שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "אני מלוס אנג’לס ואשתי מישראל, לא היה שום דבר שיפגיש בינינו חוץ משבע ברכות"

"אני מלוס אנג’לס ואשתי מישראל, לא היה שום דבר שיפגיש בינינו חוץ משבע ברכות"

אחרי שמונה שנים שיעקב התגורר בלוס אנג'לס הוא הכיר את רחל, דרך אתר שבע ברכות, ובעקבות כך עלה לארץ והקים את ביתו. וכיצד הגיב הרב זמיר לשמע הסיפור?

מקובל לומר שקשה שידוכו של אדם כקריעת ים סוף, אך בשידוך של יעקב ורחל היה צורך לחצות יבשות וימים מוחשיים, עד ליום שבו הכל נסגר בשעה טובה ומוצלחת.

כאשר אנו משוחחים על כך עם יעקב הוא מציין כי מבחינתו השידוך הזה הוא נס גלוי ממש, והוא מספר: "אני אמנם ישראלי במקור, אבל במשך שמונה השנים האחרונות התגוררתי בלוס אנג'לס, מצאתי שם עבודה משתלמת מאוד והצלחתי בעסקיי. במשך שלוש השנים האחרונות התחלתי להתעניין ביהדות, וכחלק מכך צפיתי בהרצאות, בעיקר של הרב זמיר כהן.

"ההרצאות האלו", הוא מוסיף, "גרמו לי לעבור תהליך פנימי מאוד משמעותי שהוביל גם להתחזקות ולחזרה בתשובה". לצד זאת מציין יעקב שהוא המשיך להיות מחובר לאתר, ובאחד הימים גם התוודע לאתר ההיכרויות שבע ברכות.

"אני חושב שהייתי בין הראשונים שנרשמו לאתר", הוא מציין, "ומבחינתי זו לא הייתה רק ההרשמה, אלא גם האמירה שאני מעוניין להתחתן עם בחורה יהודייה מישראל".

ושלא תטעו לחשוב שהייתה זו החלטה קלה. "הבנתי שאם אתחתן עם מישהי מישראל, סביר להניח שאדרש לעזוב את העבודה הנוחה שלי בלוס אנג'לס ואת החיים שבניתי לעצמי. אבל ככל שהתחזקתי והתקרבתי ליהדות, כך הרגשתי שאני מעוניין בבחורה שאף היא עברה תהליך של תשובה ומתגוררת בארץ. הרגשתי שזה מה שחשוב לי בחיים, ואז כשהגעתי להבנה הזו, החלטתי גם לשנות את ההגדרות שלי באתר והוספתי בפרופיל שלי שאני מתכוון לעבור לישראל בסוף השנה".

 

תקשורת מעבר לים

יעקב היה רשום לאתר במשך תקופה ארוכה, הוא קיבל לא מעט פניות מבחורות וגם ניסה בעצמו לפנות לכמה מהן, אך אצל אף אחת מהן זה לא התקדם באופן רציני. "כל מי שיצרה איתי קשר ניסתה לברר מיד איך זה יעבוד, כלומר – איך ניפגש? הרי אנחנו נמצאים במרחק כל כך גדול. ואני אמרתי את האמת - שאני לא בדיוק יודע איך זה יעבוד, וכך ירדו להן הצעות רבות".

עד שבקיץ האחרון ראה יעקב את שמה של רחל באתר, והוא החליט לפנות אליה. "שלחתי לה הודעה בה סיפרתי מעט על עצמי, והשאלה הראשונה שלה הייתה כמו של כולן: 'איך זה יעבוד?' עניתי לה את מה שעניתי לכולן והצעתי שנשתמש באמצעים הטכנולוגיים שיש כיום. היא הגיבה באופן הצפוי כשאמרה שהיא לא חושבת שזה יכול לעבוד".

השיחה הסתיימה ויעקב היה בטוח שרחל ירדה מן הרעיון, אלא שהקב"ה נטע בליבה מחשבה אחרת. "אחרי כמה שעות היא כתבה לי: טוב בסדר, תן לי שם משתמש של סקייפ ואצור קשר".

וכך החל הקשר הראשוני בין יעקב לרחל. קשר שהלך והתהדק. "היינו מדברים בטלפון מידי כמה ימים", הוא מספר, "היו לנו הרבה נושאי שיחה ומאוד נהנינו יחד. אחר כך המשכנו ועברנו לשיחה דרך הסקייפ ובשלב מסוים החלו השיחות שלנו להיות בתדירות יומיומית.

"מכיוון שהיה ברור לנו כל הזמן שאנחנו רוצים להיפגש, זה נתן לי תמריץ כדי לקבוע תאריך חזרה לארץ", הוא מוסיף. "אם לא רחל קשה לי להאמין שהייתי מקבל את הכוח לעשות את זה. האמת היא שקניתי כרטיס ובתחילה תכננתי לבוא רק לביקור של עשרה ימים, אבל בסופו של דבר אחרי שהגעתי לארץ נשארתי במשך שלושה חודשים. רק לאחר מכן חזרתי לארבעה ימים לחו"ל, כדי לסדר דברים אחרונים ולסגור הכל".

 

בפעם הראשונה: פנים מול פנים

הדבר המעניין שיעקב מציין הוא שכבר כשהיה בלוס אנג'לס הוא קנה טבעת נישואין לכלתו לעתיד. "חבר שלי שבא אתי לקנות את הטבעת צחק עליי והוא אמר: 'קודם תבדוק את הבחורה, אחר כך תקנה טבעת'. אבל אני בכלל לא חשבתי שיש אפשרות שלילית והרגשתי שזה פשוט זה. למרות שלא פגשתי את רחל באותו שלב פנים מול פנים, הרגשתי באופן ברור ופשוט שהיא החצי המשלים שלי. אני גם יודע שהיא הרגישה אותו דבר, כי דיברנו על כך בצורה מאוד פתוחה והיה ברור לשנינו שהמניעים שלנו רציניים".

יחד עם זאת יעקב מציין שהייתה להם בדיחה קבועה. "תמיד צחקתי כששוחחנו ושאלתי אותה: 'ומה תעשי אם אגיע לארץ ותגלי שאני גמד?' והאמת היא שכן, הופתענו קצת, כי אף אחד מאתנו לא נראה בדיוק לפי התמונה, אבל ההפתעה הייתה רק לחיוב..."

הפגישה הראשונה של השניים התקיימה בסמוך לכותל המערבי בירושלים ולאחר מכן הם המשיכו גם לטיול למנהרות הכותל. "זו הייתה פגישה מאוד מיוחדת. פתאום אחרי שלושה חודשים של קשר רציף ועמוק אתה פוגש את האדם שעד עכשיו רק שמעת את הקול שלו, ואיפה אתה פוגש אותו? במקום הקדוש ביותר בעולם! זו הייתה באמת חוויה מאוד מעצימה".

 

"זכית בפדיון שבויים"

כאשר אנו משוחחים עם רחל, היא מציגה את הצד השני לסיפור: גם היא חזרה בתשובה לפני כחמש שנים, וכבר מתחילת תהליך ההתקרבות לדת היא ידעה שהיא מחפשת בחור רציני ואיכותי. "נפגשתי עם כל מיני בחורים, וכנראה שהייתי מידי בררנית", היא מסבירה, "אז המשכתי לחכות, וזה היה שווה".

ואיך הגעת לאתר?

"אצלי מדובר בנס גלוי ממש, כי בכלל לא הכרתי את 'שבע ברכות', ודווקא אמא שלי הייתה זו שדחפה אותי להירשם לשם, למרות שהיא לא דתייה. בכלל, אני מרגישה שכל השידוך שלנו הוא נס אמתי, כי בלי אתר 'שבע ברכות' לא הייתה לנו שום דרך אחרת להכיר".

ואילו יעקב משלים: "אני הרגשתי בשנים האחרונות איך שהקב"ה לקח אותי לקצה הגלובוס והעביר אותי חיים שלמים, כשבמקביל הוא גורם לכך שהחצי השני שלי בצד השני של העולם יעבור גם הוא תהליך כלשהו, וכל זה כדי שנכיר זה את זו בזמן שהכי נכון עבורנו".

והרגע המרגש ביותר היה כאשר הם פגשו את הרב זמיר באחת מהרצאותיו. "כשפגשתי אותו ירדו לי דמעות מהעיניים, גם בגלל שכל החזרה בתשובה שלי הייתה בזכותו, וגם בזכות זה שמצאתי את אשתי בזכות האתר שבהנהלתו. הרב זמיר שאל אותי מה אני רוצה לשאול, ועניתי לו: 'רציתי פשוט לראות אותך ולהודות לך'".

ורחל מוסיפה: "באותו מפגש הרב אמר לי דבר שמאוד ריגש אותי: 'זה לא רק שזכית לחזור בתשובה ולהקים בית כשר בישראל, אלא זכית גם להשיב יהודי מהגלות. זכית בפדיון שבויים".