שבע ברכות / סיפורי הצלחה / קצת לפני שהרים ידיים

קצת לפני שהרים ידיים

הוא לא הצליח להכיר בחורה כלבבו, שקל להפסיק לחפש, ולו זמנית, אבל אז נתקל שי תורגמן במסגרת מיזם ההיכרויות של הידברות בבחירת לבו. הצעת הנישואין בים, כולל שולחן עם נרות וכיבוד על החוף, לא איחרה לבוא. ראיון זוגי ומחמם לב

רגע לפני שאמר נואש, נתקלו עיניו של שי תורגמן בכרטיסה של בחורה בשם שירן מולך במדור ההיכרויות של הידברות, עוד לפני שקם האתר החדש והרשמי - שבע ברכות. "אמרתי לעצמי: מה כבר יכול להיות?", הוא משחזר. "בוא נעשה ניסיון אחרון... אם זה לא ילך - לא אנסה יותר!". שי שלח פניה לשירן, והיא, לאחר סינונים קודמים של בחורים אחרים, החליטה לשתף פעולה ונאותה להכיר אותו. בימים הראשונים הם התכתבו דרך הדוא"ל, שי אמר לשירן שהיא מוכרת לו מאוד מאיזה שהוא מקום, ולמרות שהם לא הצליחו להבין עד היום מאיפה - זה תפס אותה, וכעבור יומיים הם נפגשו לראשונה. היה זה בנר שישי של חנוכה. מאוחר יותר גילה שי שזו בדיוק הגימטרייה של השמות שלהם - שי ושירן.

כיום הם בני עשרים וארבע. עד לחתונה התגורר שי ביבנה ושירן בתל אביב. כיום הם קבעו את מושבם דווקא בחולון. שניהם באים מרקע דומה - גדלו בבית דתי לאומי, שי למד בישיבה תיכונית והתחזק יותר בצבא, ושירן למדה בבית ספר דתי. כיום, שי משרת כאיש קבע בחיל האוויר ולומד כסטודנט למדעי המחשב, ושירן היא מורה.

איך שמעתם על מיזם ההיכרויות של הידברות?

שירן: "הייתי בהרצאה של הרב זמיר כהן שליט"א, ובסופה עלה מנכ"ל הידברות, שסיפר על האתר ועל המיזם הזה ספציפית. חשבתי שזו יכולה להיות הזדמנות נפלאה. כשבעה חודשים אחרי שנרשמתי, קיבלתי את הפניה משי".

שי: "יום אחד ישבתי מול המחשב וחשבתי להירשם באתרי הכרויות. הקלדתי במנוע החיפוש של גוגל את המילים הכרויות לדתיים, ואז עלה לי המיזם של ערוץ הידברות. כיוון שכבר הכרתי את האתר, כי אני נוהג לצפות המון בתכנים שבו, הרגשתי רגוע מאוד לנסות את מזלי דווקא שם. אמנם נרשמתי בעוד כמה אתרי הכרויות, אבל ב"ה יצא שזכיתי להכיר את שירן דווקא דרך הידברות".

האם מהתחלה ידעתם ש"זה זה"?

שי: "אני חושב ששירן ידעה יותר מהר ממני שזה זה. כבר אחרי כמה פגישות היא הרגישה כך. לי זה ארך קצת יותר זמן, אבל בסופו של דבר, אחרי חודש וחצי של היכרות - הבנתי סופית שאנחנו בכיוון הנכון, ושזה זה".

כך המשיכו בני הזוג בתהליך ההיכרות, וכעבור חמישה חודשים - ההצעה לא איחרה לבוא... "שי התקשר אליי ואמר שהוא אוסף אותי מהלימודים ב-19.00", משחזרת שירן. "מיד לאחר שאסף אותי הוא אמר שעליו לקפוץ רגע לבסיס שלו לסדר איזה עניין דחוף. זה היה די הרבה זמן ולא הבנתי מה קרה, אבל לא שאלתי יותר מדי שאלות. אחר כך הוא נסענו ליד חוף הים, שם טיילנו, כשפתאום נתקלתי בשולחן עם נרות וכיבוד, באמצע החוף, ומיד אמרתי לשי: יואו, איזה חמוד הבחור שעשה את זה!. ממש לא קלטתי שזה עבורי... ואז הוא שלף טבעת והציע נישואין ואני הייתי המומה... בהמשך באו חברים שידעו על ההצעה מראש וגם עזרו לו לארגן את הכל, ושמחו איתנו. היה מרגש מאוד".

החתונה המיוחלת נערכה בשעה טובה ומוצלחת, בכ"א בחשוון, באולמי "מיי ספייס" ביבנה. בני הזוג מתארים את החתונה כאירוע מלא שמחה שכלל 400 מוזמנים, ושי אפילו סיפר שחבריו הרבים מהבסיס, שאינם שומרי תורה ומצוות עדיין, לא הפסיקו להחמיא לו על החתונה ולספר ש"מעולם לא היינו בחתונה שהצלחנו באמת לשמוח בה שמחה כל כך אמתית, ועוד בלי אלכוהול!".

עכשיו כשאתם נשואים, מה השאיפות שלכם כזוג, לעתיד?

שירן: "על כל מה שהקב"ה שולח אנחנו משתדלים לומר תודה רבה. אין לנו ציפיות. בע"ה נקווה שיהיה רק טוב".

שי: "שנזכה לבנות בניין עדי עד, והכי חשוב - שנזכה לילדים צדיקים!".

לסיום מבקשים הזוג תורגמן, להודות מעומק הלב למנהלי מיזם השידוכים של הידברות (שכאמור, השתדרג מאז לאתר הפופולרי "שבע ברכות"), על שזכו להיות שליחים נאמנים, ומאחלים הצלחה לכל מי שעוד לא זכה להקים את ביתו, במציאת זיווגו במהירות. והעיקר - לא להתייאש!