שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "שבועיים אחרי הבכי שקרע את השמיים, מצאתי את בעלי בשבע ברכות"

"שבועיים אחרי הבכי שקרע את השמיים, מצאתי את בעלי בשבע ברכות"

הוא התחזק בזכות הרב זמיר כהן, היא הכירה את היהדות בארגון "נפש יהודי". שניהם החליטו לחפש את הזיווג שלהם באתר שבע ברכות, וגם הצליחו. מכתב תודה מרגש ששלחו ניר ומלאני ארגמני

לאתר שבע ברכות שלום רב,

הסיפור בינינו מתחיל כך...

אני ניר, באר שבעי בן 34. גדלתי בבית שמחנך לערכים של כבוד, צניעות, סובלנות, שלום ועזרה, דגש על האדם וההתחשבות באחר. שומר על המסורת. הבית מאוד משפחתי, חם, אוהב, אכפתי ודואג.

מהשירות בצבא התחלתי להיות במצבים שבהם אני צריך להתמודד בעצמי ולדעת לקבל את הלך הרוח של החיים, שמנתב אותנו לפעמים שלא בעל כורחנו. ואז התחולל בי שינוי, שבו הבנתי שלא הכל ברור מאליו, וצריך לדעת להגיד תודה על מה שיש לי. מנקודת ההתבוננות שלי בשלב זה שבחיים, התחלתי להניח תפילין בבוקר, והייתי הולך לבית הכנסת ומתפלל מנחה יום-יום בבסיס בו הייתי משרת, כהכרת תודה לקדוש ברוך הוא. המשכתי לקיים אורח חיים רגיל ו"ליהנות מ-2 העולמות" – לבלות ולהתפלל. לאחר השירות הצבאי הייתי צופה עם אימא שלי בהרצאות של הרב זמיר כהן. חלק בלתי נפרד מתהליך החזרה בתשובה שלי כלל את ההרצאות של הרב זמיר כהן בערוץ הידברות. התהליך נמשך מספר שנים, והוא תקף עד היום. דבר נוסף שחיזק אותי היה ההשתתפות בסליחות, מראש חודש אלול, אצל הרב בנימין בצרי זצ"ל, בקריה החרדית בבאר שבע.

בשנים האחרונות התחזקתי יותר, ולקחתי על עצמי לשמור שבת ולהיות נוכח בשיעור תורה בכל שבוע. היום אני גם פעיל בקבוצות שמקיימות שיעורי תורה שבועיים.

חבר המליץ לי להיכנס לאתר שבע ברכות, ולהכיר משם שידוך לחיים. בהתחלה היו לי מספר היכרויות עם נשים שהיו בפער דתי ממני, וכתוצאה מכך הפגישות היו ללא הצלחה. היו בנות שלא הגיבו להודעות, אך לא ויתרתי. קיבלתי החלטה שאני צריך למצוא את הבחורה שמתאימה לי מבחינה רוחנית, ושתמצא חן בעיניי. המשכתי לשלוח הודעות לבנות שמצאו חן בעיני. אחת מהן הייתה מלאני, שהשם שלה סיקרן אותי. בהתחלה היא לא הגיבה לי, אך הייתה לי תחושה פנימית חזקה שכדאי לי לנסות לשלוח לה שוב הודעה. להודעה השנייה ששלחתי לה היא ענתה. בהתחלה התכתבנו דרך האתר. תוך כדי ההתכתבות הצעתי לה שנדבר בטלפון, והיא הסכימה. קבענו להיפגש, ובפגישה היה לנו חיבור טוב. נפגשנו עוד כמה פעמים, ולאחר 3 חודשים הצעתי לה נישואין. היום מלאני-נורית היא אשתי המדהימה.

* * *

אני מלאני-נורית, בת 28, ילידת חוץ לארץ. גדלתי בבית חילוני לגמרי, אך למדתי בבית ספר יהודי כל חיי. במהלך הלימודים האקדמאיים (ועד היום) השתתפתי בתכנית להפצת היהדות בקרב סטודנטים, "נפש יהודי", שם נחשפתי בהדרגתיות לדת ולערכיה. מהר מאוד הבנתי שהערכים שלקחתי על עצמי לא תואמים את העולם החילוני, וחיפשתי להתנהל באורח חיים מסורתי יותר. החזרה שלי בתשובה הייתה איטית והדרגתית, אבל בטוחה. ניסיתי לחפש את הזיווג שלי בכל מיני אתרים דתיים מסורתיים או בשידוכים, אך ללא הצלחה, ובפגיעות לא קלות שגרמו לי בדיעבד להתחזק עוד יותר.

לפני קצת יותר משנתיים החלטתי לשמור שבת, ויחד עם זאת, כמעט בלי לשים לב, הבנתי שאני מתחילה לנהל אורח חיים דתי לכל דבר. כשראיתי שהפגישות עדיין לא מוצלחות, לקחתי פסק זמן של שנה, בו ניסיתי לחשוב עם עצמי מה אני מחפשת ואיך אני רוצה שהחיים שלי ייראו בעתיד. במהלך השנה הזאת לקחתי על עצמי גם צניעות, בדיוק שנה אחרי שהתחלתי לשמור שבת. כשראיתי שחלפה שנה, נכנסתי לאתר שבע ברכות ללא ידיעת אף אחד, מתוך חשיבה של השתדלות, אך עדיין חששתי מאד ולא הייתי בטוחה שאענה לפנייה כלשהי. יום אחד הגעתי למשבר רציני, על סף הייאוש, ובכיתי בכי קורע שמיים בהדלקת הנרות, כשאני מתחננת - די, מספיק. שבועיים אחרי כן, ניר שלח לי הודעה. משהו בכרטיס שלו סיקרן אותי מאד, והחלטתי שאני עונה לו, למרות החשש, ועל אף שחשבתי שלא ייצא מזה כלום. הוא היחיד שקיבל ממני תשובה, ומפה הכל היסטוריה.

כבר בדייט הראשון היה לנו חיבור רציני מאוד, התחלנו את הקשר בהדרגה ובזהירות, אך עם זאת לא בזבזנו את הזמן. תוך שלושה חודשים הייתה הצעת נישואין מפתיעה ומרגשת. בחודש השביעי מאז ההכרות, עמדנו מתחת לחופה.

שנינו רוצים להוקיר תודה והערכה גדולה על אתר שבע ברכות, ועל ההזדמנות שהייתה לנו להכיר דרככם. אנו רוצים גם לציין את הנגישות והבטיחות שקיימת באתר. האתר שלכם מעוצב בסגנון מודרני ועם צבעים יפים ונעימים. דבר נוסף, ולא ברור מאליו, הוא שהוא אתר חינמי, בניגוד להמון אתרים שקיימים בשוק, שמשלמים עליהם מנוי בכסף.

לכל מי שעדיין מחכה לשידוך שלו, אנחנו רוצים להעביר מסר: כדי להכיר את הצד השני, צריך סבלנות והתמדה. זאת הדרך להצלחה בהיכרות – ובחיים בכלל. בהצלחה!