שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "במשך שנתיים נדנדו לי להירשם ל’שבע ברכות’ וסירבתי, בסוף מצאתי שם את בעלי"

"במשך שנתיים נדנדו לי להירשם ל’שבע ברכות’ וסירבתי, בסוף מצאתי שם את בעלי"

במשך שנתיים נדנדו למיכל חברותיה להירשם לאתר שבע ברכות, אך היא סירבה. לאחר שנרשמה היא מצאה שם את בעלה. כיום היא מעידה: "אין סיכוי שהיינו נפגשים בדרך אחרת"

כשמשוחחים עם מיכל אמור, חודשיים לאחר נישואיה עם בעלה דוד, אי אפשר שלא לשמוע את השמחה שבקולה. "ברוך ה' זכיתי להכיר את בעלי בזכות אתר שבע ברכות, ואני מרגישה שיש בכך סייעתא דשמיא עצומה", היא אומרת בהתרגשות, ואף מסבירה: "במשך שנתיים היו לי חברות שנדנדו כל הזמן ושכנעו אותי להירשם לאתר. כל הזמן סירבתי, כי חששתי שלא אוכל לדעת מה עומד מאחורי תמונה. אומנם הייתי גרושה וחיפשתי לא מעט זמן את הזיווג שלי, אבל לא העליתי בדעתי להיכנס לאתרי היכרויות שיש ברשת, כי אני אישה חרדית והיה לי חשוב שהשידוך יתנהל לפי כל כללי ההלכה. על אתר שבע ברכות סמכתי כי ידעתי שמדובר באתר חרדי, בהנהלתו של הרב זמיר כהן. לבסוף החלטתי לנסות ושכנעתי את עצמי: 'מיכל, תני לעצמך הזדמנות ותנסי לבדוק'".

בסופו של דבר מציינת מיכל כי בעלה דוד הוא תושב בית שמש, ואילו היא התגוררה ביבנאל. "מדובר בשני קצוות שונים של המפה, ולא היה לנו שום סיכוי להכיר אם לא דרך האתר. עד עכשיו אני מתרגשת כשאני חושבת על כך. משמיים גרמו לי להירשם לשבע ברכות, כי דווקא שם חיכה הזיווג שלי. אנחנו מודים לאתר מכל הלב".

 

"האמנתי בכל ליבי שכשיגיע לי זה יבוא"

מיכל נרשמה לאתר ומספר ימים לאחר מכן היא כבר קיבלה פנייה מדוד. במשך חצי שנה נפגשו דוד ומיכל באופן רציני מאוד. "צריך להבין שזה לא שידוך רגיל", היא מציינת, "כי אצל שנינו מדובר בפרק ב' וזה לא פשוט".

אז מה, בגלל שזה פרק ב' זה מלחיץ יותר?

"כן, זה היה מלחיץ, אבל מצד שני, דווקא בגלל שכל אחד מאתנו הגיע למערכת הזו אחרי שהוא כבר עבר משהו בחיים שלימד דבר או חצי דבר על חייו, אז שנינו היינו מאוד בוגרים ובשלים וידענו בדיוק מה אנו מחפשים ואיזה בית אנחנו שואפים להקים".

לאורך כל הפגישות מציינת מיכל שהיא האמינה באמונה שלמה שאם זה השידוך שלה, אז הוא פשוט יצא לפועל. "התגוררתי באותה תקופה ביבנאל והגעתי כמה וכמה פעמים לקברו של המוהרא"ש שהבטיח שכל מי שיגיד בקברו את כל ספר התהילים הוא יתאמץ למענו בשמיים כדי שימצא את זיווגו. אני קראתי את ספר התהילים יותר מפעם אחת בקברו של הרב והאמנתי שההבטחה שלו תתקיים, אבל ידעתי שאי אפשר לדעת מתי זה יקרה. אז פשוט האמנתי וסמכתי על הקב"ה, שכאשר יגיע לי – זה יבוא".

וכפי שאפשר לראות, זה קרה לבסוף, וכעבור חצי שנה של פגישות הם נישאו. החתונה עצמה התקיימה מספר חודשים לאחר מכן במושבה יבנאל. "ערכנו אירוע קטן בתוך מתחם של צימרים, בחצר, בתוך אוהל של אירועים", מספרת מיכל, "באירוע השתתפו בני המשפחה והחברים  הטובים שלנו, בערך 120 איש. התחתנו בג' טבת, נר שמיני של חנוכה, היה נעים וחמים. האירוע היה מאוד מרגש, יפה ומשפחתי".

 

תהילים בקבר המוהרא"ש

אבל מיכל אינה מסיימת את סיפורה לפני שהיא מציינת דבר מדהים: "כבר בתחילת ההיכרות שלנו  גיליתי כי מספר חודשים לפני שנרשמתי לאתר ביקר גם דוד בקברו של המוהרא"ש וקרא שם את כל ספר התהילים, כך שההשתדלות שלנו הייתה בעצם כפולה".

שבוע לפני החתונה, הגיעו דוד ומיכל לקברו של המוהרא"ש שניהם יחד, כדי לקרוא אצלו את ספר התהילים פעם נוספת, הפעם כדי להודות. "בעלי סיפר לי שכבר בפעם הקודמת, כשהוא התפלל אצל המוהרא"ש הוא הבטיח שיגיע יחד עם ארוסתו לומר שוב את כל ספר התהילים ביחד. הוא אמר לי שבאותו זמן שהבטיח הוא שאל את עצמו איך הוא מסוגל להבטיח כזו הבטחה, הרי אולי מי שהוא יכיר לא תתחבר לדברים האלו, ולא יהיה לה שום רצון להגיע לקבר? אבל הוא הבטיח, ובאמת, בסופו של דבר זכינו שנינו לקיים את ההבטחה לצדיק".