שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "חברות שאלו ’לא נמאס לך?’ אבל האתר הזה פשוט נס"

"חברות שאלו ’לא נמאס לך?’ אבל האתר הזה פשוט נס"

אלינור 'חרשה' את "שבע ברכות" לאורך ולרוחב, ובכל זאת המשיכה להאמין שהזיווג שלה יגיע. חי היה שם רק חודשיים, וכבר מצא את עצמו מציע נישואין לבחירת ליבו. "ממליץ על האתר אפילו לחברים חילונים"

"הייתי ב'שבע ברכות' לאורך שנתיים, והכרתי כמעט כל בחור שם", פותחת אלינור את השיחה בינינו. "חברות שאלו אותי, 'מה, לא נמאס לך?' אבל אני המשכתי להאמין וידעתי שבסוף זה יבוא. היו לאורך הדרך הרבה בכיות ותפילות, ובכל זאת - לא ויתרתי. מה שלא יכולתי לדעת הוא, עד כמה מהר הכל יתגלגל מרגע שניפגש". לראיון הזה התפנו אלינור, ובעלה חי, רק בשעת לילה מאוחרת, אחרי אינספור נסיונות תיאום, אך הם התעקשו לקיים אותו, כדי לתת כוח לאנשים נוספים הנמצאים באותו חיפוש.

 

חתונה במהירות שיא

לאורך שנתיים ארוכות היתה אלינור רשומה ל"שבע ברכות". "קרובת משפחה שהתחתנה דרך האתר המליצה לי עליו, ועודדה אותי לנסות", היא אומרת. "עשיתי היכרות קצרה עם כל בחור אפשרי שם, כדי לבדוק אם זה יכול להתאים, אם כי בפועל יצא מזה רק מספר קטן של פגישות. אנשים מסביב אמרו לי כי הסיכויים למצוא את הזיווג במקום כזה הם נמוכים, וגם אני תהיתי לעצמי לפעמים כמה עוד אפשר להמשיך. ועם כל זאת - עמוק בתוך הלב האמנתי שאצליח למצוא את האחד, והמשכתי לנסות".

חיפשת גם בדרכים אחרות?

"עלו לפעמים הצעות שידוכים, אבל פחות התחברתי לדרך הזו, כי בכל פעם כזו הזמן נמתח לאורך, עד שנעשו כל הבירורים ועד שהגענו להבנה אם ההצעה היא רלוונטית או לא. לי אישית היה ברור מה אני מחפשת, ולכן רציתי דרך בה יש לי גישה מהירה לכל המידע. מעבר לכך, היה חשוב לי לקבל החלטה לפי בחירה אישית שלי, ו'שבע ברכות' ענה בדיוק על הצורך הזה". 

ועם כל זאת, הזמן עבר והייאוש החל לחלחל לליבה של אלינור. "עברתי קשר רציני, שלא הגיע בסוף לחתונה, וגם בדקתי כל כך הרבה אפשרויות באתר, שזה כבר היה מתיש. לכן הקפאתי את הכרטיס שלי, ואחר כך גם מחקתי אותו לחלוטין. אלא שהזמן עשה את שלו, והחלטתי לנסות שוב. מיד כשפתחתי את הכרטיס, חי שלח לי הודעה. לא האמנתי שאני רואה מול עיניי אדם שיכול להתאים לי, אשר מתגורר גם בעיר מגוריי. לפני כן חיפשתי מישהו כזה כל כך הרבה, ופשוט לא היה".

את דרכו ל"שבע ברכות", לא עשה חי בהתלהבות. "חבר המליץ לי על האתר, אבל אני לא האמנתי שאפשר למצוא כך את הזיווג. הייתי סקפטי, ובכל זאת נכנסתי כדי לנסות. חודש אחר כך שלחה לי אלינור הודעה קצרה, אך אז נעלמה ולא הגיבה למשך כמה שבועות. רק אחרי חודש נוסף היא ראתה את ההודעה שהחזרתי לה, ומשם זה התחיל להתגלגל".

הקשר בין השניים התקדם במהירות שיא. "בחמישי בערב ראיתי את ההודעה שלו, וביום ראשון כבר נפגשנו", נזכרת אלינור. "אחרי הפגישה הראשונה פחדתי להאמין שיצא מזה משהו, כדי לא להתאכזב שוב, אבל אמא שלי ראתה את התמונה שלו, ואמרה לי 'תקשיבי, תהיה פה חתונה'. לאורך אותו שבוע נפגשנו עוד פעם אחת, ובפגישה הבאה כבר החלטנו להתחתן. אם מישהו היה אומר לי שאקבל את ההחלטה הזו מהר כל כך לא הייתי מאמינה לו לרגע, כי דווקא בגלל קשרים קודמים שעברתי, היה ברור לי שאקח את הזמן כדי להחליט בנחת. אבל כשזה מגיע זה מגיע, והלב כבר אומר את שלו. תמיד התפללתי לה' שעם האדם הנכון הכל ילך בקלות ובמהירות, ובאמת - חודש וחצי אחר כך עמדנו תחת החופה".

מאז, מספרים השניים על "שבע ברכות" לכל החברים בסביבה. "כשחברות שלי ראו שמצאתי את הזיווג דרך האתר, זה נתן להן כוח להיכנס גם הן ולנסות", אומרת אלינור. וחי מוסיף: "אנשים רצים מפה לשם, הולכים לרבנים, מדברים עם זה ועם ההוא - כל כך הרבה בשביל שידוך, וכל זאת בזמן שיש כאן אפליקציה נוחה, שעושה את הכל הרבה יותר פשוט. כבר נאמר 'אם אין אני לי מי לי', אז פה אדם יכול לעשות לעצמו. גם למי שיש חלישות הדעת שמא הוא לא ישיג את האישה שהוא רוצה במקום הזה, אני חייב לומר - האתר הזה הוא פשוט נס, אתם חייבים לנסות".