שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אחי ואני מצאנו את זיווגנו ב’שבע ברכות’, כעת דואגים לאחות השלישית"

"אחי ואני מצאנו את זיווגנו ב’שבע ברכות’, כעת דואגים לאחות השלישית"

שלוש שנים אחרי שאחיה של שרה כהן מצא את זיווגו דרך אתר שבע ברכות, מצאה שם שרה גם את זיווגה. כעת מקווים השניים שאחותם הגדולה תתחתן גם כן דרך האתר. "עוד יישמע בהרי יהודה"

"קצת לפני יום הולדתי ה-38 נרשמתי לאתר שבע ברכות", מספרת שרה כהן, אשר בקרוב מאוד תעמוד תחת החופה יחד עם חתנה שהכירה, כן... דרך אתר שבע ברכות.

"התחלתי באתרי היכרויות אחרים שיש ברשת, ניסיתי לחפש בהם שידוך שיתאים לי, אבל לא מצאתי שם את עצמי", היא אומרת. "אני חרדית מבית והאתרים שביקרתי בהם לגמרי לא התאימו לי. לא היו שם בחורים בסגנון שחיפשתי, זה לגמרי לא מה שרציתי".

והיה גם דבר נוסף שהקשה עליה: "היה חשוב לי לקבל דווקא בחור רווק. זה לא המקום להסביר את הסיבה, אבל זה היה חשוב עבורי מאוד וכולם סביבי אמרו לי שאין סיכוי, ובגיל שלי לא ייתכן שאמצא את מה שאני מחפשת. כל ההצעות שקיבלתי היו, סליחה על ההגדרה, ממש על הפנים".

במשך השנה שקדמה לאירוסיה הייתה שרה עסוקה בתפילות. "התפללתי המון, אבל דווקא לא נפגשתי עם הרבה בחורים, וגם כשנפגשתי אלו היו בדרך כלל פגישות מתומצתות. באותה תקופה גם עבדתי בשתי עבודות שמילאו את כל יומי, וזו הייתה סייעתא דשמיא גדולה, כי היה לי פחות זמן לחשוב על מצבי הנואש ולהיכנס לרחמים עצמיים. בשבתות ובחגים היה לי יותר זמן פנוי ואז באמת הרגשתי את הקושי והתפללתי המון..."

הדבר העיקרי שנתן לה את הכוח באותה תקופה הוא האמונה. "האמנתי לגמרי, בצורה הפשוטה ביותר, שגם אני אזכה בסופו של דבר להתחתן ולהקים בית. בתוך ליבי נתתי תמיד צ'אנס, ידעתי שזה יכול לקרות. אף פעם לא התייאשתי, תמיד קיוויתי ונשארתי אופטימית".

והיא גם נזכרת: "באחד הימים הקשים ביותר שעברו עליי בתקופת השידוכים יצאתי לגג הבית שלי. היה שם צמח נבול שלא צמח ואפילו קיבל עובש וירוקת. אמרתי לעצמי: 'הרי אין סיכוי שהצמח הזה יום אחד יצמח, כדאי לזרוק אותו'. אבל בסוף החלטתי לנסות להשקות אותו במשך שבוע ולבדוק מה יקרה. ובאמת, במשך שבוע השקיתי את הצמח והוא פשוט צמח ונהיה יפהפה. אמרתי לעצמי: 'זה סימן מאלוקים שבסוף גם לי תהיה ישועה והיא תצמח במהירות, ממש כמו הצמח הזה'. ואז ניסיתי לחשוב מה עליי לעשות כדי לקרב את הישועה הזו והגעתי למסקנה שאני צריכה לעשות השתדלות נוספת, להראות להקב"ה שאני עושה את המוטל עליי".

 

"אחי הציע – 'תפני לאתר שבע ברכות'"

כאשר החליטה שרה כי עליה לעשות השתדלות נוספת היא נזכרה מיד באתר 'שבע ברכות'. "יש לי הכירות רבת שנים עם האתר, כי לפני כשש שנים, כשהאתר נפתח לראשונה, אחי  אוריאל היה בין הראשונים שנרשמו אליו. שלוש שנים לאחר מכן הוא מצא את שידוכו דרך האתר. הוא כל הזמן הפציר בי שארשם גם כן ל'שבע ברכות'", היא מגלה, "ובכל פעם דחיתי אותו מסיבה אחרת.

"באחד הימים הוא שוב פנה אליי וביקש – 'תנסי להירשם, מה תפסידי? אפילו כסף זה לא עולה לך'. ואז הבנתי שזו כנראה ההשתדלות הבאה שאני צריכה לעשות. הרגשתי שנגמרו לי התירוצים, אז נכנעתי. אמרתי לו: 'בסדר, אתה יכול לרשום אותי'. שבעה חודשים לאחר מכן קיבלתי פנייה מבחור שהיה בו את כל מה שרציתי וכל מה שיכולתי לחלום עליו. באמת".

הם נפגשו יחד ומרגע לרגע הבינה שרה שזה מה שהיא חיפשה במשך כל חייה. "תקופת הפגישות הייתה מאוד מרגשת ומיוחדת. מצד אחד הבנתי שהפעם זה רציני, אבל מצד שני היו הרבה חששות... את הצעת הנישואין הוא הציע לי באחת עשרה בלילה ואחר כך התקשרתי לכל החברות ובני המשפחה ובישרתי להם בקריאות נרגשות על כך ש'אני מתחתנת!' אבל האמת היא שרק שלושה ימים אחר כך קלטתי שזה אמתי. אנחנו עומדים להתחתן בעזרת ה' החודש (כסליו) ומיום ליום אני רואה עד כמה שזכיתי, לא יכולתי לחלום על דבר טוב יותר. אני מודה כל כך לאתר שבע ברכות, כי בלעדיו אין שום סיכוי שאני וחתני היינו נפגשים. הוא גר בדרום הרחוק ואני ברמת גן".

יש לך מסר לאחרים שמחפשים את זיווגם?

"אני רוצה לפנות דווקא לאלו שכבר לא צעירים. בגילים כאלו חושבים לפעמים ש'אולי לעולם לא נזכה להיות מאותם מאושרים שמתחתנים ומקימים בית', אבל תמיד צריכים לקוות, אסור אף פעם להתייאש".

ואת דבריה היא מכוונת גם לאחותה הגדולה. "הסיפור שלי יהיה מושלם רק ברגע בו אחותי שמתגוררת בחו"ל תתארס גם כן. אני ממליצה לה כל הזמן לחפש את השידוך שלה דרך האתר. אם גם היא תזכה להתחתן בזכות 'שבע ברכות' זה יהיה מושלם".