שבע ברכות / סיפורי הצלחה / אותה עיר, אותו תיכון, אותם חברים – ונפגשו רק בשבע ברכות

אותה עיר, אותו תיכון, אותם חברים – ונפגשו רק בשבע ברכות

מה הסיכויים שבני זוג יגורו באותה עיר, ילמדו באותו תיכון, יתרועעו עם אותם החברים - אך יכירו באמת רק באתר 'שבע ברכות'? את סיפורם המרגש של הילה וערן ברוש, שממחיש כמה אוהב ורחום הוא אבינו שבשמיים - אסור לכם לפספס

הכירו את הילה שטרית וערן ברוש, זוג נוסף שהכיר דרך אתר 'שבע ברכות' וזכה לבוא בברית הנישואין. עובדה זו כשלעצמה, היא מרגשת ומפעימה - אך הפעם מדובר בסיפור מסוג אחר לגמרי, שהשגחה מופלאה ומדויקת לצדו. 

שטרית (28), אדריכלית במקצועה וערן (29) אברך ועצמאי בעיסוקו - מגיעים שניהם מהיישוב רעות, למדו באותו בית ספר וגם שירתו באותו בסיס צבאי - אך למרבה הפלא, מעולם לא נפגשו בעבר. 

מה כיוון אותם, לבסוף, אל זרועות היהדות? שאלה טובה. אצל ערן הכל התחיל מאחיו שהתחזק ברוחניותו, והחל להשפיע על בני הבית עד שלפני כשלוש שנים, החליט ברוש לנטוש את חיי ההבל, ולקיים אורח חיים חרדי למהדרין. גם הילה התחזקה בדרכה היא ובשנתיים האחרונות הייתה תלמידה מן המניין במדרשיות לבעלות תשובה במודיעין וירושלים. 

איך שמעתם על אתר שבע ברכות?

"חברה שלי, שהייתה בשיעור של הרב זמיר כהן - מסרה לו את שמי בסוף השיעור, וביקשה שיברך אותי לזיווג. הרב בירך וביקש ממנה להציע לי להירשם לאתר שבע ברכות. בהתחלה, לא ממש התחברתי להצעה. רוב ההצעות שקיבלתי עד אז היו מרבניות שמכירות אותי או שדכניות שקשורות למדרשיות בן למדתי, דרך האינטרנט היא לא ממש מקובלת בעולם הזה".

אז מתי השתכנעה להירשם בכל זאת? "אחרי השידוך האחרון שנפגשתי איתו", מסבירה הילה, "אני זוכרת שחזרתי הביתה מיואשת מאוד, ופשוט החלטתי שאני לא יוצאת יותר לשום שידוך". שטרית מוסיפה ומספרת שבאותה תקופה - דלתות רבות נסגרו בפניה, ולא הותירו בפניה ברירה אלא להתפלל יותר חזק, ולעתים קרובות יותר. "כשהשידוך שלי יהיה מוכן, אני מבקשת לקבל סימנים ברורים לאורך כל הדרך. שנדע שנינו ש'זה זה', בלי שום בלבול וספקות', ביקשה. 

בינתיים, גם ברוש מצדו פנה להירשם באתר לאחר שחבר אמר לו ש'רק באתר הזה, הוא ימצא את שידוכו'. "ערן גר במיאמי מזה שש שנים, ולמרות שהוא נפגש פה ושם - ההיצע של בעלות התשובה החרדיות באזור, הוא לא מאוד גדול. כשאותו חבר המליץ לו על אתר 'שבע ברכות', היה ברור שהוא יעשה את ההשתדלות הזו", מדגישה שטרית. 

ומי פנה אל מי?

"אני יזמתי והתחלנו להתכתב בינינו. המדהים הוא, שלאורך כל ההתכתבות - למרות שערן כן דיבר על הקהילה המקסימה במיאמי, לא צויינה אפילו מילה אחת אודות העתקת המגורים לשם, אם וכאשר".

הם קבעו להיפגש וערן הגיע במיוחד. ולמרות ששטרית לא הכינה עצמה נפשית להתחיל את חייה החדשים בארץ אחרת, היה ברור לה שבשלב מסוים היא תהיה חייבת לעשות את זה. "כבר בפגישה הראשונה הרגשתי ש'זה זה', זה האחד שלי. הייתה בינינו כימיה מעולה, ולאט לאט התחלתי לקבל את הסימנים שעליהם התפללתי".

איך התמודדת עם הקונפליקט הזה?

"עשיתי שאלת רב והתייעצתי עם הרה"ג המקובל דוד אבוחצירא, מנהריה. בהתחלה הוא אמר 'הבחורה הזו לא עוזבת את הארץ', אבל בשלב מאוחר יותר, כשהשידוך התקדם לכיוון חתונה, אישר הרב את התנאי". ערן והילה נישאו במאי האחרון, לשמחת בני משפחותיהם ומכריהם - באולם 'רימונים', שבצומת כנות. שבועות ספורים לאחר מכן, טסו למיאמי יחדיו. 

מסר לקוראים?

"להתפלל, להתפלל, להתפלל - ולא להפסיק להתפלל. ידוע שזיווג זה בבחינת 'קריעת ים סוף', ורק הקב"ה יכול להביא אותו ולסדר את כל הפרטים מסביב בדיוק. וחשוב גם לא לשלול שום דבר, כי הזיווג הוא התיקון אחד של השני וגם אם כלפי חוץ נראה שפרט מסוים 'לא מסתדר' - אם הקב"ה רוצה אתכם ביחד, זה מה שיהיה בסופו של דבר. וכמו כן, למרות שזה פחות מקובל בציבור החרדי, אני כן ממליצה לכל בת מדרשייה לנסות למצוא את זיווגה גם באתר המקסים הזה. אין לדעת מאיפה זה מגיע, וחבל לשלול על הסף דבר שמשמש ככלי, ובמקרה שלנו - זכה להיות כלי נהדר".