שבע ברכות / סיפורי הצלחה / גרם לה לחשוב שהוא מתלבט – בינתיים הכין את הטבעת

גרם לה לחשוב שהוא מתלבט – בינתיים הכין את הטבעת

חיים ואסנת כלל לא האמינו בהכרות דרך אתר אינטרנט. את הכרטיסים שלהם, שניהם פתחו לראשונה באתר שבע ברכות, ומראש 'רק לכמה ימים'. תוך שלושה ימים מצאו אחד את השנייה, והיום הם נשואים באושר כבר חודש וקצת

לפני שחיים ואסנת נרשמו לאתר שבע ברכות, הם קיבלו כל אחד בנפרד החלטה נחושה: 'נפתח את הכרטיס לכמה ימים... ונסגור'. מדוע? פשוט מאד. שניהם היו מאד סקפטיים לגבי הכרויות באינטרנט, ולא ממש האמינו שזה יכול לקרות גם אצלם.

חיים, 22, מיבנה, גדל בבית מסורתי שהתחזק כולו לאחר שלדאבון הלב, נפטר אב המשפחה כשחיים היה בן 5. "חונכתי בבית ספר חרדי וגם למדתי בישיבה קטנה שנחשבת לאחת הטובות בארץ. אולם בעמדי על דעתי, החלטתי לעבור לישיבה תיכונית, שלאחריה, התגייסתי לצבא".

בצבא, שימש חיים מחצית משירותו כצלף ביחידת דוכיפת, עד שנפצע והועבר ליחידה עורפית. את חוק שירותו הצבאי סיים בגיל 21, ומיד לאחריו החל לעבוד כמאבטח מתקנים ממשלתיים. כעבור חצי שנה, נרשם ללימודי תקשורת חזותית, ובמקביל החל להתחזק מבחינה רוחנית, ולשמוע הרצאות יהדות רבות באתר הידברות. אז גם החל לשמוע הצעות שידוכים, ובסופו של דבר אף נרשם לאתר שבע ברכות.

"הכרויות דרך האינטרנט? בחיים לא"

אסנת, 21, מאור יהודה, גדלה אף היא בבית מסורתי. אולם בגיל 16, התחזקה ביתר שאת בשמירת שבת וקיום מצוות, ובגיל 20 החליטה ללמוד במדרשה כדי לחזק את השקפתה ואת הליכותיה. על אתר 'שבע ברכות' מבית הידברות, שמעה באקראי דרך פרסומת בערוץ, והחליטה לנסות את מזלה. עם זאת, החליטה להגביל את עצמה, לפתוח את הכרטיס רק לכמה ימים, ולסגור. למה, אתם שואלים? תירוץ מוכר. "הייתי סקפטית מדי לגבי השיטה של הכרויות דרך האינטרנט", היא מסבירה. "היה לי קצת קשה לתאר את עצמי, נישאת למישהו בדרך הזו, אבל בכל זאת, בשבע ברכות התחושה הייתה שיש פה גב הלכתי, ולכן חשבתי שכדאי לי לנסות".

מעניין לציין, שגם חיים חווה את אותו הקושי בדיוק בטרם פתיחת כרטיסו. "כמי שהתחנך בישיבה חרדית ודי סיגל לעצמו השקפה חרדית, היה לי מאוד קשה להתרגל לרעיון", הוא מספר. "אבל עם שבע ברכות זה הרגיש לי אחרת".

לאחר שפתח את הכרטיס, ותוך שוטטות אקראית באתר, משך את עיניו דווקא הכרטיס של אסנת. "ראיתי את הכרטיס של אסנת, והיא מאוד מצאה חן בעיניי. שלחתי לה הודעה, ולאחר שלושה ימי התכתבות באתר – החלפנו מספרי טלפון".

איך הייתה השיחה הראשונה ביניכם?

"השיחה הראשונה ארכה שלוש שעות רצופות, ואחרי שבוע – החלטנו להיפגש", מסבירה אסנת בחיוך. "למרות החששות שיש לפני כל פגישה ראשונה, מהר מאד נוכחנו לדעת שאנו מאד נהנים אחד עם השני ומחכים כבר לפגישה הבאה".

הצעת הנישואין: התחכום

לרוב, כששני בני הזוג מרגישים שהגיע הזמן למסד את הקשר, ובן הזוג רוצה להציע בהפתעה, קשה להסתיר זאת. אבל לא אדם מתוחכם כמו חיים נכנע לקושי. "אחרי כמה פגישות נוספות עם אסנת, היה לי כבר ברור שזה זה. אבל החלטתי לגרום לה לחשוב שאני זקוק לפחות לעוד כמה חודשים, כדי להחליט על חתונה. בינתיים, יצאתי לתור אחר טבעת נישואין והתחלתי לחשוב על איך בדיוק אני הולך לעשות את זה.  בסופו של דבר, התירוץ שתירצתי היה שנבחרתי לעובד מצטיין בחברה בה אני עובד – וכאות הערכה, ניתן לי שובר לשיט זוגי ביאכטה. תחת המסווה הזה יצאנו לשיט, ושם – בעיתוי הנכון, שמתי שיר שהיא אוהבת והצעתי לה נישואין. והיא הסכימה", מחייך חיים מפה לאוזן.

גם אסנת מודה שחיים הצליח להפתיע אותה בצורה טובה. "בדרך כלל אני עולה מהר על דברים שמתכננים מאחורי גבי, ולא ניתן להסתיר ממני כלום. אך באורח נסי למדי, למרות שהרגשתי שהכל בינינו הולך לכיוון חיובי, הפעם לא חשדתי בכלום. חיים הצליח להפתיע אותי לגמרי".

החתונה

שלושה חודשים מאוחר יותר, בכ"ג באב, נישאו חיים ואסנת ברוב פאר והדר באולמי 'קינגסטון', באור יהודה. לאחר ניסיון אישי מוצלח, כיום שניהם אומרים פה אחד כי הם אינם שוללים את דרך ההיכרות באינטרנט, במידה והיא נעשית תחת פיקוח רבני, כמו באתר שבע ברכות. "לקב"ה דרכים משלו לזווג זיווגים, ואף פעם אין לדעת מאין יגיע הזיווג שלכם. אין מה להפסיד מלהירשם לאתר כל כך רציני ומבורך – מי שעושה זאת – יכול רק להרוויח. כמו שאנחנו הרווחנו".