי טוב לכל הצדדים".

לסיום, מבקשים בני הזוג להודות לקב"ה ולארגון הידברות, שזיכה אותם להכיר זה את זה (רחל: "לזכות לצדיק כזה, זה בכלל לא הולך ברגל...", יעקב: "היא אשת חיל!") ומבקשים לשוב ולחזק את כל המתלבטים אם לפתוח פרק ב בחיים: "לא מפסידים מלנסות! מקסימום נפגשתם לשיחה נחמדה, שכמובן צריכה להגיע רק אחרי שבודקים שיש התאמה מינימלית ויש בכלל על מה לדבר, ומשם אפשר להרוויח. והמון".