שבע ברכות / סיפורי הצלחה / הגיעו מבלגיה וגרמניה והכירו ב’שבע ברכות’: "מיד ידענו שזה זה"

הגיעו מבלגיה וגרמניה והכירו ב’שבע ברכות’: "מיד ידענו שזה זה"

במשך חודשים ארוכים חיפשו נתנאל יששכר ונעמה הדסה אחד את השנייה. הוא באנטוורפן שבבלגיה והיא בעיירה קטנה בדרום גרמניה. איך אמורים להפגיש בין שני קצוות כה רחוקים? הקב"ה יודע את מלאכתו ועושה אותה נאמנה, אך גם הפעם זכה אתר 'שבע ברכות' להיות השליח לעוד בית נאמן שקם בישראל

נתנאל יששכר גדל והתחנך בבלגיה. נעמה הדסה גדלה בעיירה קטנה בדרום גרמניה. איך הם הגיעו אחד אל השנייה ונישאו בחופה משמחת במיוחד? עוד סיפור הצלחה שנרקם בזכות אתר 'שבע ברכות'.

במשך חודשים ארוכים חיפשו נתנאל יששכר ונעמה הדסה אחד את השנייה. הוא באנטוורפן שבבלגיה והיא בעיירה קטנה בדרום גרמניה. איך אמורים להפגיש בין שתי קצוות כה רחוקים? הקב"ה יודע את מלאכתו ועושה אותה נאמנה, אך גם הפעם זכה אתר 'שבע ברכות' להיות השליח לעוד בית נאמן שקם בישראל.

וזה המכתב שהתקבל השבוע במערכת: 

"לכבוד כבוד המייסד הרה"ג זמיר כהן שליט"א. באנו להכיר טובה על זה שמצינו את זיווגנו דרך האתר שלכם 'שבע ברכות', וכתבנו כמה מילים על המסע שלנו עד להקמת הבית. שמי נתנאל יששכר, בן 29 מאנטוורפן שבבלגיה. הכל התחיל כשאחי הגדול שלח לי קישור לאתר שלכם, ואמר לי לפתוח בו חשבון כדי לעשות את ההשתדלות במציאת זיווגי, וכך עשיתי.

"לאחר זמן, ראיתי שרוב ההצעות שאני מקבל הן מהארץ, ומאחר ואני מתגורר בבלגיה – בה המנטליות קצת שונה, לא ראיתי על פי ההיגיון – שאמצא את זיווגי דרך אתר זה, וסגרתי את החשבון שלי בשבע ברכות. המשכתי לעשות השתדלות בדרכים אחרות, אך הקב"ה החזיר אותי לשבע ברכות בדרך קצת עקיפה".

 

ההיגיון שחיבר והוכיח: אם ה' רוצה - אין זו אגדה 

היה זה בשיעור תורה שבו השתתף, חודשיים לאחר שסגר את החשבון. השיעור עסק בספר שופטים, והרב דרש על שמשון הגיבור ועל המוסר שלומדים ממנו על האופן שבו הקב"ה מזמן לאדם שידוך ואין זה שום היגיון כי 'מה' הוא', ואך ורק הקב"ה מזווג זיווגים, ואינו מועיל שום השתדלות אלא מוכרח לעשותה, לדבריו.

"באותו לילה התבוננתי במה שלמדנו, התפללתי לה' ואמרתי לעצמי כך: 'אפילו שאיני רואה בשום הגיון שזיווגי יבוא דרך אתר 'שבע ברכות', כי יותר מתאים לי אישה מאירופה - אני צריך להאמין שהקב"ה הוא כל יכול. ומכיוון שכך, הוא יכול לעשות שזיווגי, גם אם תהיה מאיפה שרק תהיה - יכולה גם לפתוח חשבון בשבע ברכות, ואני צריך לעשות את ההשתדלות שלי'. לאחר מכן התחננתי לה' שכבר אמצא את זיווגי, ולאחר שעשיתי השתדלות, האמנתי במאה אחוז שה' יעזור".

ובדיוק אז, מן העבר השני של העולם, גם נעמה הדסה התחילה להרגיש כבר בחסרון המעיק בבן זוגה. "כבר זמן רב הבנתי שמה שאני רוצה בחיים זה לא קריירה אלא בעל טוב ומשפחה, והתחלתי לחפש את הזיווג המתאים לי, את האחד בעולם שמשלים רק אותי, את חלק נשמתי האמיתי", כותבת לנו הכלה המאושרת בת ה-23. "הרבה זמן הראש שלי היה עסוק במחשבות רק על זה, ולא יכולתי לחשוב על שום דבר חוץ מזה - אבל איך אני, שגדלה וחיה בעיירה קטנה בדרום גרמניה, אמורה למצוא את הזיווג המתאים? בעיירת הולדתי לא פגשתי הרבה גברים בגילי שהיה להם את אותו דפוס חשיבה כשלי על הדת, ולכן הבנתי שהפתרון היחיד הוא דרך אתר הכרויות באינטרנט".

היא נרשמה לאתרים רבים בשפות שונות, ופתחה פרופיל אחר פרופיל - אך "לא מצאתי את האיש שחיפשתי", לדבריה. וכשראתה שכל המאמצים שלה עולים בתוהו, פנתה לרב שלה ואמרה לו: 'זהו, אין שום היגיון להמשיך בזה. אני כנראה אצטרך לנסוע למדינה אחרת שבה יש קהילה גדולה יותר של אנשים שומרי תורה ומצוות, ולהיפגש עם הבחורים פנים אל פנים".

 

"ביקרנו בקברות צדיקים בגרמניה - וכשהלכנו לשם יחד, מיד ידענו שזה זה"

אבל הרב שלה לא הסכים איתה, וטען שזה לא טוב לסגור דלתות. "הוא אמר לי שבנאדם אף פעם לא יכול לדעת מאיפה הזיווג שלו יגיע, ואסור לו להפסיק להאמין כי ה' הוא הכל יכול - אותן המילים שאמר בעלי לעצמו, גם הרב שלי אמר לי. אחרי השיחה הזו, הרגשתי מחוזקת מבחינה אמונית וידעתי שאני לא מתכוונת להתייאש".

כך, תוך כדי חיפוש, הגיעה לאתר שבע ברכות והחליטה להירשם גם בו. "כל כך התרגשתי לראות שיש אתר כזה", היא משחזרת. "עברתי מפרופיל לפרופיל, ומה שהכי משך אותי בפרופיל של בעלי היה העובדה שהוא הגדיר עצמו כלומד תורה. זה הדבר שהיה לי הכי חשוב - שבעלי יאהב ללמוד תורה, ושיהיו לו מידות טובות". 

היא החליטה לפנות אל נתנאל יששכר, והוא קיבל את הודעתה בהתרגשות לא פחות. "שנינו לא שמנו תמונה, וכשקראתי את מה שהיא כתבה על עצמה ומה שהיא מחפשת - הרגשתי שזאת אשתי", מסביר נתנאל. 

הם התחילו לדבר, ונתנאל לא בזבז זמן יקר. "טסתי לגרמניה כדי לפגוש אותה, ונסענו לבית של רש"י ולקבר המהר"ם מרוטנבורג. חודש לפני כן ביקרתי אצל הבעל שם, התפללתי וביקשתי ממנו שיהא מליץ יושר עבורי, ושאמצא את זיווגי הנכון בקרוב ממש. עכשיו, כשהלכנו לשם ביחד - ב"ה ידענו שזה זה".

בני הזוג המאושרים נישאו כחודש לאחר היכרותם, וכיום - הם לא שוכחים לרגע את הניסים שהתרחשו איתם לאורך הדרך ואת האנשים שהיו חלק מהמסע הארוך שלהם אל הזיווג משורש נשמתם.  "היו הרבה שליחים טובים למקום, אחד מהם הוא בחור שאיתו שוחחתי באתר אחר. מהר מאוד הבנו שאנחנו לא מתאימים זה לזו, אבל הצדיק הזה נסע בכל זאת לרבי חיים קנייבסקי שליט"א, וביקש ברכה לזיווג הגון בעבורי. שבוע לאחר מכן הקב"ה נתן לי למצוא את בעלי באתר שבע ברכות, ברוך ה'".

"אז למה בכל זאת קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף?", שואל נתנאל יששכר ואף מתרץ: "המסר שלנו לכל אחד ואחת מישראל הוא שבכוח האמונה - הקב"ה שובר את המקטרגים ומביא את הישועה לאדם. חובת ההשתדלות מוטלת על כולנו, אך מכוח האמונה בה' - אנחנו נושעים". לסיכום נתנאל יששכר מציין סגולה שעשה בשנה שעברה, שמסוגלת לזיווג: שתיית מיץ משבעה רימונים שנתלו בשבע סוכות שונות.