שבע ברכות / סיפורי הצלחה / בשורות טובות באות בצרורות

בשורות טובות באות בצרורות

ורדית וליאור, ושלמה ותניא, הם שני זוגות נוספים שהכירו דרך מיזם השידוכים של הידברות, שהושק מחדש לאחרונה במסגרת האתר המצליח "שבע ברכות". בואו לשמוע את הסיפורים שלהם, ואולי להמליץ לחבריכם על האתר. אולי החצי השני שלהם נמצא כאן?

בי"ב בתמוז תשע"ב זכו ורדית וליאור להצטרף למשפחת 'הידברות' ולחגוג הקמת בית נאמן בישראל, לאחר שהכירו בשירות השידוכים של הארגון. מדובר בזוג ה-18 שהכיר דרך מאגר ההיכרויות התורני והאיכותי של הידברות, שכיום פועל דרך האתר "שבע ברכות". החגיגה התקיימה ב"אולמי אדווה" שבנתניה. ורדית וליאור עדיין נרגשים מאוד כשהם מגוללים את הסיפור האישי שלהם, שעומד מאחורי השמחה הגדולה הזו.

בואו נתחיל מההתחלה. מה הרקע שממנו שניכם מגיעים בעצם?

"אני באה מבית דתי לאומי, פחות או יותר", מספרת ורדית, "יצא לי לצפות בהרצאות בערוץ הידברות, ושמעתי על שירות השידוכים מחברות שנרשמו. האמת היא שלא חשבתי שיצא מזה משהו, אבל לא היה אכפת לי לנסות".

ליאור, לעומתה, מגיע מרקע קצת שונה: "כשהייתי ממש קטן, היינו חילונים. לקראת גיל 10 אמא שלי ב"ה זכתה לחזור בתשובה ואנחנו התחזקנו איתה ביחד. בשנים האחרונות, הייתי שומע הרצאות דרך אתר הידברות, ובשלב כלשהו אמא שלי האירה את עיני למאגר ההיכרויות. נרשמתי, ובשלב כלשהו קיבלתי פניה מוורדית. לאחר עיון בכרטיס שלה ומעט מחשבה, החלטתי שזה מדבר אלי ושאני מעוניין שניפגש. התקשרתי אליה, וכיוון ששנינו מתגוררים בנתניה - קבענו להיפגש בטיילת. כבר מההתחלה הרגשתי שיש בה את כל התכונות שאני מחפש. אגב, נהייתי מודע הרבה יותר למה שאני מחפש בעיקר בזכות ההרצאות של הרב יצחק פנגר והרב זמיר כהן שליט"א. שנינו רצינו להמשיך. יצאנו כארבעה חודשים, בסופם החלטנו להינשא, וכעבור ארבעה חודשים נוספים, ממש לא מזמן, זכינו גם לקיים את זה...".

ורדית: "בהתחלה היו לי קצת חששות, אבל בין פגישה לפגישה, נוצרה פתיחות והרגשתי שזה מתאים ממש...".

היום בני הזוג מתגוררים בנתניה. ליאור עובד בתמיכה הטכנית של חברה מובילה ומסיים אוטוטו את לימודיו כטכנאי מחשבים ורשתות, וורדית עוסקת במקצוע דומה ועוסקת בתמיכה טכנית בשירות לקוחות של חברה מוכרת. בקרוב היא תתחיל ללמוד אי"ה גם עיצוב גרפי.

בני הזוג מתארים חוויית חיפוש דומה ומספרים על הקשיים שצצו בכל תקופת ההיכרויות, לפני שפגשו זה את זה. "בכל התקופה הזו, כשמחפשים בן זוג לקשר רציני, למטרת נישואין, הרבה פעמים יש תחושה שמנסים ומנסים עם אנשים שונים ולא מצליחים. ומשום מקום, פתאום הקשר מגיע, הישועה נוצרת והדברים זורמים. אתה לא יודע מאיפה בורא עולם פותח את הדלת...", אומר ליאור.

"ואיך היתה החתונה?", אני שואלת, והחיוך מתפשט מעל פניו. "היה מרגש ממש ומשמח ממש. ב"ה שזכינו!".

 * * *

כשתניא (28) מכרמיאל, החלה ללמוד במכללת תל חי וקיבלה הצעה להשתתף בפרויקט שיעורי יהדות לסטודנטים, ´נפש יהודי´, היא לא תיארה לעצמה מה רבה תהיה ההשפעה של ההחלטה הכביכול-פשוטה על החיים שלה מכאן והלאה. אך לאחר שלקחה חלק במסגרת השיעורים, לאט לאט החלה לשנות את אורחות חייה מקצה לקצה, וב"ה כיום, שנתיים אחרי כן היא הפכה ליהודייה שומרת תורה ומצוות מן המניין. "אמנם כבר אמא שלי התקרבה לפניי", היא מספרת, "אבל השינוי הזה אצלה כנראה לא השפיע עליי מספיק".

כשהחלה תניא להתחזק, היא גילתה שהשם שלה, מעבר לעובדה שניתן לה על שם סבתא שקיבלה אותו בהשפעת גויים בחו"ל, מקורו גם במילה ארמית בגמרא ומשמעותה ´שנויה´, מלשון שינון.

בר"ח אדר השנה זכתה תניא להינשא לשלמה (30), בעל תשובה אף הוא כבר כארבע שנים וחצי שגדל בבית מסורתי. שני בני הזוג מספרים כי חלק משמעותי מההתחזקות שלהם נוצר בעקבות ההיחשפות להרצאות באתר ובערוץ.

את ההיכרות עם מיזם השידוכים של הערוץ מתארים שניהם כמשהו יחסית ספונטני שהם לא תכננו לקחת יותר מדי ברצינות, ובטח לא חשבו שדרכו תבוא הישועה. "אמא שלי כל הזמן שכנעה אותי להיכנס ולפתוח כרטיס, ובסופו של דבר זה מה שעשיתי. אחרי תקופה מסוימת שלמה פנה אליי, וככה החלה ההיכרות שלנו. לאחר מכן הידברות קישרו בינינו, נקבעה פגישה, שהובילה לעוד תשע נוספות, ובעשירית החלטנו שאנחנו מתחתנים".

שניהם היו מאוד סקפטיים לגבי ההחלטה לפתוח כרטיס במאגר, המקושר בהכרח גם לאינטרנט. "לא חשבנו שזה יקרה דרך מאגר ההיכרויות, ובייחוד לא דרך האינטרנט. אבל אם ה´ רוצה לעזור - הוא עוזר, לא משנה איך".

בני הזוג נישאו כאמור בר"ח אדר תשע"ב, בחתונה נפרדת ומרגשת באולמי ´גאלרי פאלאס´ בת"א. "קיבלנו על החתונה הזו המון מחמאות, בעיקר על כמות השמחה שהיתה שם", הם מספרים.

לאחר החתונה החליטו בני הזוג לקבוע את מקום מגוריהם בצפת. כשאני שואלת לאיזה זרם הם משתייכים היום, עונה לי תניא בהומור: "לאיזה זרם? זרם חשמלי... אל תשכחי שאנחנו מתגוררים בצפת, ובעיני זה המקום שאליו מגיע כל מי שבורח מהגדרות. אנחנו בשאיפה להקים בית יהודי כשר שיהיה בו מקום לכל מיני דברים, כמו למשל לשלב את האשכנזיות שלי עם הספרדיות של שלמה".

תניא לומדת היום לתואר משולב בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה במסלול הנפרד לחרדים במכללת צפת. שלמה בעלה לומד שם בכולל ומחפש עיסוק לפרנסתו, שכן לדבריהם, המחסור במקומות עבודה בצפת יוצר עבורם כזוג טרי ניסיון לא פשוט.

החודש, בכ"ו אלול, תאריך שיש לו משמעות עצומה מבחינתם, גם כי זו גימטריא של שם השם, תניא ושלמה מכירים בדיוק שנה. בנימה מאושרת הם מסכמים איתי את השיחה לסיום ומבקשים לחזק את כל מי שעדיין מחפש את החצי השני שלו בעולם הזה: "אל תתייאשו, לדבר עם הקב"ה תמיד. תתחזקו כל הזמן באמונה. מי שמחפש תשובות - בוודאי ימצא אותן. לפעמים צריך סבלנות בתהליך הזה, אבל בסופו של דבר השם עונה לכל מי שקורא לו".