שבע ברכות / סיפורי הצלחה / הם נחלו הרבה אכזבות, אבל ברגע האחרון – מצאו את השידוך ב"שבע ברכות"

הם נחלו הרבה אכזבות, אבל ברגע האחרון – מצאו את השידוך ב"שבע ברכות"

מעיין ועדי כבר התייאשו מחיפוש אחר זיווג באתר "שבע ברכות", והחליטו לעזוב את האתר ולפנות לשדכנים "רגילים". רגע לפני ההחלטה – הגיעה הישועה

מעיין ועדי רצו להכיר את הזיווג המיועד להם בשיטת שידוכים סטנדרטית, אבל גילו שהמשימה מורכבת משחשבו. מעיין למדה אז במדרשה, ובשלב מסוים הציע לה רב המדרשה להירשם לאתר "שבע ברכות", ולנסות למצוא שם את המיועד לה. עדי, לעומת זאת, שמע על האתר מאחותו, לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות מסוגים שונים למצוא את זיווגו.

"לפני כן הייתי בכמה אתרי הכרויות רגילים, לא דתיים", מספר עדי. "לא ממש הצלחתי להכיר משם, וגם ראיתי הרבה אנשים שלא כתבו דברים אמיתיים על עצמם. כשאחותי הגדלה ספרה לי על האתר, ששייך לארגון הידברות, החלטתי לנסות. האתר הזה נראה לי איכותי יותר, עם סינון ובדיקה, והיה נראה לי שקל יותר לשקף שם לאחרים מי אתה באמת".

אך בניגוד למה שקיוו, שניהם נחלו לא מעט אכזבות בתקופת שהותם באתר.

עדי: "למרות הסינון הרב של האתר, עדיין ראיתי בחורות שכתבו על עצמן דברים לא נכונים, וזה הפריע לי. למרות זאת ניסיתי לא מעט להכיר דרך האתר, מתוך מחשבה שזו דרך יעילה להכיר. בשלב מסוים גם דברתי עם הרב שלי על כך, והחלטתי שאני מעדיף לצאת שוב לשידוכים בדרך רגילה של שדכנים, ולא דרך אתר כלשהו – אפילו לא שבע ברכות".

מעיין: "הציק לי שבסופו של דבר, ההיכרות היא ישירה מאד, למרות האתר והסינון. למרות כל הבדיקה, מצאתי לא מעט בחורים שכתבו על עצמם דברים לא נכונים. בעיקר הפריע לי שהייתי נותנת את מספר הטלפון שלי לבחורים שמצאו חן בעיני באתר – ואז הקשר נגרר למקומות שלא הייתי מעוניינת בהם. נהניתי מהסינון של האתר ומן האפשרויות הרבות שלו, אבל רציתי צורה יותר מרוחקת של היכרות".

בשלב מסוים הכירה מעיין באתר בחור חרדי, שהציע לה לא להתכתב בטלפון, אלא במייל. הוא נתן לה את מספר הטלפון של הרב שלו, והיא נתנה את מספר הטלפון של הרבנית שלה, וכך – דרך האתר – נוצר שידוך שנוהל על ידי צד שלישי. השידוך ההוא, אמנם, לא צלח, אבל מעיין הכירה פתאום דרך חדשה: להתכתב במייל, כדי לא להיגרר לבעיות של שיחה טלפונית, ולנהל את השידוך דרך צד שלישי.

ואז היא ראתה את הכרטיס של עדי.

 

רגע לפני שהתייאשנו – זה הגיע

עדי: "אחרי השיחה שלי עם הרב, כבר כמעט החלטתי שאני סוגר את הכרטיס שלי באתר. אבל אז גיליתי הודעה ממעיין. היא כתבה שהיא מעוניינת מאד להכיר אותי. התלבטתי, כי הייתי למוד ניסיונות לא כל כך מוצלחים, אבל הכרטיס שלה מצא חן בעיני, והחלטתי לתת לזה צ'אנס. ניסיון אחרון לפגישות דרך האתר, לפני שאני יוצא לשידוכים".

מעיין: "בקשתי מעדי להתכתב במייל, ואז החלפנו מספרים של הרב שלו והרבנית שלי, והם אלה שתיאמו בינינו את הפגישות".

עדי: "מיד כשהתחלנו להתכתב באתר, ראיתי שגם מעיין, בעצם, מעוניינת באותה שיטת שידוכים שאני רציתי. הרעיון לתאם פגישות דרך הרב שלי והרבנית שלה היה נראה לי מצוין. הרב שלי בירר עליה, ממש כמו בכל שידוך, והרבנית שלה ביררה עלי. אח"כ הם תיאמו את הפגישות הראשונות, והתחלנו להכיר. אחרי 4 פגישות כבר הרגשנו בטוחים מספיק כדי להחליף את מספרי הטלפון האישיים שלנו, ולתאם את הפגישות לבד".

3 חודשים לאחר מכן, החליטו עדי ומעיין להתחתן. "למעשה, כבר אחרי פגישות מעטות הבנתי שזה זה", אומר עדי, "אישה עם ראש על הכתפיים, מושלמת בשבילי בכל מובן. אנחנו פשוט מתאימים זה לזו".

לשאלתי מה היו רוצים לומר לכל הרווקים והרווקות שעדיין מחכים, הם אומרים לא להתייאש. "לא קל למצוא שידוך, וכל אחד מוצא את הדרך שמתאימה לו", אומר עדי. "מי שרוצה להכיר דרך אתרי היכרויות, אין ספק ש'שבע ברכות' הוא המקום הטוב ביותר בשבילו. וכדאי לזכור גם שאין חובה לשוחח ישירות, אפשר גם דרך האתר להכיר בצורה מרוחקת יותר של שידוך, וככה לענות על כל ההידורים וההקפדות, וגם למצוא, בעז"ה, את השידוך הנכון".